نمونه اولیه iPhone 5S - تکفارس 
نمونه اولیه iPhone 5S - تکفارس 

نمونه اولیه iPhone 5S

میلاد کرمانشاهی
۴ تیر ۱۳۹۲ - 19:03
نمونه اولیه iPhone 5S - تکفارس 

هفته گذشته تعدادی عکس محو و تار از iPhone 5S منتشر شد که آن را مجهز به باتری بزرگتر وفلشی با دو LED کنار دوربین آن نشان می داد و ما را در انتظار اطلاعات بیشتر از این اسمارتفون نگه داشت. وبسایت MacRumors (که همانطور که از نام آن پیداست با شایعات سر و کار دارد!) چندی قبل تعدادی عکس منتشر که جزئیات دیگری از iPhone 5S را به تصویر می کشد. یکی از این تصاویر iPhone 5S را به همراه کد ثبت شده بر روی چیپست اصلی آن نشان می دهد که تاریخ تولید آن را “اکتبر ۲۰۱۲” ذکر کرده است. یکی دیگر از این تصاویر جدید که در پایین مشاهده می کنید این اسمارتفون را مجهز به چیپست APLo698 نشان می دهد و MacRumors اعتقاد دارد این چسپیت همان پردازشگر A7 می باشد.

تصویر زیر آیفون ۵ را در سمت چپ و آیفون ۵S را در سمت راست کنار هم نشان می دهد.
نمونه اولیه iPhone 5S

اگر خاطرتان باشد iPhone 5 مجهز به چیپست A6 با شماره مدل APL0598 بود در حالیکه که نسل چهارم iPad چیپست A6X با شماره مدل APL5598 را در قلب خود جای داده بود. اگر مدل APL0698 وجود داشته باشد (تصویر وجودش را اثبات می کند!)، کاملا صحت خواهد داشت چرا که از شیوه نامگذاری اپل به درستی تبعیت کرده است. اپل از اولین رقم (۰ یا ۵) برای نشان دادن نوع چیپست و از دومین رقم (۵ و ۶ که ذکر شد) برای نشان داد نسل چیپست استفاده می کند. کدهای ثبت شده دیگر بر روی چیپست گواه این هستند که اپل دوباره ازیک گیگابایت DRAM ساخت شرکت Elpida که در چیپست A6 استفاده کرده بود، در چیپست جدید نیز استفاده کرده است. کد تاریخ ثبت شده بر روی DRAM، که عدد ۱۲۳۹ می باشد،  نشان دهنده ساخته شدن آن در سپتامبر ۲۰۱۲ هست. علاوه بر آن کد تاریخ ۱۲۴۳ نیز بر روی چیپست مرکزی ثبت شده است که نشان دهنده ساخته شدن آن در مارس می باشد!
به تصویر چیپست مرکزی و کدهای ثبت شده بر روی آن توجه کنید:
نمونه اولیه iPhone 5S

مطلب جالب دیگر، کد K1A0062 بر روی چیپست مرکزی در قسمت پایین آن می باشد. دیک جیمز (Dick James) و جیم موریسون (Jim Morrison) از وبسایت Chipworks در این رابطه اذعان کرده اند، چیپست های پیشین به جای حرف “K” حرف “N” را با خود به یدک می کشیدند که نشان دهنده مشارکت سامسونگ در ساخت آنها بود. حرف “K” ثبت شده به احتمال قوی به معنی ساخته شدن این چیپست توسط TSMC می باشد. انتقال ار سامسونگ به TSMC شایعه ای بود که از زمان های دور و دراز وجود داشت و احتمالا اپل آن را عملی کرده است ولی این انتقال قرار بود برای چیپست A8 صورت بگیرد!

تصویر زیر قسمت پشتی آیفون ۵S را نمایش می دهد. به کد تاریخ ثبت شده توجه کنید:
نمونه اولیه iPhone 5S

این هم آن فلاش که به دو تا LED مجهز است:
نمونه اولیه iPhone 5S

MacRumors هم چنین اعلام کرده است که این اسمارتفون (نمونه اولیه بگوییم بهتر است) در دسامبر ۲۰۱۲ ساخته شده است و همین آن را به یک نمونه اولیه قدیمی تبدیل می کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.