کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 
کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟

حسین چوبین
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 08:00
کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

امروز قرار است که یک BMW سری ۳ جدید معرفی شود؛ و البته طرفداران ماشین می‌دانند که این موضوع اتفاقی نیست که هر روز رخ بدهد، در واقع BMW هر ۷ تا ۱۰ سال یکبار خودروی سری ۳ جدید را معرفی می‌کند. مدل G20 پیشرفت های زیادی نسبت به مدل های اولیه داشته اما موضوعی مهمی در این بین وجود دارد که این خودرو دیگر مدل سفارشی ندارد و همین موضوع می‌تواند هواداران خاص سری ۳ را دلسرد کند. حال بیایید بررسی کنیم که یک خودرو سدان لوکس و یا اسپورت موفقیت کسب می‌کند و در یاد ها باقی می‌ماند. با توجه به خودرو تازه معرفی شده ما در این تاریخ ۷ نسل مختلف از سری ۳ BMW را داریم، کدام یک از این هفت نسل‌ بهترین نسل نسبت به سایر نسل هاست؟ شما کاربران تکفارس با ما همراه باشید تا در ادامه به برسی کوتاه تمامی این خودرو ها بپردازیم.

نسل اول

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

اولین نسل از این خودرو در سال ۱۹۷۵ با مدل E21 معرفی شد. این خودرو در بازار آمریکا جایگزین خودرو افسانه‌ای ۲۰۰۲ شد. این خودرو فقط یک خودرو کوپه کامپکت بود و نسبت به سایر رقیبان خیلی از امکانات بالایی برخوردار نبود و همچنین در مقایسه با نسل‌های بعد هم عملکرد خیلی خوبی نداشت.

نسل دوم

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

بعد از مدل معرفی شده در سال ۱۹۷۵ مدل E30 معرفی شد که بسیار درخشان تر از مدل E21 ظاهر شد. این خودرو کوپه سدان که در زمان معرفی و عرضه همه طرفداران را شگفت زده کرد. در نگاه اول به این خودرو و با توجه به امکانات آن دوران به نظر می‌رسید که این خودرو از آینده به گذشته سفر کرده است. این خودرو دارای تجهیزات الکتریکی و امنیتی بسیار زیاد و جدیدی بود. در این خودرو از گجت های زیادی استفاده شده که باعث شگفت آور شدن این خودرو نسبت به سایر خودرو های معرفی شده در آن زمان می‌شد. به گفته هواداران و منتقدان این خودرو بهترین و موفق ترین خودرو نه تنها در زمان خود بلکه در مقایسه با نسل‌های دیگر هم بوده است. اما متاسفانه این خودرو همچنان هم با گذشت چندین سال یا شاید بایدگفت چند دهه همچنان دارای قیمت بالایی است.

نسل سوم

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

نسل سوم این سری از خودرو های BMW که در دهه ۹۰ میلادی با نام  E36 معرفی شد. این مدل تحولات زیادی را پشت سرگذاشته و به یک خودرو اسپورت سدان تبدیل شده است. این خودرو دیگر کوپه نیست و اندازه‌ی خودرو کمی بزرگتر شده و سعی شده که از فضای داخلی به طور کاملا بهینه استفاده شود در واقع سعی شده تا ماشین اتاقی بزرگ و پر امکانات داشته باشد. قیمت این مدل هم نسبت به مدل قبلی بسیار کاهش یافته تا همه اقشار جامعه بتوانند حس رانندگی با آن را امتحان کنند.

نسل چهارم

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

این نسل در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه اول ۲۰۰۰ به بازار آمد. این خودرو همیشه تحسین برانگیز بوده است؛ به خصوص که تجربه رانندگی شخصی با این خودرو هم در گذشته داشتم. طراحی ظاهری این ماشین بسیار کامل، عالی و بی‌نقص است به طوری که هنوز هم با گذشت مدت زمان زیادی از زمان معرفی این مدل همچنان به روز به نظر می‌رسد و ظاهر کاملا مدرنی دارد. این خودرو ترکیبی از بیشترین قدرت و بیشترین میزان راحتی است و در ادامه باید گفت فرمان پذیری خوبی هم دارد. این خودرو نمادی از تکنولوژی روز نه تنها در زمان خود بلکه در چند سال گذشته هم بوده است. برخی فکر می‌کنند که این مدل بهترین مدل توبید شده توسط BMW بوده است اما من معتقدم که می‌توان به آینده امیدوار بود و فکر می‌کنم مدلی بهتر از E46 هم خواهد آمد.

نسل پنجم

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

بیایید سفر کنیم به آینده جایی که E90 در آن حضور دارد. این خودرو به معنای واقعی قدرتمند است همچنین باید گفت موتور این خودرو یک توربو قدرتمند هم دارد که باعث افزایش قدرت موتور این ماشین می‌شود. این مدل فضای بیشتری نسبت به مدل های قبلی دارد و بزرگتر شده است. طراحی ظاهری آن هم بسیار متفوت است ودارای طراحی خشن و جسورانه‌ای است که باعث درخشش این خودرو در جاده و جلب توجه دیگران می‌شود.

نسل ششم

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

در حال حاضر F30 تنها نماینده سری سوم است که در بازار به صورت رسمی وجود دارد و می‌توانید آن را به راحتی تهیه کنید. طراحی این خودرو الهام گرفته شده از خودرو های ۴ نسل قبل از خود است. این خودرو در دسته خودرو های (GT (GrandTurisma قرار دارد که در واقع به معنی بازدهی بالای این خودرو است. من رانندگی با این مدل هم امتحان کردم و باید گفت رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخس است و خیلی سخت می‌توان کسی را پیدا کرد که این خودرو را دوست نداشته باشد.هرگز فکر نمی‌کردم که BMW از تکنولوژی توربو شارژ برای این خودرو استفاده کند. چرا که موتوراین خودرو طراحی قدیمی‌ای دارد و شاید خیلی قرار گرفتن نام توربو در کنار نام این ماشین عادی نباشد. باید گفت بازدهی این خودرو غیر قابل انکار است اما باید این نکته هم گفت که رانندگی با این خودرو کمی کسالت آور است. این خودرو ممکن است آخرین خودرویی باشد که به صورت سفارشی برای آمریکا تولید می‌شود.

نسل هفتم

کدام نسل از BMW سری ۳ بهترین است؟ - تکفارس 

و در نهایت G20 که قرار است امروز به صورت رسمی در پاریس موتور معرفی شود. این خودرو پیشرفت های زیادی نسبت به مدل های قبلی داشته است؛ وزن این خودرو کاهش یافته، قدرتش بسیار افزایش یافته و همچنین تکنولوژی های جدیدی هم به این خودرو اضافه شده است. طراحی ظاهری هم تغییرات ریاد و چشم گیری داشته و به نظر می‌رسد این خودرو جایگزین مناسبی برای نسل چهارم است. البته براساس رفتار های BMW به نظر می‌رسد این خودرو دیگر مدل سفارشی ندارد که اگر درست باشد ممکن است باعث ناراحتی بسیاری از هواداران و کاربران خاص این سری شود.

در پایان باید گفت ممکن است نظرات شما کاربران تکفارس با یکدیگر متفاوت باشد اما براساس برسی منتقدین از بین ۶ نسل وارد شده به بازار نسل چهارم برترین نسل در بین ۶ نسل وارد شده به بازار است اما باتوجه به معرفی مدل جدید به نظر می‌رسد که آخرین نسل توانایی پیشی گرفتن از نسل چهارم را دارد، اما تا آن زمان باید دست نگه داریم و منتظر بمانیم تا متوجه شویم که آیا نسل هفتم می‌تواند جایگزین نسل چهارم شود یا نه.

نظر شما کاربران تکفارس در این زمینه چیست؟ به نظر شما کدام نسل نسبت به سایر نسل ها برتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.