هر آنچه باید از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی بدانیم - تکفارس 
هر آنچه باید از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی بدانیم - تکفارس 

هر آنچه باید از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی بدانیم

سید محمد معلمی
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 17:30
هر آنچه باید از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی بدانیم - تکفارس 

کاربران از اینکه وان‌پلاس جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را از محصول آتی خود حذف کرده است، ناراحت هستند ولی این کمپانی چینی سخت در تلاش است تا با افزودن ویژگی جدید، دوباره رضایت مشتریان را به دست آورد.

از جمله اقداماتی که این کمپانی انجام داده است، افزودن اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش و افزایش ظرفیت باتری می‌باشد که به نظر می‌رسد همین ویژگی‌ها، امکانات کلیدی وان‌پلاس ۶ تی لقب گیرند.

اولین بار، سایت خبری و تحلیلی CNet بود که اعلام کرد وان‌پلاس می‌خواهد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را از پرچمدار آتی حذف کند و به جای آن از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش بهره ببرد. با این حال، هنوز مدیرعامل این شرکت یعنی پیت لو در حال پاسخ دادن به اعتراضات کاربران و مشتریان است.

وان‌پلاس برای اینکه بهتر پاسخ اعتراضات را بدهد، در انجمن رسمی سایت خود، تصویری از امکانات داخلی اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش منتشر کرد.

هر آنچه باید از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی بدانیم - تکفارس 

جالب است بدانید که داستان حذف اسکنر اثر انگشت از محصولات وان‌پلاس، سال گذشته و پیش از معرفی مدل ۵ تی آغاز شده است.

سنسور به کار رفته در وان‌پلاس ۶ تی، از نظر اندازه تقریباً دو برابر حسگر قبلی است. ضمن اینکه بد نیست بدانید اقدام وان‌پلاس برای به کارگیری حسگر اسکنر اثر انگشت در محصول سال پیش، با موفقیت همراه نشد و شکست خورد. دلیل عدم موفقیت آن سنسور این بود که نمی‌توانستیم آن را با بهره‌وری هوشمندانه نرم‌افزارها تعمیر نماییم ولی کمپانی چینی امیدوار است به خاطر سخت‌افزارهای مورد استفاده در قطعه وان‌پلاس ۶ تی و با توجه به فرآیندهای نرم‌افزاری متعدد بتواند با سرعت بیشتر و روش‌های آسان‌تر، مشکلات احتمالی این سنسور را تعمیر کند.

مطمئناً باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دلیل استفاده نکردن از سنسور اسکنر اثر انگشت در وان‌پلاس ۵ تی همین مواردی بود که گفتیم یا خیر.

همچون دیگر کمپانی‌های چینی مانند ویوو و اوپو، به نظر می‌رسد وان‌پلاس انتخاب دیگری به غیر از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش پیش روی خود نداشته است.

حتماً قطعه به کار رفته توسط وان‌پلاس در مدل ۶ تی، بعدها با معرفی گلکسی اس ۱۰ و هوآوی میت ۲۰ پرو که مجهز به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش با فناوری ماوراء صوت هستند، به چالش کشیده خواهد شد.

نکته‌ای که می‌توانیم از رقم خوردن آن اطمینان حاصل کنیم، افزایش دقت سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی پس از چندین بار استفاده و به خاطر ویژگی Screen Unlock است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید