یک شرکت معیارسنجی می‌گوید که در بنچمارک اینتل و AMD خطا وجود داشته است - تکفارس 
یک شرکت معیارسنجی می‌گوید که در بنچمارک اینتل و AMD خطا وجود داشته است - تکفارس 

یک شرکت معیارسنجی می‌گوید که در بنچمارک اینتل و AMD خطا وجود داشته است

پوریا اسدی
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
یک شرکت معیارسنجی می‌گوید که در بنچمارک اینتل و AMD خطا وجود داشته است - تکفارس 

شرکت بنچمارک Principle Technologies اظهار نمود که در تست AMD و آخرین تراشه‌ی نسل نهم اینتل، اشتباه کرده است. این شرکت مجددا تست پردازنده‌ها را انجام خواهد داد و خطاهایی که نتایج آزمایش‌های فنی خاص را به نفع اینتل نشان می‌داد را مد نظر قرار خواهد داد.

اگرچه هزینه‌ی بنچمارک اصلی مورد سوال توسط اینتل پرداخت شده است، Hardware Unboxed اولین کسی بود که اشاره کرد تست اصلی سخت‌افزاری به سوی یک سازنده‌ی پردازنده بیش از دیگری تمایل دارد. در تست ۱۹ بازی، Principle Technologies، از یک خنک‌کننده‌ی ضعیف‌تر در هنگام آزمایش Ryzen 7 2700X استفاده نموده است و تنها رم را بر روی پردازنده‌ی اینتل اورکلاک نموده و تمام هسته‌های AMD Ryzen را به کار نگرفته است.

اینتل با تایید نتایج آزمایش، بیانیه زیر را منتشر کرد:

 Principled Technologies این تست اولیه را با سیستم‌های با مشخصات ثابت و پیکربندی شده برای نشان دادن عملکرد پردازنده انجام داده و تنظیمات مورد استفاده را منتشر کرده است. این داده‌ها با آنچه در آزمایشگاه‌های ما دیده شده، سازگاری دارد و ما منتظریم تا نتایج آزمایش‌های شخص ثالث را در هفته‌های آینده ببینیم.

Principle Technologies گفت که کل موضوع به دلیل حالت بازی بر روی چیپ‌های AMD بوده که برخی از هسته‌ها را بر روی Ryzen 7 2700X خاموش می‌کند. همچنین گفته شد که انتخاب  خنک‌کننده‌ی Prism Cooler صعیف‌تر به دلیل پیشنهاد AMD بوده است. در نهایتPrinciple Technologies گفت که تفاوت در رم اورکلاک شده به دلیل “توازن” است.

این امر تا حدی در بیانیه رسمی‌ شرکت مطرح شده است:

تقریبا ۱۶ سال است که ما محصولات را برای مشتریان خود آزمایش کرده‌ایم، زیرا آنها اعتماد به صداقت ما دارند. ما فقط برای یک شرکت کار نمی‌کنیم، بلکه برای ده‌ها شرکت پیشرو در زمینه فناوری، از جمله رقبایی مانند اینتل و AMD، مایکروسافت و گوگل، دل و HP و بسیاری دیگر خدمات خود را ارائه می‎دهیم. بنابراین قبل از هرگونه پیش‌داوری ما باید به طور قطعی هر گونه نادرستی در کارمان را در این پروژه برای اینتل و یا در هر یک از پروژه‌های دیگرمان انکار کنیم.

تست معیار ذاتا بحث‌برانگیز است، بنابراین منطقی است که Principled Technologies به پیش بیاید و کار خود را توضیح دهد. این به ویژه مهم است که اینتل ادعا می‌کند که Core i9 – 9900K “بهترین پردازنده برای بازی است”.

اینتل هنوز بعد از اینکه Principled Technologies اظهارات جداگانه خود را در روز چهارشنبه، ۱۰ اکتبر منتشر نمود، اعلامیه ای را صادر نکرده است.

شما از کدام نوع پردازنده استفاده می‌کنید؟ لطفا تجربیات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید