قلم S گلکسی نوت ۹ بهبود خواهد یافت - تکفارس 
قلم S گلکسی نوت ۹ بهبود خواهد یافت - تکفارس 

قلم S گلکسی نوت ۹ بهبود خواهد یافت

سید محمد معلمی
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
قلم S گلکسی نوت ۹ بهبود خواهد یافت - تکفارس 

قلم S که به همراه گلکسی نوت ۹ معرفی شد، نه تنها یکی از دلایل فروش نسبتاً قابل‌قبول این فبلت است بلکه باید آن را یکی از مشخصات منحصربفرد و فوق‌العاده دنیای تلفن‌های هوشمند تا به امروز بدانیم.

اگرچه دیگر گوشی‌ها نیز قلم استایلوس دارند ولی قلم S به خاطر دکمه و اتصال بلوتوثی که دارد، باعث شده نسبت به محصولات دیگر کمپانی‌ها یک سر و گردن بهتر باشد.

تا به امروز، کارایی‌های قلم S تنها منحصر به گوشی‌های خودِ سامسونگ بود و شما با استفاده از آن می‌توانستید عکس بگیرید، صداها را تغییر دهید و . . .

زمانی که نوت ۹ در تاریخ ۹ آگوست معرفی شد، سامسونگ اعلام کرد توسعه‌دهندگانی که نرم‌افزار طراحی می‌کنند نیز می‌توانند محصولات خود را با قلم S همگام‌سازی نمایند ولی تا پیش از انتشار این خبر، برنامه مربوط به انجام این کار هنوز برای این افراد در دسترس قرار نگرفته بود. حالا این شرایط تغییر کرده و سامسونگ بالأخره همه کدها و راهنمایی‌ها و دیگر اطلاعات لازم برای توسعه‌دهندگان که بتوانند از آنها برای همگام‌سازی محصولاتشان با قلم S استفاده کنند، را منتشر کرد.

برنامه‌نویسان برای استفاده از قلم S دو گزینه پیش روی خود دارند: یا اینکه دکمه آن را یک بار فشار دهند و یا اینکه دکمه موجود روی قلم را دو بار پشت سر هم بزنند.

در هفته‌ها و ماه‌های آتی، باید انتظار داشته باشیم که بسیاری از نرم‌افزارهای محبوب، بروزرسانی‌های خود را برای همگام شدن با قلم S نوت ۹ عرضه کنند.

البته مطمئناً، اپلیکیشن‌هایی ساخته خواهند شد که فقط بتوان از آنها با قلم S استفاده کرد که اگر این اتفاق رخ دهد، یک شیوه عجیب جهت به کارگیری نرم‌افزارها را شاهد خواهیم بود.

با در نظر گرفتن قیمت بالای گلکسی نوت ۹ و امکانات آن، شاید بروزرسانی‌های آتی که به این دستگاه اضافه می‌شوند، هدفی تجاری داشته باشند ولی با این وجود، نباید فکر کنیم که نمی‌توانیم از قلم S آن برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف بهره ببریم. حتی این احتمال نیز وجود دارد که بتوانیم بازی‌هایی همچون Flappy Bird را فقط با قلم و کنترل از راه دور بازی کنیم.

در پایان اشاره کنیم که احتمالات زیادی در این زمینه وجود دارند بنابراین صبر کردن برای اینکه ببینیم توسعه‌دهندگان چگونه می‌خواهند قلم S را با محصولاتشان همگام‌سازی کنند، سخت می‌شود.

ضمن اینکه با خواندن این خبر، شاید دارندگان گلکسی نوت ۹ را خوشحال‌ترین افراد حاضر در دنیا بدانیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید