هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 
هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 

هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم

علیرضا داداش زاده
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - 21:00
هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) که دارای نام کد Beyond می‌باشد، قرار است در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ معرفی شود. مدیر عامل بخش گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ یعنی DJ Koh وعده داده است که گلکسی S10 شامل تغییرات چشمگیری خواهد بود و در رنگ‌‌‎های بسیار حیرت انگیزی عرضه خواهد شد، بنابراین به نظر می‌رسد باید در رویداد معرفی گلکسی S10 که دهمین سال از عرضه این سری پرچم‌دار می‌باشد، منتظر یک گوشی خاص از سوی سامسونگ باشیم.

به جز ادعای DJ Koh مبنی بر طراحی نوین در نسخه بعدی سری گلکسی S شرکت سامسونگ، چه چیز دیگری می‌دانیم؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشد تا هر آن چه درمورد سری بعدی این پرچم‌دار می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

تاریخ عرضه گلکسی اس ۱۰

انتظار داریم که سامسونگ طبق روال و سنت همیشگی، گلکسی S10‌ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ معرفی کند که احتمالا در اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس در کنگره جهانی موبایل شهر بارسلونا خواهد بود. می‌دانیم که رویداد MWC 2019 نیز در تاریخ ۶ اسفند (۲۵ فوریه) آغاز می‌شود و از آن‌جایی که روز کنفرانس یک روز قبل از شروع رویداد خواهد بود، به احتمال زیاد مراسم معرفی گلکسی S10 در تاریخ ۵ اسفند (۲۴ فوریه) برگزرا شود.

گلکسی S9 در تاریخ ۶ اسفند ۹۶ (۲۵ فوریه ۲۰۱۸) ، گلکسی S8 در تاریخ آوریل ۲۰۱۷ و گلکسی S7 نیز در تاریخ مارس ۲۰۱۶ عرضه شدند.

نام گلکسی اس ۱۰

از زمان عرضه اولین سری گوشی‌های گلکسی اس در سال ۲۰۱۰، شرکت سامسونگ از سیستم نام گذاری قابل فهمی استفاده کرده است که از اس ۲ (S2) تا اس ۹ (S9) به طول انجامید و اکنون منتظر نسخه بعدی این سری گوشی هستیم. اکنون قدم ساده و مرسوم این است که مدل بعدی، گلکسی اس ۱۰ نام گیرد، اما این امکان هم وجود دارد که چنین چیزی رخ ندهد.

طی یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۷ اسفند ۹۶ (۲۶ فوریه ۲۰۱۸) ، مدیر شرکت سامسونگ یعنی Koh Dong-jin گفت:

اگرچه سامسونگ یه نام گلکسی پایبند خواهد بود، اما به این فکر می‌کنیم که آیا باید نام S را نگه داریم یا سیستم شماره گذاری را.

اما اگر گلکسی S10‌ نام مدل بعدی نباشد پس چه نامی جایگزین خواهد شد؟ بسیاری ادعا می‌کنند که گلکسی X (همانند آیفون X) خواهد بود. اگرچه باید خاطر نشان کرد که این نام برای گوشی تاشوی آینده سامسونگ هم پیشتر در شایعات استفاده شده است. با این حال سامسونگ تا آخرین لحظه سعی می‌کند که نام گوشی فاش نشود و باید تا زمان معرفی رسمی گوشی صبر کنیم.

مدل‌های گلکسی اس ۱۰

هر آنچه که در مورد سامسونگ گلکسی اس ۱۰ شنیده‌ایم، حاکی از این است که ۳ مدل از این گوشی وارد بازار خواهد شد که هم اکنون دارای نام کدی Beyond 1، Beyond 0 و Beyond 2 می‌باشند.

این مدل‌ها شامل نسخه استاندارد اس ۱۰ با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی که Beyond 1‌ نام دارد می‌سوند. Beyond 2 نیز گلکسی اس ۱۰ پلاس با صفحه نمایش بزرگ‌تر و Beyond 0 مدل مقرون به صرفه و ارزان‌تر  اس ۱۰ است که به جای صفحه نمایش خمیده و بی نهایت، از صفحه نمایش تخت بهره خواهد برد.

به مانند مشخصات صفحه نمایش، مشخصات سخت افزاری گوشی‌ها نیز متفاوت خواهد بود. آخرین شایعات به این نکته اشاره می‌کنند که گلکسی اس ۱۰  پلاس دارای صفحه نمایش ۶٫۴۴ اینجی خواهد بود که حتی از فبلت گلکسی نوت ۹ (Note 9) نیز بزرگ‌تر است. این ایده صفحه نمایش بزرگ به دلیل وجود حاشیه‌های بسیار باریک و یک بریدگی کوچک است که باعث می‌شود با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش، سایز کلی گوشی آن قدر بزرگ نباشد که در جیب جای نشود. با وجود صفحه نمایش ۶٫۴۴ اینچی، اندازه صفحه از آیفون ایکس اس مکس (XS Max) نیز کوچک‌تر خواهد بود (۶٫۵ اینچ) و این نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند امروزی در بزرگ شدن صفحه نمایش پیش قدم هستند.

هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 

شبکه ۵G در گلکسی اس ۱۰

به گزارش یک منبع قابل اطمینان، گلکسی اس ۱۰ به شما اجازه می‌دهد که با سرعت مناسبی به مرور صفحان اینترنت و یا کار با برنامه‌های خود بپردازید و دلیل آن هم وجود شبکه پر سرعت ۵G است.

یکی از کاربران وبسایت Weibo یعنی Ice Universe که در فاش کردن اطلاعات و جزییات گوشی‌ها قبل از عرضه شهرت دارد، مدعی است که گلکسی اس ۱۰ از تکنولوژی نسل بعدی ۵G بهره خواهد برد. البته این ادعا آن چنان دور از انتظار هم نیست، زیرا به تازگی شرکت سامسونگ و کوالکام اعلام کرده‌اند که به یک توافق “ارتباط استراتژیک” رسیده‌اند که در واقع منظور همان شبکه پر سرعت ۵G می‌باشد. با این حال اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کاربران گلکسی اس ۱۰ می‌توانند از سرعت بسیار بالایی در شبکه اینترنت بهره مند شوند.

انتظار داریم که تمامی مدل‌های گلکسی S10 از شبکه ۵G بهره ببرند. اگرچه باید در نظر داشت که شبکه ۵G در منطقه شما در دسترس خواهد بود یا نه. اخیرا شهرهایی از کشورهای چین، کانادا و آمریکا اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۱۹ شبکه ۵G را فعال خواهند کرد.

هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 

مشخصات گلکسی اس ۱۰

Ice Universe همچنین آشکار کرده است که احتمالا گلکسی اس ۱۰ از یک صفحه نمایش جدید تقریبا بی‌حاشیه که نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی آن ۹۳ درصد است، بهره ببرد (چنین نسبتی برای اس ۹ عدد ۸۳٫۶ درصد است).

Ice Universe کمی بعد در تاریخ ۲۴ اردیبهشت (۱۴ می) اعلام کرد که صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ دارای تراکم پیکسلی ۶۰۰ پیکسل در هر اینچ خواهد بود. این یک بهبود برای گلکسی اس ۱۰ به شمار می‌رود زیرا اس ۹ دارای تراکم پیکسلی ۵۷۰ پیکسل در هر اینچ است.

در قسمت قدرت سخت افزاری نیز، احتمال می‌رود که تراشه مورد استفاده در گلکسی اس ۱۰ از نوع اسنپ دراگون ۸۵۵  (Snapdragon 855) شرکت کوالکام باشد. این تراشه عملکرد و کارایی بهتری را ارائه خواهد داد. سامسونگ معمولا در گوشی‌های سری اس خود، در بعضی از بازارهای خاص از تراشه اگزینوس ساخته  شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. برای مثال گلکسی S9 در بازار کشور اروپا از تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ بهره می‌برد که به احتمال زیاد چنین اتفاقی برای سال ۲۰۱۹ نیز رخ بدهد.

