همکاری گوگل با رنو و نیسان برای استفاده از اندروید در ماشین ها - تکفارس 
همکاری گوگل با رنو و نیسان برای استفاده از اندروید در ماشین ها - تکفارس 

همکاری گوگل با رنو و نیسان برای استفاده از اندروید در ماشین ها

وحید درگایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - 17:30
همکاری گوگل با رنو و نیسان برای استفاده از اندروید در ماشین ها - تکفارس 

بزرگ‌ترین کمپانی های خودروسازی دنیا با گوگل شروع به همکاری کرده اند که بدنبال آن بتوانند یک تجربه موفق ،در آوردن اندروید به درون ماشین های‌شان را پایه گذاری کنند. بنظر می‌رسد که اولین نتیجه‌ی این همکاری در سال ۲۰۲۱ نمایان خواهد شد که طی آن می توانیم شاهد همکاری سه کمپانی رنو، نیسان و میتسوبیشی با گوگل باشیم.

تا حالا کمپانی های ماشین سازی، به این تکنولوژی که تا حد کمی در ماشین دخالت داشت دست پیدا کرده بودند و آن‌را نیز در اختیار کاربران و مشتریان قرار می دادند ولی ظاهرا این پروژه جدید قصد دیگری دارد و می خواهد دست مشتریان را بسیار بیشتر از قبل بازکند.

به گفته‌ی آنالیزور گروه AFS در آمستردام، جیک دی‌یانگ، بیشتر کمپانی های خودروسازی تا کنون برروی همکاری با گوگل از خود شک و تردید نشان می دادند و بعید می‌دانستند که چنین همکاری، باعث ایجاد یک پروژه موفق شود ولی حالا با این اتفاق، ممکن است در صورت نشانه های موفقیت، کارخانه های دیگری نیز به سمت این همکاری سوق داده شوند.

کارخانه های کوچک تر مانند ولوو، پیشتر از تکنولوژی اندروید خودکار در ماشین های خودش استفاده کرده بود ولی بنظر می رسد سه کمپانی بزرگ دنیا که در سال ۲۰۱۷ مجموعا توانسته‌اند ۱۰٫۶ میلیون خودرو به فروش برسانند، برنامه های دیگری دارند. به نقل از نماینده این سه کمپانی، در آینده، Google Assistant می تواند با راننده و افراد درون خودرو به حدی درگیر و کار آن ها را ساده کند که مسافران بدون هیچ دخالتی و با آرامش کامل به مقصد خود برسند. البته قرار است در این تکنولوژی از هوش مصنوعی نیز استفاده شود.

نظر شما راجع به این خبر چیست؟ نظر خود را با تک‌فارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید