فیسبوک هشدار داد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث در حمله ی اخیر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند - تکفارس 
فیسبوک هشدار داد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث در حمله ی اخیر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند - تکفارس 

فیسبوک هشدار داد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث در حمله ی اخیر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند

پوریا اسدی
۹ مهر ۱۳۹۷ - 12:30
فیسبوک هشدار داد که اپلیکیشن‌های شخص ثالث در حمله ی اخیر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند - تکفارس 

آخرین مشکل امنیتی فیسبوک می‌تواند عواقبی فراتر از این پلتفرم داشته باشد. در کنفرانس اخیر، نمایندگان شرکت هشدار دادند که سایر برنامه‌ها و خدماتی که به کاربران اجازه ورود به سیستم را از طریق حساب فیسبوک می‌دهد، ممکن است تحت تاثیر حمله‌ی اخیر قرار گرفته و باعث به خطر افتادن رمز‌های دسترسی کاربران شده باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید

گای رزن از فیسبوک هشدار داد:

رمز دسترسی به شخص دیگری اجازه می‌دهد تا از حساب کاربری مانند صاحب حساب استفاده کند. البته به این معنی نیست که آنها می‌توانند به سایر برنامه‌های شخص ثالث با استفاده از فیسبوک دسترسی پیدا کنند.

از زمان گزارش، شواهدی وجود ندارد که برنامه‌های شخص ثالث تحت تاثیر این باگ قرار گرفته باشند، اما این امکان وجود دارد.

فیسبوک گفته است که تمام رمز‌های دسترسی که به کاربران اجازه می‌دهد تا به برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای یا اینستاگرام وارد شوند را بازنشانی کرده است . این بدان معنی است که کاربران ممکن است مجبور شوند دوباره به این سرویس‌ها وارد شوند، اما حساب‌هایشان امن است.

در حالیکه به نظر می‌رسد که این شرکت مشکلات امنیتی را برطرف کرده است، آسیب‌های طولانی مدتی که به نام تجاری فیسبوک وارد شده به این راحتی برطرف نخواهد شد. در روزهای بعد از خبر، گزارش شده که ارزش فیسبوک در حدود ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در مورد این نقض، مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک، امنیت را به “مسابقه‌هاتسلیحاتی” تشبیه کرد و این واقعیت را گوشزد کرد که فیسبوک برای پایان دادن به این تهدید و تأمین امنیت، برنامه‌ی دو ساله‌هاخود را آماده کرده است.

این تنها یکی از رسوایی امنیتی اخیر در فیسبوک است که اعتماد به توانایی شرکت در حفاظت از اطلاعات کاربر را مختل کرده است. برجسته‌ترین رویداد، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ پس از آن اعلام شد که کمبریج آنالیتیکا از یک برنامه‎ی شخص ثالث برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد کاربران فیسبوک و بدون رضایت آنها استفاده نمود. رسوایی بیشتر هنگامی‌ بوقوع پیوست که کمبریج آنالیتیکا با مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دونالد ترامپ و جنبش Brexit در بریتانیا همکاری کرده بود.

این اخباری که اخیرا منتشر شده است، پیامدهای سیاسی رسوایی کمبریج آنالیتیکا را ندارد، اما به شهرت این شرکت لطمه زده است. بدتر از همه، به تازگی گزارش شده است که حساب کاربری زاکربرگ و مدیر عملیاتی فیسبوک شریل سندبرگ تحت تاثیر حمله‌های اخیر قرار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید