پروژه‌ی xCloud مایکروسافت با امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای در گوشی‌های هوشمند - تکفارس 
پروژه‌ی xCloud مایکروسافت با امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای در گوشی‌های هوشمند - تکفارس 

پروژه‌ی xCloud مایکروسافت با امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای در گوشی‌های هوشمند

مصطفی اسماعیلیان
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 13:00
پروژه‌ی xCloud مایکروسافت با امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای در گوشی‌های هوشمند - تکفارس 

روز گذشته مایکروسافت در پیامی پروژه‌ی جدید خود را با عنوان xCloud معرفی کرد. پروژه‌ای که بر مبنای سرویس استریم بازی‌ها طراحی شده است و قرار است دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند از آن بهره ببرند. با تک‌فارس همراه باشید.

پروژه‌ی xCloud یک راه‌حل مناسب برای آن دسته از افرادی است که کنسول Xbox و یا سیستم کامپیوتری مناسبی برای اجرای بازی‌های جدید را ندارند، از این رو  این افراد می‌توانند، بدون خرید یک سیستم گیمینگ، بازی‌های روز را در هر دستگاهی که می‌خواهند اجرا کنند. به این صورت اگر دوست دارید بازی‌هایی نظیر Halo Infinite، Gears of War 5 و یا Sea of Thieves را در تبلت اندروید خود تجربه کنید، xCloud می‌تواند به شما کمک کند.

در این باره، کریم چودری، سرپرست بخش کلد گیمینگ مایکروسافت گفت:

امروزه بازی‌هایی که در سیستم خانگی خود اجرا می‌کنیم متناسب با نوع دستگاهی است در دسترس ما قرار دارد. پروژه‌ی xCloud، با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی استریم بازی، به این انحصار بازی خاتمه داده و امکان اجرای عناوین مختلف را در هر دستگاهی می‌دهد. به این صورت گیمرها می‌توانند بیش‌ترین لذت از بازی‌های رایانه‌ای را تجربه کنند.

این سرویس تقریبا شبیه به پروژه‌ی استریم گوگل عمل می‌کند که هفته‌ی قبل معرفی شد و به کاربران امکان اجرای بازی‌های سبک AAA، نظیر Assassin’s Creed، را در مرورگر کروم می‌دهد. البته هنوز هر دو پروژه دارای اشکالاتی هستند. هنوز مایکروسافت توضیح دقیقی در مورد رفع مشکلات و موانع این پروژه نداده است اما به کاربران اطمینان می‌دهد که موارد مختلف را شناسایی کرده و بر روی رفع آن‌ها کار خواهد کرد.

همچنین اگر مایکروسافت تمام بازی‌ها را (به عنوان مثال) برای سیستم‌عامل اندروید قابل اجرا گرداند، باید راه‌حلی نیز برای کنترلر دستگاه پیدا کند تا کسانی که دسترسی به کنترل بلوتوثی ایکس‌باکس ندارند همچنان قادر به استفاده از سرویس استریم باشند.

چودری در مورد راه‌حل احتمالی کنترلر گفت:

ما در حال توسعه‌ی یک صفحه‌ی کیبرد لمسی مخصوص بازی هستیم تا در  کم‌ترین زمان دستورات کاربر را به بازی منتقل کنیم، از این رو کاربران می‌توانند بدون استفاده از کنترلر، از بازی‌ها لذت ببرند.

قرار است دسترسی عمومی به xCloud تا سال آینده فراهم شود و تا آن زمان اطلاعات تکمیلی بیش‌تری منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد این پروژه‌ی مایکروسافت چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.