با این حال فرقی نمی‌کند که سامسونگ از تراشه Snapdragon یا اگزینوس بهره ببرد. انتظار داریم که گلکسی اس ۱۰ از سیستم پردازشی هوش مصنوعی تقویت شده‌ای استفاده کند. نشانه‌ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند از واحد پردازشی عصبی (NPU) بهره ببرد که چنین سیستمی را در گوشی هواوی Mate 10 Pro دیده‌ایم. این واحد پردازشی قادر است تا از پس پردازش‌های سنگین ۳ بعدی و هوش مصنوعی پیچیده، به راحتی بر آید.

قابلیت‌های گلکسی اس ۱۰

در گوشی گلکسی اس ۹ هیچ‌گونه حسگر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش مشاهده نشد. حتی شایعات مبنی بر این بود که چنین سنسوری بر‌روی گوشی گلکسی تون ۹ پیاده سازی خواهد شد که چنین ادعایی نیز در نهایت رد شد.

اکنون آخرین گزارشات حاکی از این است که تکنولوژی حسگر اثر انگشت، در داخل صفحه نمایش گلکسی S10 تعبیه خواهد شد که اگر این طور باشد، یقینا پیشرفت بزرگی خواهد بود. با این حال اگر چنین اتفاقی رخ دهد، گلکسی اس ۱۰ اولین گوشی سامسونگ است که از حسگر تشخیص اثر انگشت در داخل صفحه نمایش بهره خواهد برد.

هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 

دوربین‌های گلکسی اس ۱۰

شرکت سامسونگ همیشه علاقه دارد که بر‌روی دوربین‌های پرچم‌داران خود حساب ویژه‌ای باز کند. اکنون که گوشی هواوی P20 Pro‌ از دوربین پشتی با ۳ سنسور متفاوت بهره می‌برد، بعید نیست که سامسونگ هم به چنین چیزی پاسخ دهد. دلیل چنین ادعایی این است که طبق آخرین شایعات مربوطه، گلکسی اس ۱۰ پلاس از ۵ دوربین بهره می‌برد که ۲ دوربین در قسمت سلفی و ۳ دوربین در قسمت پشتی گوشی استفاده خواهد شد.

هر آنچه از سامسونگ گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) می‌دانیم - تکفارس 

به تازگی لیستی از مشخصات دوربین گلکسی S10 منتشر شده است که دارای نام کدی Beyond می‌باشد که بر اساس آن، دوربین اولیه گوشی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی ۱٫۴ میکرو متر و دیافراگم دوگانه f/1.5 و f/2.4 خواهد بود. دوربین دوم نیز ۱۳ مگاپیکسل است و به نظر تا حدودی با مدل اس ۹ پلاس یکسان باشد (در گلکسی اس ۹ پلاس سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است).

دوربین Ultra Wide (فوق گسترده) نیز جدیدترین عضو دوربین‌های این گوشی هوشمند است که دارای زاویه دید ۱۲۳ درجه و به احتمال زیاد اندازه لنز ۱۲ میلی متر خواهد بود.

قیمت گلکسی اس ۱۰

در چنین مقطعی بسیار زود است که قیمت گلکسی اس ۱۰ را به طور دقیق پیش بینی کنیم. گلکسی اس ۸ در کشور آمریکا با قیمت ۷۲۵ دلار عرضه شد، اما گلکسی اس ۹ قیمتی ارزان‌تر یعنی ۷۲۰ دلار داشت. در کانادا نیز، اس ۸ با قیمت ۶۳۹ پوند، اما گلکسی اس ۹ با قیمت ۷۳۹ پوند عرضه شد. با این حال انتظار می‌رود که گلکسی اس ۱۰ دارای قیمتی حدود ۷۲۵ دلار یا بیشتر باشد.

نظر شما در رابطه با گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.