سامسونگ تا ژانویه ۲۰۱۹ قصد انتشار به‌روزرسانی اندروید پای را ندارد - تکفارس 
سامسونگ تا ژانویه ۲۰۱۹ قصد انتشار به‌روزرسانی اندروید پای را ندارد - تکفارس 

سامسونگ تا ژانویه ۲۰۱۹ قصد انتشار به‌روزرسانی اندروید پای را ندارد

میر مهدی حامی
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 20:00
سامسونگ تا ژانویه ۲۰۱۹ قصد انتشار به‌روزرسانی اندروید پای را ندارد - تکفارس 

با وجود اینکه براساس آمار و ارقام توزیع سیستم عامل رسمی گوگل، اندروید پای سهم چندانی ندارد، تعداد زیادی از گوشی‌های غیر پیکسلی اکنون شروع به دریافت آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل کرده‌اند. در ادامه همراه تکفارس باشید.

اسنشیال اولین شرکتی بود که نسخه‌ای پایدار از اندروید پای را برای یک دستگاه اندرویدی شخص ثالث عرضه کرد و به دنبال آن وانپلاس، HMD Global و هوآوری این کار را شروع کردند. بسیاری از شرکت‌های دیگر، از جمله سونی، موتورولا و HTC نیز وعده انتشار اندروید پای را داده‌اند، در حالی که سامسونگ حتی هنوز احتمال عرضه اندروید ۹٫۰ برای گوشی‌هایش را نیز تایید نکرده.

البته این موضوع با توجه به مقدار زمانی که این بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان برای شروع عرضه اندروید اوریو به دستگاه‌های گلکسی اس ۸ صرف کرد، آنچنان نیز تعجب آور نخواهد بود. اما تست‌های اخیر بر روی گلکسی اس ۹ پلاس کمی ما را امیدوار کرده بود.

متاسفانه، با توجه به پیامی که اخیرا به کاربران سامسونگ در فرانسه فرستاده شده به نظر می‌رسد که انتشار بروزرسانی اندروید پای تا قبل از ژانویه ۲۰۱۹ آغاز نخواهد شد. ظاهرا این زمانی خواهد بود که ویژگی‌های جدیدی برای دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۹ و نوت عرضه خواهد شد و احتمالا کاربران نوت ۸ و گلکسی اس ۸ نیز پس از مدتی آن را دریافت خواهند کرد.

به نظر می‌رسد سامسونگ در حال حاضر  نه تنها در حال کار برای بهینه سازی ویژگی‌های استاندارد اندروید است، بلکه در حال توسعه ایده‌های خاص و افزودنی‌های اختصاصی خود به این نسخه از اندروید نیز می‌باشد. مطمئنا هنوز هم برای عرضه یک برنامه رسمی بتا عمومی امید وجود دارد، هرچند که ما هرگز نخواهیم دانست که شروع پذیرش برنامه‌ها از کی خواهد بود.

به هرحال ما در مورد چندین افزونه جدید سامسونگ در رابط کاربری اکسپرینس ۱۰ در اندروید پای اطلاع داریم، از جمله Truecaller داخلی برای شناسایی فرد تماس گیرنده، پشتیبانی از VoLTE / VoWiFi برای سیم کارت دوم در گلکسی نوت ۸ دو سیم کارت و پیشرفت‌های مختلف در ضبط کننده‌ صدا.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید