تهدید یک هکر به پاک‌کردن صفحه‌ی فیس‌بوک مارک‌ زاکربرگ - تکفارس 
تهدید یک هکر به پاک‌کردن صفحه‌ی فیس‌بوک مارک‌ زاکربرگ - تکفارس 

تهدید یک هکر به پاک‌کردن صفحه‌ی فیس‌بوک مارک‌ زاکربرگ

مصطفی اسماعیلیان
۶ مهر ۱۳۹۷ - 15:00
تهدید یک هکر به پاک‌کردن صفحه‌ی فیس‌بوک مارک‌ زاکربرگ - تکفارس 

طبق گزارش پایگاه خبری Bloomberg، هکر کلاه سفید تایوانی ادعا کرد که در روز یکشنبه صفحه‌ فیس‌بوک مارک زاکربرگ را هک و پیشرفت حمله را به‌صورت زنده پخش خواهد کرد. این هکر که چانگ چی یوآن نام دارد، هکری شناخته شده در تایوان است و در ویدیویی که در صفحه‌ی فیس‌بوک ۲۶هزار نفری خود منتشر کرد، قصد حذف کامل صفحه‌ی موسس فیس‌بوک را دارد.

نام چانگ و صفحه‌ی فیس‌بوک او به عنوان کدنویس و شرکت‌کننده‌ی ویژه در مسابقه‌ی رفع باگ line دیده می‌شود. همچنین طبق گزارش مدیریت اتوبوس‌های محلی تایوان، چندی پیش این شخص با هک سیستم اتوبوس‌رانی چند بلیط رایگان برای خود رزرو کرد. به گفته‌ی این هکر، تصمیم هک‌کردن صفحه‌ی مدیر ارشد فیس‌بوک از آنجا به ذهنش رسید که بعد از یافتن باگ در کدنویسی این شبکه‌ی اجتماعی، گزارش‌هایی را به تیم پشتیبانی فیس‌بوک ارسال کرد اما بی‌جواب ماند.

چانگ قبلا در بلاگ خود در مورد کسب درآمد از راه هک توضیحاتی را نوشته بود. در این مورد فیس‌بوک برنامه‌ای را ترتیب داده است تا هکرها با پیدا کردن باگ و نقاط ضعف سیستم فیس‌بوک، جایزه‌ی مالی دریافت کنند.

اگر این هکر موفق به انجام چنین چالشی شود، اولین کسی نخواهد بود که صفحه‌ی مارک زاکربرگ را هک کرده است. پیش از این در سال ۲۰۱۱ هکری موفق به ارسال پیامی با مضمون “تبدیل رسانه‌ی اجتماعی به کسب و کار رسانه‌ای” از صفحه‌ی مارک زاکربرگ شده بود.

درصورتی که فیس‌بوک از این حمله جلوگیری نکند، طبق گفته‌ی چانگ، همه‌چیز همانطور که برنامه‌ریزی شده بود در یکشنبه ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی انجام خواهد گرفت.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این خبر چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید