بنچمارک‌های آیفون XS و XS مکس برتری قاطعانه این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد - تکفارس 
بنچمارک‌های آیفون XS و XS مکس برتری قاطعانه این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد - تکفارس 

بنچمارک‌های آیفون XS و XS مکس برتری قاطعانه این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد

میر مهدی حامی
۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - 17:03
بنچمارک‌های آیفون XS و XS مکس برتری قاطعانه این دستگاه‌ها را نشان می‌دهد - تکفارس 

اپل از آیفون‌های جدید خود در هفته گذشته رونمایی کرد، اکنون تست‌هایی بر روی پرچمدارن این شرکت یعنی آیفون XS و XS مکس انجام شده است. نتایج جدیدترین دستگاه‌های اپل همچنین در کنار بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی که دارای چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ هستند و همچنین آیفون X سال گذشته نیز قرار گرفته است.

همانطور که انتظار می‌رفت، عملکرد بخش چند هسته‌ای جهش جندانی را نسبت به تراشه A11 Bionic از سال ۲۰۱۷ رقم نزده است، اما عملکرد بخش تک هسته‌ای به مراتب بهبود یافته است و هنگامی که این نتایج را در برابر پرچمداران فعلی اندرویدی قرار دهیم، شاهد برتری کامل A12 خواهیم بود.

بنچمارک‌های ترکیبی موجود شامل: Geekbench 4، ۳DMark Slingshot Extreme و GFXBench 5.0/Metal است. آیفون‌های جدید در بسیاری از آن‌ها در رده اول قرار دارند و به دنبال آن‌ها آیفون X سال گذشته قرار گرفته است.

با این حال، با توجه به بنچمارک ۳DMark Slingshot Extreme، که یک تست گرافیکی بسیار شدید است، وانپلاس ۶ در رده اول قرار گرفته و گلکسی  نوت ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. اما در یک تست GPU دیگر یعنی GFXBench 5.0، آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، یک سر و گردن از دیگر رقبا بالاتر هستند.

آزمون‌های واقعی نیز برای این دستگاه‌ها انجام شده است. آیفون‌های جدید برای ویرایش ویدئو مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، که در آن کلیپ ۲ دقیقه‌ای ۴K را به ۱۰۸۰ پیکسل تبدیل کرده‌اند و همچنین تست برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه نیز بر روی آن‌ها انجام شده است.

آیفون‌ها جدید به راحتی رقبای اندرویدی خود را به ویژه در آزمون ویرایش ویدئو کنار زده و در صدر این آزمون‌ها قرار گرفته‌اند. با توجه به این که گوشی‌های اندرویدی فعلی بسیار سریع هستند، این نتایج به وضوح نشان می‌دهد که تراشه Bionic A12 چقدر قدرتمند است.

نظر شما در مورد این نتایج چیست؟ نظرات و سوالات خوذ را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید