پروژه‌ی Stream گوگل که اجازه‌ی ارائه‌ی بازی‌ها را در مرورگر کروم می‌دهد - تکفارس 
پروژه‌ی Stream گوگل که اجازه‌ی ارائه‌ی بازی‌ها را در مرورگر کروم می‌دهد - تکفارس 

پروژه‌ی Stream گوگل که اجازه‌ی ارائه‌ی بازی‌ها را در مرورگر کروم می‌دهد

پوریا اسدی
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
پروژه‌ی Stream گوگل که اجازه‌ی ارائه‌ی بازی‌ها را در مرورگر کروم می‌دهد - تکفارس 

Assassin Creed Odyssey تنها چند روز دیگر در دسترس خواهد بود و شما می‌توانید آن را در Xbox One، PlayStation 4 و رایانه تجربه کنید اما اگر گزینه دیگری وجود داشته باشد، چه؟ با پروژه استریم گوگل، شما قادر خواهید بود تا آخرین بازی‌های AAA را به طور مستقیم در مرورگر کروم خود استریم کنید.برای جزییات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

به گفته گوگل، پروژه‌ی استریم “یک آزمایش فنی برای حل تعدادی از چالش‌های بزرگ فناوری استریم است.” همانطور که می‌توانید بازی‌ها را از طریق این سرویس به طور مستقیم بر روی لپ‌تاپ یا دسکتاپ خود پخش کنید، بارگیری بازی‌های سنگین بر روی دستگاه شما انجام نخواهد شد و گوگل شرکت‌کنندگان می‌خواهد تا محدودیت‌های سخت‌افزاری افراد را تقلیل دهد.

شما می‌توانید با استفاده از این فرم ثبت نام کنید تا فرصت این را داشته باشید تا ببرای پروژه Stream گوگل انتخاب شود. هنگامی‌که Assassin Creed Odyssey در ۵ اکتبر عرضه شود، این سیستم آزمایش خواهد شد و شما می‌توانید تا اواسط ژانویه بازی را به صورت رایگان انجام دهید. تعداد محدودی از نقاط جهان برای آزمایش در نظر گرفته شده‌اند و برای شرکت در این آزمایش نیاز به اینترنت پرسرعت (حداقل ۲۵ مگابیت در ثانیه)، یک صفحه کلید و موس، یک حساب کاربری گوگل، حساب کاربری Ubisoft و مرورگر کروم دارید.

کاترین هسایو، مدیر تولید محصولات گوگل در پست وبلاگ نوشت:

ما منتظر فناوری‌های آینده در زمینه‌ی استریم محتوا و بازخورد از طرف شرکت‌کنندگان در پروژه استریم هستیم. از شما متشکریم که به ما کمک کردید تا فناوری استریم را به سطح بعدی برسانیم.

تا کنون هیچ بازی برای این سرویس اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های بزرگ‌تری در سال آینده اجرا شود. فیلم منتشر شده برای Assassin Creed Odyssey نشان می‌دهد که این بازی با ۶۰ فریم در ثانیه در وضوح ۱۰۸۰p اجرا می‌شود.

اگرچه جزئیات رسمی‌ از طرف گوگل کم است اما ممکن است که پروژه‌ی استریم فقط نوک کوه یخ باشد. ما در گذشته شنیده‌ایم که ممکن است یک سخت‌افزار برای این سرویس عرضه شود و حتی می‌تواند بازی‌های منحصر به فردی را نیز داشته باشد. طبق گزارش، این پلتفرم به نام “یتی” نامگذاری شده و حتی می‌تواند با دستگاه‌های کروم کستی که به تلویزیون وصل شد‌ه‌اند، کار کند.

استریم بازی در حال حاضر یک چیز فراگیر است و خدماتی مانند GeForce Now اجازه می‌دهد که شما بازی‌هایی را که سیستم‌تان قادر به اجرای آن نیست را بازی کنید. اما سهولت در  پخش بازی‌ها به طور مستقیم درمرورگر شما می‌تواند دروازه‌ای برای بازی‌های  کنسولی و با کیفیت بالا را در هر دستگاه بگشاید.

در صورت امکان آیا شما نیز از استفاده‌کنندگان این سرویس خواهید بود؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید