الکسا بزودی زمزمه‌ی شما را خواهد شنید و به نوعی به آن پاسخ خواهد داد - تکفارس 
الکسا بزودی زمزمه‌ی شما را خواهد شنید و به نوعی به آن پاسخ خواهد داد - تکفارس 

الکسا بزودی زمزمه‌ی شما را خواهد شنید و به نوعی به آن پاسخ خواهد داد

پوریا اسدی
۷ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
الکسا بزودی زمزمه‌ی شما را خواهد شنید و به نوعی به آن پاسخ خواهد داد - تکفارس 

آمازون در ماه اکتبر  الگوریتم جدید ” whisper” را برای الکسا معرفی خواهد کرد. این حالت تمام دستگاه‌های فعال الکسا را ​​قادر می‌سازد تا به  زمزمه گوش داده و به آن پاسخ دهد. این حالت به عنوان بخشی از فشار آمازون بر الکسا است تا زبان طبیعی و زبان بصری و نشانه را در سرنخ‌های مکالمه ترکیب کند. این شرکت پیشرفت‌های مستمر در سیستم الکسا و فرآیندهای تشخیص صدا ایجاد کرده است و حالت  زمزمه یکی از این ویژگی‌های جدید است.

روزهایی که وقتی از خواب بیدار می‌شدید و از الکسا برای آب و هوا سوال می‌پرسیدید سپری شده است. البته می‌توانید این اطلاعات را دریافت کنید. شما فقط کافی است که زمزمه کنید و الکسا به طور خودکار جواب را به شما نشون می‌دهد.

برنامه‌ریزی و منطق درگیر در این فرآیند پیچیده است. هنگامی‌ که شما زمزمه می‌کنید، کلمات به صورت بی صدا بیرون می‌آیند ، که بدان معنی است که هیچ لرزشی در تارهای صوتی وجود ندارد. تقلید کردن این پاسخ از الکسا بدون کاهش در حجم صدا، مقدار مشخصی از تفکر خلاق را در بر می‌گیرد، اما تمام فرآیند در ماه دسامبر در IEEE Workshop on Technology Speech Language توضیح داده خواهد شد.

حالت زمزمه یکی از ویژگی‌های متعدد از جمله Guard و Hunche. است که در سال گذشته به الکسا اضافه شده است.  گارد به شما اجازه می‌دهد تا بگویید “الکسا، من رفتم”، و دستگاه به طور خودکار سیستم امنیتی شما را فعال خواهد کرد. این سیستم همچنین برای صدای شکستن شیشه، آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن آماده است و اگر هر کدام از این‌ها را بشنود، از طریق پیام به شما هشدار می‌دهد. این ویژگی در سال بعد در دستگاه‌های اکو در دسترس خواهد بود.

Hunches اجازه می‌دهد تا الکسا برنامه‌های روزانه شما را یاد بگیرد و بر اساس آنها عمل کند. به عنوان مثال، اگر به الکسا شب بخیر بگویید، او ممکن است پاسخ دهد که  “شب بخیر. نور اتاق نشیمن را خاموش نکردی. آیا باید آن را خاموش کنم؟” این ویژگی به الکسا کنترل بیشتری بر دستگاه‌های متصل شده‌ی شما را می‌دهد، اما در صورتی که فراموش کنید هر چیزی را خاموش کنید، سطحی از راحتی را ایجاد می‌کند. این ویژگی در اواخر سال در دسترس خواهد بود.

الکسا همچنین  ویژگی Tital  را اضافه خواهد کرد که یک سرویس پخش موسیقی است. این سرویس در تمام دستگاه‌های اکو در دسترس خواهد بود و از API Music Skill معرفی شده در تاریخ ۲۰ سپتامبر استفاده می‌کند.

آسا شما نسز از دستیار صوتی استفاده می‌کنید؟ کدامیک هوشمندتر به نظر می‌رسد؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید