وقتی سیاست‌گذاری استیم با قوانین برزیل دچار مشکل می‌شود - تکفارس 
وقتی سیاست‌گذاری استیم با قوانین برزیل دچار مشکل می‌شود - تکفارس 

وقتی سیاست‌گذاری استیم با قوانین برزیل دچار مشکل می‌شود

مصطفی اسماعیلیان
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 19:30
وقتی سیاست‌گذاری استیم با قوانین برزیل دچار مشکل می‌شود - تکفارس 

شرکت والو (Valve)، سازنده‌ی شبکه‌ی بازی‌های استیم، بعد از صدور اجازه‌ی فروش به یک بازی بحث‌برانگیز تحت بررسی قانونی دولت برزیل قرار گرفته است. این در حالی است که چندی پیش سیاست استیم نسبت به آزادی عقیده بازی‌ها در این شبکه مورد ستایش منتقدین قرار گرفته بود و حال همه چیز تغییر کرد و این شبکه به زیر ذره‌بین دولت‌مردان برزیل کشیده شده است. با تک‌فارس همراه باشید.

اوایل امسال بود شبکه‌ی بازی‌های رایانه‌ای استیم تصمیم گرفت تا سیاست جدیدی را در مورد پلتفرم خود پیاده کند تا با محدودکردن  قوانین کشورها در استیم، آزادی بیش‌تری به بازی‌های منتشر شده در این شبکه داده شود. در ابتدا این ایده مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت اما بعد از مدتی باعث شد تا شرکت نتواند کنترل مناسبی بر محتوای عرضه شده توسط بازی‌سازان داشته باشد.

از این رو به نظر می‌رسد که این تصمیم نتیجه‌ی مثبتی برای شرکت والو نداشته است و حالا نیز این کمپانی بزرگ توسط وزارت امور خارجه برزیل به‌خاطر انتشار بازی Bolsomito 2k18 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. این بازی دو بعدی که به وضوح حال و هوای سیاسی این روزهای برزیل را هدف گرفته، با محتوایی در جهت ضدیت کشور برزیل منتشر شده است.

وقتی سیاست‌گذاری استیم با قوانین برزیل دچار مشکل می‌شود - تکفارس 

از آنجایی که اوایل همین ماه استیم بیش از ۱۷۰ عنوان متخلف را از شبکه‌ی خود حذف کرد، شاید دیگر مسئولین این شرکت نتوانند بهانه‌ی مناسبی برای حذف نکردن این بازی از شبکه‌ی استیم پیدا کنند. طبق سیاست‌گذاری این شبکه، بازی‌های متخلف باید شرایط خاصی را داشته باشند، طبق این تعریف:

در شبکه‌ی استیم، بعضی عناوین هستند که با محتوایی که ارائه می‌دهند باعث اذیت و آزاد کاربران می‌شوند، به عنوان مثال قطعه‌ی نرم‌افزاری که از لحاظ تکنیکی به عنوان یک بازی رایانه‌ای تلقی می‌شود اما اکثر کاربران استیم آن را به عنوان بازی عنوان نمی‌کنند. سازندگان این‌گونه بازی‌ها هیچ علاقه‌ای به فروش بازی‌های خود و یا توسعه‌ی آن ندارند.

از آنجایی که برزیل در شرایط سیاسی به خصوصی به سر می‌برد، انتشار این بازی اساسا نمی‌تواند هدفی به غیر از ایجاد آزاد و اذیت کاربران را دنبال کند اما به هر حال سیاست‌گذاری استیم نسبت به قوانین کشورها دوستانه نیست و در بعضی شرایط ممکن است باعث ایجاد اختلاف شود.

از این رو شرکت والو هنوز مورد تحقیق برزیل قرار دارد و باید پاسخ مناسبی را به این دولت ارائه دهد اما تاکنون، در زمان انتشار این خبر، بازی مورد بحث از شبکه‌ی استیم حذف نشده است و در دسترس عموم قرار دارد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد این اتفاق چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید