همه آن چه که در مورد آیفون ۶ می دانیم - تکفارس 
همه آن چه که در مورد آیفون ۶ می دانیم - تکفارس 

همه آن چه که در مورد آیفون ۶ می دانیم

امین حسین پور
۲ تیر ۱۳۹۲ - 22:56
همه آن چه که در مورد آیفون ۶ می دانیم - تکفارس 

همه آن چه که در مورد آیفون ۶ می دانیمهمه آن چه که در مورد آیفون 6 می دانیم

در این مقاله قصد داریم به اخبار، تاریخ عرضه، شایعات و خصوصیات آیفون ۶ بپردازیم. آیفون ۶ اپل طبق پتنت اخیر این شرکت ممکن است دارای صفحه نمایشی انحنا دار باشد. این پتنت طراحی آیقونی با صفحه نمایش wraparound AMOLED را نشان می دهد که به نظر می رسد در طراحی به نسل چهارم iPod Nano شباهت دارد. طبق این پتنت همچنین به لطف استفاده از یک لولا یا مکانیسم unfolding صفحه نمایش می تواند به اصلاح unrolled یا unfolded شود که فضای صفحه نمایش را تقریبا دو برابر می کند. در این پتنت علاوه بر موارد بالا به تشخیص چهره، کنترل حرکتی و لایه بندی صفحه نمایش که نمایشگری سه بعدی را به وجود می آورد نیز اشاره شده بود.

همانطور که می دانید سر و صدای زیادی پیرامون اینکه اپل یک آیفون ارزان قیمت که احتمالا iPhone mini یا iPhone math نام خواهد داشت را به بازار عرضه خواهد کرد، وجود دارد که دارای بدنه پلاستیکی همانند iPhone 3G با iPhone 3GS خواهد بود. اگرچه این خلاف محصولات همیشگی و پریمیوم اپل می باشد ولی DigiTimes می گوید که اپل در حال تولید قطعات پلاستیکی شامل بدنه برای آیفون ارزان قیمت می باشد.

همه می دانیم که اپل با افزایش اندازه صفحه نمایش در آیفون ۵ خواست که در رقابت با تلفن های قدرتمند اندرویدی کم نیاورد. اکنون با وجود اسمارت فون هایی همانند Xperia Z و Galaxy S4 با صفحه نمایش های ۵ اینچی و با کیفیت که به عنوان صفحه نمایش های پریمیوم به حساب می آیند دور از انتظار نیست که اپل باری دیگر به سمت افزایش اندازه صفحه نمایش محصول خود برود. طبق شایعات آیفون نسل بعدی دارای صفحه نمایش ۴.۸ اینچی Retina+ IGZO تولید شارپ خواهد بود که باعث می شود آیفون ۶ صفحه نمایشی باریک تر، روشن تر و به مراتب واضح تر از صفحه نمایش های اچ دی داشته باشد. تغییر مهم دیگری که در مورد صفحه نمایش آیفون ۶ وجود دارد میزان حساسیت آن می باشد. شارپ روی صفحه نمایشی خازنی به همراه پانلی کار می کند که هشت مرتبه نسبت به صفحه نمایش های کنونی نسبت به لمس حساسیت بیشتری دارد! به غیر از حساسیت بسیار بالا، این صفحه نمایش دو مزیت دیگر نیز دارد که یکی باریک بودن آن است و دیگری امکان کار کردن با آن با دستکش. البته لازم به ذکر است که این مورد شایعه نبوده و شارپ در حال کار بر روی چنین صفحه نمایشی می باشد ولی اینکه آیا از این صفحه نمایش در آیفون ۶ استفاده خواهد شد یا نه معلوم نیست.

بدون شک در قسمت سخت افزار نیز شاهد به روز رسانی هایی خواهیم بود. جنس بدنه نیز به احتمال زیاد از نوع پلی کربنات خواهد بود. احتمالا به غیر از موارد ذکر شده این آیفون به آپگرید دوربین نیز نیاز خواهد داشت. با وجود ارائه اسمارت فون هایی همانند HTC One و Nokia Lumia 920 که به جای تشدید مگاپیکسل قابلیت هایی جدید با خود به همراه آوردند، این مورد محتمل تر از قبل به نظر می رسد.

قابلیت دیگری که به نظر می رسد شاهد حضور آن در آیفون ۶ خواهیم بود استفاده از sonar (امواج صوتی) به جای سنسورهای مادون قرمز فعلی می باشد که به کاربر اجازه تشخیص مکان گوشی را می دهد یا گوشی می تواند به کاربر در مورد یک شی که به طرف او می آید هشدار دهد. یکی دیگر از قابلیت های جذاب طبق شایعه ها وجود smart bezel می باشد که می تواند اطلاعات را در اطراف صفحه نمایش نشان دهد. هنوز تمام نشده یک قابلیت دیگر باقی مانده است و آن چیزی نیست جز لسکنر اثر انگشت. شرکت تایوانی Chipbond ساخت این اسکنر را بر عهده دارد. به احتمال زیاد شاهد این اسکنر اثر انگشت در آیفون ۵S نیزخواهیم بود.

اگر اپل تصمیم داشته باشد که چیپ دو هسته ای A6 فعلی را به چیپ چهار هسته ای A6 برای آیفون ۵S به روز رسانی کند پس می توانیم فرض کنیم که این شرکت چیپ A7 را برای آیفون ۶ تدارک خواهد دید. آیفون بعدی از پردازنده ۲۰ نانومتری بهره خواهد برد که به آن اجازه داشتن هسته ها بیشتری را می دهد. برای بهره مندی از این قدرت پردازشی بدون شک iOS نیز به به روز رسانی احتیاج خواهد داشت. آیفون ۶ مطمئنا در زمینه ارتباطات بی سیم چیزهای زیادی در چنته خواهد داشت همانند ۸۰۲.۱۱ac wifi، قابلیتی که به شما حداقل در روی کاغذ این امکان را می دهد که با سزعت یک گیگابیت بر ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشید. حافظه داخلی طبق سنت اپل به احتمال زیاد ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگ خواهد بود ولی از آن جا که آی پد ۱۲۸ گیگ نیز ارائه شد دور از انتظار نیست که نسخه ۱۲۸ گیگ آیفون ۶ نیز تولید شود.

طبق گزارشات آیفون ۶ تا سال ۲۰۱۴ در دسترس نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.