تراشه‌ی جدید مدیاتک قابلیت هوش مصنوعی را به گوشی های میان‌رده می آورد - تکفارس 
تراشه‌ی جدید مدیاتک قابلیت هوش مصنوعی را به گوشی های میان‌رده می آورد - تکفارس 

تراشه‌ی جدید مدیاتک قابلیت هوش مصنوعی را به گوشی های میان‌رده می آورد

پوریا اسدی
۳ آبان ۱۳۹۷ - 14:30
تراشه‌ی جدید مدیاتک قابلیت هوش مصنوعی را به گوشی های میان‌رده می آورد - تکفارس 

شرکت تکنولوژی مدیاتک اعلام کرده است که تراشه‌ی تلفن همراه Helio P70، جایگزین Helio P60، که در ابتدای سال ۲۰۱۸ اعلام شد را ساخته است. تراشه جدید برای ارائه‌ی برخی از جنبه‌های هیجان‌انگیز تکنولوژی‌های تلفن همراه پریمیوم به گوشی‌های میان‌رده ساخته شده است. مهم‌تر از همه، مدیاتک بخش پردازش هوش مصنوعی دو هسته ای (APU) را بهبود بخشیده است که ۳۰ درصد عملکرد بیشتر نسبت به سایر تراشه‌های Helio مجهز APU را به ارمغان می‌آورد.

ویژگی‌های استفاده از هوش مصنوعی، مانند تشخیص صحنه برای دوربین‌ها، در گوشی‌های هوشمند گران قیمت رایج است اما در دستگاه‌های ارزان‌تر کمتر به کار گرفته می‌شود. Helio P70 مدیاتک برای تلفن‌های همراهی است که به اندازه یک دستگاه پریمیوم هزینه ندارند اما هنوز هم قادر به ارائه ویژگی‌های مشابه هستند. این تراشه دوربین‌های دو لنز با حداکثر ۲۴ مگاپیکسل / ۱۶ مگاپیکسل یا دوربین‌های تک لنز ۳۲ مگاپیکسلی را پشتیبانی می‌کند و اثرات بوکه به صورت بلادرنگ، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی و HDR را بهبود می‌بخشد.

عملکرد شامل هشت هسته – چهار Cortex A73 تا ۲٫۱GHz و چهار Cortex A53 تا ۲٫۰GHz – و تا ۸ گیگابایت رم و Cat با سرعت بالا همراه است. سیزده اتصال ۴G LTE در هر دو اسلات سیم کارت به کار گرفته می‌شود. در حالی که مدیاتک وعده‌‌ی صرفه جویی در انرژی را براساس ارقام نداده است اما می‌گوید P70 بسیار قدرتمند است و با دمای پایین‌تر و الگوریتم‌هایی برای انتقال قدرت به برنامه‌ها و ویژگی‌هایی که بیشترین استفاده را دارند‌، به انجام عملیات مشغول می‌شود.

قابلیت بازی نیز در تلفن همراه مهم است، با توجه به سری Honor   و ویژگی  GPU Turbo هواوی قابلیت ساخت گوشی‌های در تمام قیمت‌ها و تبدیل شدن به دستگاه‌های بازی با قابلیت‌های بیشتر فراهم شده است. مدیاتک از پردازنده‌ی گرافیکی Mali G72 در داخل Helio P70 استفاده کرده است و وعده داده تا تاخیر اندک و عملکرد بازی بسیار خوبی داشته باشد. مشخصات دیگر شامل پشتیبانی ازصفحه نمایش با رزولوشن تا ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد  ۹:۲۰ و بلوتوث ۴٫۲ است.

MediaTek Helio P70  در چه گوشی‌هایی به کار گرفته می‌شود؟ این یک سوال خوب است P60 به اندازه کافی برای تاثیرگذاری بزرگ به کار گرفته نشده است و تنها درتعدادی از تلفن‌های فروخته شده در سطح بین المللی از جمله پاناسونیک، نوکیا و Vivo در دسترس است. جایگزینی P60 از مدیاتک با یک تراشه قدرتمند‌تر و تأکید بیشتر بر ویژگی‌های بالا مانند  هوش مصنوعی، نشان می‌دهد که علاقمند به جذب بیشتر سازندگان برای انتخاب این  پردازنده به جای تراشه‌ی رقیب یعنی Qualcomm Snapdragon 600 است.

MediaTek Helio P70 دارای قابلیت بالقوه برای ایجاد تلفن‌های ارزان قیمت است – چیزی که بسیار مورد نیاز است زیرا گوشی‌های  پریمیوم گران‌تر شده‌اند.

شما کدام پردازنده را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید