واتس‌اپ خود را قفل و با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی باز کنید - تکفارس 
واتس‌اپ خود را قفل و با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی باز کنید - تکفارس 

واتس‌اپ خود را قفل و با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی باز کنید

سید محمد معلمی
۱ آبان ۱۳۹۷ - 18:30
واتس‌اپ خود را قفل و با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی باز کنید - تکفارس 

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که اکثر پیام‌های خود را با واتس‌اپ ارسال می‌کنید و یا از تماس صوتی و تصویری این اپلیکیشن ارتباطی بهره می‌برید و می‌خواهید نهایت امنیت را به این برنامه بیاورید، به زودی خواهید توانست که واتس‌اپ را به وسیله فناوری فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی بازگشایی کنید. البته لازم به ذکر است که این قابلیت با توجه به فناوری‌های اشاره شده، فقط مخصوص دارندگان گوشی‌های آیفون می‌باشد.

در مورد میزان امنیت سیستم‌های محصولات اپل همین را بگوییم که مقامات زیادی از آنها استفاده می‌کنند بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید واتس‌اپ خود را قفل کرده و از چت‌های خود محافظت نمایید.

این ویژگی اخیراً در نسخه آلفا واتس‌اپ دیده شده که فعلاً امکان دانلود آن وجود ندارد.

استفاده از روش بازگشایی قفل واتس‌اپ، به تکنولوژی موجود در آیفون شما بستگی دارد یعنی اگر گوشی دارای تکنولوژی فیس آی‌دی است، می‌توانید این نرم‌افزار را از این طریق بازگشایی نمایید زیرا هیچ مدل آیفونی وجود ندارد که هم فیس‌ آی‌دی داشته باشد هم تاچ آی‌دی.

پس از اینکه نوع روش بازگشایی را برای واتس‌اپ مشخص کردید، شما هر بار که می‌خواهید این اپلیکیشن را باز کنید، باید از همان شیوه استفاده نمایید. ضمن اینکه اگر روش بازگشایی با سنسورهای بیومتریکی تا چندین مرتبه موفقیت‌آمیز نبود، باید کد عددی آیفون خود را وارد کنید.

این ویژگی حتی برای نسخه تجاری واتس‌اپ نیز مشاهده خواهد شد. لازم به ذکر است که ورژنی از این برنامه در حال ساخت و طراحی می‌باشد. دلیل استفاده از چنین روش‌هایی در نسخه تجاری واتس‌اپ، لزوم وجود امنیت در اقتصاد است.

اگر فکر می‌کنید که روش مذکور سبب کاهش ایمنی سرویس‌های شناخت هویت شما می‌شود، باید به شما اطمینان خاطر دهیم که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

واتس‌اپ تنها به APIهای اپل (رابطهای میانجی برنامه کاربردی) دسترسی خواهد داشت تا بفهمد آیا عملیات بازگشایی برنامه موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر بنابراین همه چیز با امنیت بالا و کامل انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که هنوز خبری مبنی بر اینکه آیا قرار است چنین ویژگی به نسخه اندرویدی واتس‌اپ بیاید یا خیر، منتشر نشده ولی احتمال انجام چنین کاری در آینده نزدیک بسیار زیاد است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.