چند روز قبل نسخه آلفای بازی بسیار مورد انتظار Battlefield 4 منتشر شد تا Frostbite 3 از گیمرهای پرادعا زهر چشم بگیرد! در سال ۲۰۱۱ استودیو سوئدی توسعه دهنده این عنوان، DICE، ویدئویی از فناوری های گرافیکی و زیبایی های بصری انجین Frostbite 2 منتشر کرد تا بهبود های صورت گرفته در این نسخه از انجین را به نمایش بگذارد. این اقدام پیش از عرضه Battlefield 3 صورت گیمر تا پیش زمینه ای برای گیمرها فراهم شود. هم اکنون و دو سال بعد از عرضه عنوان جنجالی Battlefield 3، استودیو DICE به جای ویدئو این بار یک بازی برای به نمایش در آوردن قدرت گرافیکی انجین تازه خود، Frostbite 3 منتشر کرده است تا دهان همگان از تعجب باز بماند و Frostbite 2 واقعا قدیمی به نظر برسد! نسخه ی آلفای شماره چهارم این عنوان محبوب به هیچ عنوان به گستردگی بازی اصلی که در پاییز ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد نمی رسد ولی با این حال معیاری واقعی برای سنجش قدرت گرافیکی کارت شما می باشد!
عنوان Battlefield 4 در اکتبر همین سال (حوالی آبان ماه) به طور رسمی منتشر خواهد شد. این بازی طبق معمول دارای بخش چند نفره بسیار قوی و بخش تک نفره تاثیرگذار می باشد تا هیچ خلأی برای گیمرها بوجود نیاید. این نسخه بر پایه انجین گرافیکی جدید DICE به نام Frostbite 3 که جلوه های بصری آن بهبود یافته است، در حال ساخته شدن می باشد. تا به اینجای کار شرکت بزرگ Electronic Arts دو تا از برترین و تاثیر گذارترین انجین های بازی سازی در زمینه فاکتور هایی مانند گرافیک، گیم پلی و امکانات فنی در اختیار دارد. یکی از آن ها همین Frostbite 3 هست و آن دیگری انجین قدرتمند CryEngine 3 می باشد که محبوب تمامی PC بازان است. مایه شگفتی نیست اگر بگوییم PC اصلی ترین پلتفرم Battlefield 4 و تمامی عناوین ساخته شده توسط Frostbite 3 خواهد بود.
Frostbite 3 با رندر کردن محیط و جزئیات آن به صورت بسیار واقعی مرز بین واقعیت و بازی را از میان بر میدارد به گونه ای که چشمان شما واقعا قادر به تشخیص تفاوتی بین محیط آن با دنیای واقعی نخواهد بود. محیط های ارائه شده در این بازی سه محیط پایه: زمین، آب و هوا می باشد که Frostbite 3 تمرکز خود را بر روی آن قرار داده است. تمرکز بر روی این سه فاکتور اصلی، عامل ارائه فناوری انحصاری تخریب پذیری محیط به نام Levolution، نزدیک تر شدن به جنگ واقعی و دروازه ای برای ورود به نسل بعد می باشد. اگر یادتان باشد فناوری Levolution قبلا به صورت محدود در DLC بازی Battlefield 3 به نام Close Quarters استفاده شده بود. در پایان نبرد محیط بازی به دلیل تخریب پذیری فوق العاده قابل شناسایی نبوده و به هیچ وجه شباهتی با محیط اولیه نداشت! این بار این تخریب پذیری در یک نقشه کوچک صورت نخواهد گرفت. شهری بزرگ در اختیار شماست که با سرنگون کردن آسمان خراش های آن قادر خواهید بود آن را به میدانی انباشته از خاک تبدیل کنید! Levolution تنها قابلیت تخریب پذیری را به محیط اضافه نمی کند بلکه گردوغبار، باران و برف را نیز به زیبایی به تصویر می کشد.
تمامی عوامل (ابر و باد و مه خورشید و فلک) به صورت پویا تغییر کرده و به اعمال شما پاسخ می دهند. ابرها کاملا پویا جلوی خورشید را میگیرند و سایه می اندازند. درختان با وزش باد جابه جا شده و دید دشمن را مختل می کنند. موج های روی آب به صورت کاملا واقعی در اثر باد رندر می شود. Frostbite 3 در آستانه تبدیل شدن به یکی از واقع گراترین انجین های جهان می باشد و Battlefield 4 بدون شک عنوان قدرتمندی است که EA را سرفراز خواهد کرد.
اکنون که از اهمیت PC برای این بازی گفتیم، احتمالا شما هم در جریان عرضه شدن نسخه آلفای این بازی برای PC می باشید. وبسایت روسی GameGPU.ru این نسخه را با کارت های گرافیکی مختلف و در تنظیمات متفاوت تست کرده است. شابان ذکر است که این نسخه هیچ گونه بهینه سازی برای AMD و NVIDIA ندارد و هنوز اول کار محسوب می شود. نسخه بتا و پایانی اجرای بهینه تری خواهند داشت و دو شرکت پایه، درایور های گرافیکی عرضه خواهند کرد تا کمترین افت فریم صورت بگیرد. این را هم باید بگویم که این بازی در روز اول عرضه برای کارت های گرافیک AMD بهینه خواهد بود و انویدیا به دلیل دسترسی نداشتن به پروسه توسعه آن، چند روز پس از عرضه درایور گرافیکی جدید خود را عرضه خواهد کرد. در زیر می توانید نتایج این تست ها را مشاهده کنید.
نظرات
سلام
میتونم از مطالب سایتتوناستفاده کنم با ذکر منبع؟
سلام
با ذکر منبع بلامانع است