تأیید شد | سونی در حال تولید پلی‌استیشن ۵ است - تکفارس 
تأیید شد | سونی در حال تولید پلی‌استیشن ۵ است - تکفارس 

تأیید شد | سونی در حال تولید پلی‌استیشن ۵ است

سید محمد معلمی
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 20:30
تأیید شد | سونی در حال تولید پلی‌استیشن ۵ است - تکفارس 

سونی بالأخره رسماً تأیید کرد که یک تیم در حال کار کردن برای تولید پلی‌استیشن ۵ است. این اتفاق در حالی رخ داده که سال‌هاست شایعات زیادی در مورد نسل بعد کنسول بازی سونی در فضای اینترنت رد و بدل می‌شود ولی تا کنون این‌گونه نبود که خودِ این کمپانی ژاپنی پروژه تولید آن را تأیید کند.

متأسفانه باید بگوییم که پلی‌استیشن جدید سونی نسبت به مدل قبلی پیشرفت آن‌چنانی نخواهد داشت و شاید باعث بسیاری از ناامیدی طرفداران سونی نیز بشود.

کنیچیدو یوشیدا، مدیرعامل سونی در مصاحبه‌ای که با روزنامه فایننشال‌تایمز داشت، تأیید کرد که این کمپانی به زودی از پلی‌استیشن ۵ رونمایی می‌کند و در حال حاضر این کنسول بازی در مرحله تولید به سر می‌برد.

او می‌گوید: می‌توانم بگویم که در این بازه زمانی، نیاز به یک کنسول بازی و سخت‌افزار جدید از نسل بعد کاملاً احساس می‌شود.

تولید پلی‌استیشن توسط سونی یک امر کاملاً منطقی است زیرا ۲۳ درصد درآمد سالانه این شرکت از راه فروش این کنسول بازی به دست می‌آید.

مایکروسافت اما، در همایش E3 خود اعلام نکرد که آیا در حال ساخت نسخه جدید ایکس‌باکس می‌باشد یا خیر. شاید این استراتژی مایکروسافت برای این است که در این که سکوت رسانه‌ای ورژن جدید ایکس‌باکس را بسازد.

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت می‌گوید: همان تیمی که کنسول بازی ایکس‌باکس ایکس را تولید کرد، در حال تلاش است تا نسخه جدید ایکس‌باکس را نیز بسازد. در نهایت، ما دوباره با یک کنسول بازی جدیدتر و البته پیشرفته‌تر وارد عرصه رقابت خواهیم شد.

مایکروسافت اخیراً گزارش داده که در حال پیش‌برد پروژه ایکس کلود (xCloud) می‌باشد. ایکس کلود به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های ایکس‌باکس وان را در رایانه‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و iOS اجرا نمایند تا صنعت بازی در آینده وارد فاز تازه‌ای شود.

هنوز مشخص نیست که سونی قصد دارد چه امکاناتی همراه با پلی‌استیشن ۵ عرضه کند ولی منابع خبری نزدیک به این کمپانی مدعی هستند که این کنسول به پلی‌استیشن ۴ شباهت بسیاری خواهد داشت.

به گزارش تکفارس و به نقل از فایننشال‌تایمز، آمارهای اولیه نشان می‌دهند که نباید انتظار داشته باشیم نسبت به پلی‌استیشن ۴، امکانات فوق‌العاده‌ای در پلی‌استیشن ۵ ببینیم زیرا ساختار اصلی این دو با یک‌دیگر شبیه است.

همان‌طور که روز گذشته اعلام کردیم، سونی با استفاده از یک پتنت گزارش داد که می‌خواهد با یک تکنولوژی جدید امکانی را فراهم کند که به وسیله آن بازی‌های پلی‌استیشن ۴ را در پلی‌استیشن ۵ نیز اجرا کنیم.

بر این اساس، این ویژگی باعث می‌شود بازی‌های قدیمی‌تر در نسخه جدید پلی‌استیشن به گونه‌ای اجرا شود که کیفیت آنها با تلویزیون‌های هوشمند سازگاری بیشتری داشته باشند.

اگر این گفته سونی حتماً اتفاق بیفتد، باید منتظر یک انقلاب در زمینه بازی‌ها و صنعت گیمینگ باشیم زیرا کیفیت تصاویر آنها بسیار زیاد خواهد شد.

جان کودرا، مرکز بخش سرگرمی و ارتباطات سونی پیش از این گفته بود که ممکن است پیش از سال ۲۰۲۱ از نسخه جدید پلی‌استیشن رونمایی نشود ولی حالا همه جا خبر از معرفی پلی‌استیشن ۵ در بازه زمانی نزدیک به گوش می‌رسد.

با این وجود، احتمال انتشار جزئیات از سخت‌افزار بازی سونی در همایش E3 سال ۲۰۱۹ وجود دارد.

به نظر شما، در آینده کنسول‌های بازی، سونی با پلی‌استیشن موفق‌تر خواهد بود یا مایکروسافت با ایکس‌باکس؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید