هوآوی میت ۲۰ پرو شاید قدرتمندتر از آیفون ایکس اس - تکفارس 
هوآوی میت ۲۰ پرو شاید قدرتمندتر از آیفون ایکس اس - تکفارس 

هوآوی میت ۲۰ پرو شاید قدرتمندتر از آیفون ایکس اس

سید محمد معلمی
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 17:00
هوآوی میت ۲۰ پرو شاید قدرتمندتر از آیفون ایکس اس - تکفارس 

به گزارش تکفارس و به نقل از سایت gsmarena.com، به زودی با معرفی هوآوی میت ۲۰ پرو، این گوشی را سریع‌ترین دستگاه اندرویدی دنیا خواهیم دانست.

هوآوی تصمیم دارد از پردازنده Kirin 980 که از آن در همایش IFA رونمایی شد، در گوشی میت ۲۰ پرو بهره ببرد. در این همایش، شرکت چینی مدعی شد که پردازنده ۷ نانومتری موجود در آن از محصول اپل یعنی بیونیک A12 که در آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر وجود دارد، سریع‌تر است.

اگر گزارش ارائه شده توسط وب‌سایت خبری و تحلیلی گوشی تأیید شد و به واقعیت تبدیل شود، باید اذعان کنیم که هوآوی به یک رقیب جدی برای اپل و سامسونگ به عنوان دو غول دنیای تلفن همراه تبدیل شده است.

هوآوی میت ۲۰ پرو در بخش آزمایشی AnTuTu توانست امتیاز فوق‌العاده ۳۱۳۵۶۱ را دریافت کند. این در حالی است که اکثر پرچم‌داران گوشی‌های اندرویدی با پردازنده اسنپدراگون حداکثر ۸۴۵ امتیاز ۲۹۰۰۰۰ را به ثبت رسانده‌اند.

گلکسی نوت ۹ (با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵) و هوآوی پی ۲۰ پرو (با پردازنده Kirin 970) به ترتیب توانسته‌اند ۲۸۳۲۴۰ و ۲۰۹۱۶۱ امتیاز دریافت نمایند. همچنین، تراشه بیونیک A12 اپل نیز بیشترین امتیازی که به ثبت رسانده بود، ۳۰۹۱۸۸ می‌باشد که باز هم از رقم کسب شده توسط هوآوی میت ۲۰ پرو کمتر است.

هوآوی میت ۲۰ پرو شاید قدرتمندتر از آیفون ایکس اس - تکفارس 

البته AnTuTu امتیازات ارائه شده به آیفون ایکس اس را مرتب تغییر داد و در نهایت به عدد ۳۴۸۵۸۱ رسید که ممکن است با معرفی پرچمدار جدید هوآوی و انجام آزمایش‌های متعدد، نمره بالای آیفون ایکس اس به چالش کشیده شود.

حالا اگر هوآوی میت ۲۰ پرو همین‌گونه باشد و دیگر دستگاهی بالاتر از آن امتیازی کسب ننماید، می‌توانیم ادعا کنیم که این تلفن همراه به عنوان پرچمدار گوشی‌های اندرویدی، قدرتمندترین دستگاه خواهد بود. همچنین این احتمال وجود دارد که مانند آیفون ایکس اس، امتیاز دریافت شده توسط این گوشی افزایش یابد.

برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند آزمایش‌های AnTuTu چیست، باید بگوییم که امتیازات بنچمارک اعداد و ارقامی هستند که سرعت عملکرد یک گوشی را نشان می‌دهند و با استفاده از آنها، کاربران می‌توانند دستگاه مورد نظر خود را برگزینند. بنابراین در AnTuTu، صرف نظر از مشخصات فنی و سیستم عامل، هر چه نمره بالاتر باشد، گوشی بهتر است.

علاوه بر پردازنده بسیار سریع و قدرتمند، می‌توانیم دوربین اصلی سه‌گانه با فلش LED را نیز دیگر ویژگی فوق‌العاده موجود در هوآوی میت ۲۰ پرو بدانیم. گویا قرار است در این دستگاه لنزهای دوربین عقب به صورت مربعی در کنار یک‌دیگر قرار گیرند که در گوشه دیگر این مربع نیز یک فلش، وظیفه نورپردازی را بر عهده داشته باشد.

به گفته منابع خبری نزدیک به هوآوی، دوربین اصلی سه‌گانه تشکیل شده از لنزهای ۸ مگاپیکسلی تله فوتو، لنز مخصوص زوم پیشرفته ۴۰ مگاپیکسلی و یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم است.

اگر فکر می‌کنید این ترکیب از لنزهای دوربین برای شما آشناست، باید بگوییم که این کمپانی چینی پیش‌تر، همین سیستم را برای مدل پی ۲۰ پرو پیاده کرده بود که در آن یک لنز برای ۳ برابر زوم بیشتر و عملکرد بهتر دوربین در شرایط با نور کم نیز مشاهده می‌شد.

در مورد دیگر مشخصات هوآوی میت ۲۰ پرو بد نیست بدانید که قرار است در صفحه نمایش آن یک ناچ کوچک و یک تکنولوژی تشخیص چهره مشابه به Face ID آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس را شاهد باشیم. ذکر این نکته نیز الزامی است که مدل هوآوی میت ۲۰ که در آن تکنولوژی تشخیص چهره وجود ندارد، شاید از ناچ قطره‌ای در نمایشگر خود بهره ببرد.

هوآوی میت ۲۰ پرو شاید قدرتمندتر از آیفون ایکس اس - تکفارس 

در پایان ذکر کنیم که قرار است از هوآوی میت ۲۰ پرو و هوآوی میت ۲۰ در تاریخ ۱۶ اکتبر سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی شود.

به نظر شما آیا هوآوی با عرضه این گوشی اندرویدی سریع می‌تواند همچنان رده دوم پرفروش‌ترین گوشی در دنیا را حفظ کند و بالاتر از سامسونگ قرار گیرد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید