اپلیکیشن آفلاین G-mail مرورگر کروم، به زودی غیر فعال خواهد شد - تکفارس 
اپلیکیشن آفلاین G-mail مرورگر کروم، به زودی غیر فعال خواهد شد - تکفارس 

اپلیکیشن آفلاین G-mail مرورگر کروم، به زودی غیر فعال خواهد شد

امیر مریخ
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - 13:30
اپلیکیشن آفلاین G-mail مرورگر کروم، به زودی غیر فعال خواهد شد - تکفارس 

دسترسی آفلاین به حساب Gmail، ویژگی بود که در گذشته بارها و بارها ظاهر شد، تغییر کرد و از بین رفت و این اتفاقات در سال ۲۰۱۸ هم رخ خواهد داد و با دیگر سال‌ها در این مورد تفاوتی نخواهد داشت. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

در حالی که گوگل در روز چهارشنبه‌ی گذشته خبر از این موضوع داد که آن‌ها قصد غیر فعال کردن صندوق ورودی (inbox) را دارند و با این خبر توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد، این شرکت همچنان ابراز داشت که آن‌ها قصد دارند تا اپلیکیشن مرورگر کروم Gmail را که برای مدت طولانی در حال فعالیت بوده در روز سوم دسامبر غیر فعال کند.

اپلیکیشن آفلاین G-mail مرورگر کروم، به زودی غیر فعال خواهد شد - تکفارس 

گوگل بررای جایگزین این اپلیکیشن، یک تجربه‌ی محلی آفلاین را ارائه داده است. آن‌ها در طراحی جدید که از Gmail داشته‌اند قصد دارند تا ایمیل‌های ۹۰ روز اخیر را مرتب کرده و آن‌ها را با همان اینترفیس سابق Gmail به صورت یک لیست در آورند. با این حال آن‌ها اعلام کرده‌اند که اینترفیس قابلیت جدید به ور کامل شبیه Gmail نخواهد بود و تنها در بعضی ابعاد مشابه با اپلیکیشن Gmail خواهد بود. این به آن معنا خواهد بود که اگر شما قصد دسترسی آفلاین را به حساب ایمیلتان داشته باشید  باید به این قابلیت جدید کوچ کنید. در زمانی ک سوار هواپیما هستید و یا از وای-فای مناسبی بهره نمی‌برید یا به طور کلی از نعمت اینترنت برخوردار نیستید شما مجبور خواهید شد تا برای چک کردن حساب ایمیلتان به این قابلیت جدید پناه ببرید.

بعد از اینکه گوگل در سال ۲۰۰۹ پروژه‌ی Gears خود را غیر فعال کرد. در حالی که به طور همزمان این شرکت به روز رسانی‌های برای سیستم عامل جدید خود یعنی Chrome OS منتشر می‌کرد ،اپلیکیشن کروم در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. اپلیکیشنی که وعده‌ی دسترسی بر پایه‌ی HTML5 را می‌داد. اما در عین حال که زمان به جلو پیش می‌رفت، فن‌آوری ساخت مرورگر و سطح امنیتی آن ارتقاء پیدا کرد، و به این ترتیب در حال حاضر اپلیکشن‌های وب محور مترقی به تکنولوژی تبدیل شده‌اند که بر پایه‌ی حمایت Gmail آفلاینای پای خود را به نسخه‌ی ۶۱ و بالاتر مرورگر کروم باز کرده‌‌اند. برای تجربه‌ی قابلیت‌های جدید کاربران نیاز دارند تا دسترسی آفلاین را در بخش تنظیمات اپلیکیشنشان فعال کنند، و در صورتی که شما یک حساب کاری یا تحصیلی برای خود ایجاد کرده‌اید، علاوه‌ بر اجازه‌ی شخصی شما، ادمین G Suite نیز باید اجازه‌ی این فعال سازی را بدهد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید