iFixit تایید کرد: ما همچنان توانایی تعمیر کردن iMac Pro خود را داریم - تکفارس 
iFixit تایید کرد: ما همچنان توانایی تعمیر کردن iMac Pro خود را داریم - تکفارس 

iFixit تایید کرد: ما همچنان توانایی تعمیر کردن iMac Pro خود را داریم

امیر مریخ
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - 17:30
iFixit تایید کرد: ما همچنان توانایی تعمیر کردن iMac Pro خود را داریم - تکفارس 

زمزمه‌هایی شنیده‌ می‌شود که اپل قصد انحصاری کردن حق تعمیر دستگاه‌های خود را دارد برای دریافت صحت و سقم قضیه در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید

در طی روز گذشته خبر گزاری‌های  MacRumors و  Motherboard گزارش داده بودند که در پوشه‌های خدماتی شرکت اپل به این مسئله اشاره شده است که هر مصرف کننده‌ای که قصد داشته باشد تا اجزای کلیدی قرار داد شده بر روی چیپ T2 را جا به جا و یا تعویض کند  و یا آن را به صورت شخصی مجددا شخصی سازی کند حتما برای درست انجام شدن کار به یک نرم افزار تشخیصی مخصوص نیاز پیدا خواهد کرد. در حالی که خود شرکت اپل نسبت به این اطلاعات درز پیدا کرده واکنشی نشان نداده است اما تیم تعمیراتی DIY فعال در شرکت iFixit تمامی احتمالات موجود را تخمین زده‌ تا از صحت این موضوع اطلاع پیدا کنند. آن‌ها در گام اول یک دستگاه جدید MacBook Pro 2018 را تهیه کرده سپس تمام اجزاء آن‌ را از هم جدا و آنگاه صفحه‌‌ی نمایش را جایگزین کردند، خبر شکه کننده آن است که این دستگاه همچنان مانند سابق به کار خود ادامه داد، حتی بدون اینکه نیازی به آن نرم افزار مخصوص داشته باشد.

این تیم در طی گزارش خود از این عملیات ابراز داشتند:

سوویچ مخفی مرگ با انجام تعمیرات، فعال نشده است، حداقل تا الان!

تا به اینجای کار ما به این نتیجه رسیده‌ایم که جا به جایی یا تعمیر قطعات را می‌توان تنها تا اندازه‌ای پیش برد که پای سنسورهای TouchID و یا FaceID به آن باز نشوند چرا که این بخشی از سخت افزار دستگاه‌های اپل می‌باشد که نیاز جدی به یک نرم‌افزار تخصصی خواهد داشت، این نکته نیز جالب است که بدانید در مواردی از گزارشات ذکر شده است که مصرف کنندگان در حسگر تشخیص دهنده‌ی نور محیطی نیز بعد از جایگزینی صفحه‌ی نمایش به چالش برخورده‌اند.

در حالیکه این احتمال وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک یک به روز رسانی نرم افزاری باعث شود تا تغییرات در شرایط فعلی به وجود بیاید و این مورد را الزامی کند تا افراد برای تعمیر دستگاه‌های خود حتما به مراکزی که مجوز رسمی‌اش را از اپل دریافت کرده‌اند و یا مراکز داخلی اپل رجوع کنند اما در حال حاضر این اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی که قانون گزارا ن در تصویب قانون حقوق تعمیر وسایل که مدت طولانی در دست تحقیق است، تعلل را کنار گذاشته و با تمرکز بیشتری در تکمیل آن انرژی بگذارند، می‌توان امیدوار بود که این انحصار تعمیر دستگاه‌ها هیچوقت به وجود نیامده و همه می‌توانند دستگاه‌‌های خود را بدون هیچ زور و اجباری به مرکز مورد علاقه‌ی خود برای تعمیر بسپارند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید