شارپ صفحه نمایش اولد تولید کرد - تکفارس 
شارپ صفحه نمایش اولد تولید کرد - تکفارس 

شارپ صفحه نمایش اولد تولید کرد

سید محمد معلمی
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 10:00
شارپ صفحه نمایش اولد تولید کرد - تکفارس 

شارپ هنوز هم گوشی هوشمند تولید می‌کند ولی در حال حاضر این شرکت، ساخت گوشی‌های خود را با محدودیت مواجه کرده است.

این کمپانی ژاپنی علاوه بر تولید نه چندان گسترده تلفن‌های هوشمند، روی به ساخت صفحه نمایش‌های اولد آورده و حتی در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی نیز انجام داده است که می‌توانیم به زودی ماحصل این اتفاق را در گوشی Aquos Pro نظاره‌گر باشیم.

گوشی Aquos Pro که گفته می‌شود یک پرچم‌دار به حساب می‌آید، از استانداردهای دستگاه‌های پیشرفته مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. البته در این خبر تصمیم نداریم که در مورد گوشی Aquos Pro صحبت کنیم زیرا بیشتر می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد اقدامات شارپ در زمینه تولید صفحه نمایش اولد بدهیم. ضمن اینکه تمرکز اصلی این کمپانی ژاپنی بیشتر روی فروش Aquos Pro در کشور سازنده می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Aquos Pro، وجود صفحه نمایش Quad HD OLED می‌باشد. علی رغم اینکه استفاده از صفحه نمایش اولد در گوشی‌های پرچمدار بسیار عادی است ولی تعداد سازندگان این نمایشگرها محدود می‌باشد.

در حال حاضر سامسونگ و ال‌جی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه نمایش‌های اولد در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند ولی به نظر می‌رسد باید از این پس شارپ را نیز سازنده این‌گونه نمایشگرها بدانیم.

سخنگوی شارپ می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ایم با شرکتی قرارداد امضا کنیم تا بتوانیم صفحه نمایش‌های اولد خود را به او بفروشیم.

شارپ اگر می‌خواهد هزینه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری خود را در زمینه تولید نمایشگر اولد هر چه زودتر به دست بیاورد، باید شرکتی را برای فروش محصولاتش پیدا کند.

البته می‌توانیم حدس بزنیم که اپل مشتری احتمالی شارپ باشد. در حال حاضر سامسونگ به صورت گسترده و ال‌جی به صورت محدود، نمایشگرهای اولد مورد نیاز اپل را تأمین می‌کنند که به خاطر دلایلی که شاید از آنها اطلاع داشته باشید، اپل قصد دارد وابستگی موجود به سامسونگ را کاهش دهد و بیشتر نیازهای خود را در این زمینه از ال‌جی تأمین نماید که البته با توجه به حجم بالای سفارشاتی که به سامسونگ داده، مشخص نیست که آیا می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر. به هر ترتیب، فرصت به وجود آمده بهترین زمان برای شارپ است تا با اپل همکاری خود را آغاز کرده و سامسونگ را کنار بزند.

با در نظر گرفتن این مطلب که هنوز کیفیت نمایشگرهای اولد شارپ مشخص نیست، اپل مجبور است پیش از امضای قرارداد رسمی، چند نمونه از آنها را روی محصولاتش امتحان و بررسی نماید.

مدیران شارپ بر این باورند که سرعت فروش نمایشگرهای اولد کند است که شاید دلیل عمده آن نیز به قیمت بالای آنها بازگردد اما به هر ترتیب و با افزایش مشتریان، فروش این محصولات نیز سرعت خواهد گرفت.

گرچه اضافه شدن شارپ به خیل شرکت‌های تولیدکننده صفحه نمایش اولد اتفاق مثبتی است ولی به نظر نمی‌رسد تأثیری بر کاهش قیمت گوشی‌ها داشته باشد زیرا معمولاً کمپانی‌های تولیدکننده گوشی مابه‌التفاوت هزینه‌های نهایی را به مشتریان نمی‌پردازند.

این نکته را نیز اضافه کنیم که ممکن است به زودی شاهد به کارگیری صفحه نمایش‌های اولد در گوشی‌های میان‌رده کمپانی‌های مختلف تولیدکننده گوشی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید