تهیه فایل پشتیبان در حافظه ابری در اندروید همراه با امنیت بیشتر - تکفارس 
تهیه فایل پشتیبان در حافظه ابری در اندروید همراه با امنیت بیشتر - تکفارس 

تهیه فایل پشتیبان در حافظه ابری در اندروید همراه با امنیت بیشتر

سید محمد معلمی
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - 23:30

گوگل می‌خواهد برای افزایش امنیت کاربران در اندروید و به خصوص نسخه ۹ این سیستم عامل، گزینه‌های امنیتی بیشتری را به اضافه کند. این غول دنیای تکنولوژی اخیراً عنوان کرده که تهیه فایل پشتیبان در حافظه ابری آخرین ورژن سیستم عامل اندروید، توسط یک ماژول امنیتی اضافه شده به نام Titan با امنیت بیشتری انجام خواهد شد.

گوگل می‌گوید: ما با ترکیب سرویس بکاپ‌گیری اندروید و تکنولوژی حافظه ابری خود به نام Titan، می‌خواهیم امنیت کاربران را افزایش داده و از حریم شخصی آنها حفاظت نماییم. پس از در دسترس قرار گرفتن این ویژگی، کاربران می‌توانند از امکانات اضافه شده استفاده نمایند. شیوه کارکرد قابلیت مذکور این است که داده‌های اپلیکیشن‌های مختلف، توسط یک کلید که به انتخاب خودِ کاربر می‌باشد، قفل خواهد شد.

ذکر این نکته نیز الزامی است که حتی گوگل هم نخواهد توانست به داده‌های رمزگذاری شده دسترسی داشته باشد زیرا رمز عبور انتخاب شده، حاوی اطلاعاتی است که فقط خودِ کاربر از آنها اطلاع دارد. همچنین می‌توان رمز انتخابی را به صورت عدد، حالت و یا ترکیب حروف و عدد انتخاب کرد.

تقریباً برای همه مشخص است که برخی افراد از کلمات عبور بسیار آسانی برای قفل کردن گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند ولی حالا به نظر می‌رسد که گوگل فکر این‌گونه افراد نیز بوده است.

تکنولوژی Titan از ورود یک فرد که از یک کاراکتر خاص و تکراری برای مسدودسازی حافظه ابری استفاده می‌کند، جلوگیری خواهد کرد و برای اطمینان خاطر بیشتر، گوگل حتی از یک امنیت سایبری و یک شرکت کم کننده ریسک از گروه NCC نیز کمک گرفته است تا اقدامات امنیتی به بهترین شکل صورت گیرند.

متأسفانه تعداد اپلیکیشن‌هایی که از حافظه‌های ابری برای تهیه فایل پشتیبان استفاده می‌کنند محدود است. ضمن اینکه گوگل نیز هنوز مشخص نکرده که کدام گوشی‌ها از این ویژگی جدید استفاده خواهند کرد.

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید در روزها و هفته‌های آتی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید