امنیت بیشتر با ویژگی Monitor Firefox موزیلا - تکفارس 
امنیت بیشتر با ویژگی Monitor Firefox موزیلا - تکفارس 

امنیت بیشتر با ویژگی Monitor Firefox موزیلا

سید محمد معلمی
۵ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
امنیت بیشتر با ویژگی Monitor Firefox موزیلا - تکفارس 

موزیلا به تازگی از ویژگی Monitor Firefox رونمایی کرده که با این سرویس رایگان، کاربران مرورگر اینترنتی می‌توانند از زمان مناسب برای تغییر کلمات عبور خود آگاه شوند. این سرویس زمانی عمل خواهد کرد که متوجه شود اطلاعات کاربری افراد آنلاین کنترل می‌شوند.

ویژگی مذکور با همکاری وب‌سایت Have I Been Pwned طراحی شده و به همین دلیل شباهتی به کارایی این قابلیت امنیتی دارد. این کار سبب خواهد شد تا افراد استفاده‌کننده از اینترنت، با خیال راحت‌تری داده‌های خود را در فضا سایبری قرار دهند.

Monitor Firefox چه کاری انجام می‌دهد و چگونه آن را فعال کنیم؟

موزیلا در یک پست وبلاگی رسمی گزارش داد که در تمام فصل تابستان، در حال آزمایش Monitor Firefox بوده و خوشبختانه بازخوردهای این قابلیت و کارکردهای آن نیز مثبت بوده است.

برای دسترسی به این سرویس رایگان، کاربران باید از هر مرورگری به سایت monitor.firefox.com بروند زیرا این ابزار محدود به کاربران موزیلا فایرفاکس نیست. در آدرس مذکور، کاربران می‌توانند ایمیل خود را جهت بررسی اولیه وارد کنند.

ویژگی Monitor Firefox، ایمیل وارد شده را با توجه به داده‌هایی که دارد بررسی و اعلام می‌کند که آیا این آدرس پیام الکترونیکی در معرض خطرهای سایبری قرار دارد یا خیر. در نهایت، کاربرانی که متوجه می‌شوند اطلاعات آنها در دسترس افراد سوءاستفاده‌گر قرار دارد، باید کلمات عبوری که به آن ایمیل مربوط می‌شوند را هر چه سریع‌تر عوض کنند.

نکته دیگر اینکه، کاربران می‌توانند در سرویس Monitor Firefox ثبت‌نام کرده و بعدها اعلانات مربوط به اقداماتی که علیه حریم شخصی آنها انجام می‌شود را دریافت نمایند.

به علاوه، Monitor Firefox نکاتی که در باب چگونگی حفظ حریم شخصی در مقابل هکرها است را به افراد آموزش می‌دهد. کاربران باید از پسوردهای دیگری برای حساب‌های کاربری آنلاین خود استفاده کنند ولی اگر یک حساب کاربری آنها مورد سوءقصد قرار گرفت، هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا دیگر حساب‌های کاربری را خطری تهدید نمی‌کند.

این سرویس رایگان همچنین از افراد خواهد خواست تا پسوردهای قوی‌تر بسازند، به سؤالات امنیتی پاسخ دهند و از ابزارهای امنیتی دیگر مانند مدیریت کننده‌های پسورد و مراحل تأیید دو مرحله‌ای بهره ببرند.

هکرها و تهدیدهای امنیتی آنلاین

تجاوز به حریم شخصی افراد و دیگر تهدیدهای امنیتی و سایبری، متأسفانه به بخشی از زندگی روزانه ما تبدیل شده است. مردم نباید فکر کنند که همیشه از دست هکرها در امان هستند زیرا حتی کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی دنیا مانند اپل و گوگل نیز تا به حال توسط افراد مختلف و بعضاً جوانی هک شده‌اند. امروزه، افشای اطلاعات از رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز فراتر رفته و به گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و دیگر ابزارهای الکترونیکی رسیده است.

Monitor Firefox از افشا اطلاعات شما جلوگیری نخواهد کرد و تنها به افراد هشدار خواهد داد که ممکن است به زودی قربانی حملات سایبری شوند.

به نظر می‌رسد کاربران زیادی در سرویس Monitor Firefox ثبت‌نام کنند زیرا بسیاری از آنها با برند موزیلا آشنا هستند.

نظر شما چیست؟ آیا با سرویس‌های اینچنینی، کاربران می‌توانند در فضاهای سایبری امنیت بیشتری داشته باشند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید