نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای که کمک می‌کند مخاطبان خود را به‌ یاد آورید - تکفارس 
نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای که کمک می‌کند مخاطبان خود را به‌ یاد آورید - تکفارس 

نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای که کمک می‌کند مخاطبان خود را به‌ یاد آورید

مصطفی اسماعیلیان
۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - 12:30
نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای که کمک می‌کند مخاطبان خود را به‌ یاد آورید - تکفارس 

آیا تا به حال اسم بیماری ادراک‌پریشی چهره‌ای را شنیده‌اید؟ بیماری نادری که تنها ۲٫۵ درصد از مردم جهان به آن مبتلا هستند و بیش‌تر به عنوان چهره کوری شناخته می‌شود. چهره کوری یک بیماری عصبی است که باعث اختلال و تلاش بیش‌ از حد مغز در تشخیص افراد می‌شود، حتی اگر بیماران سال‌هاست که آن اشخاص را بشناسند. البته برای همه‌ی ما پیش آمده که در محیط کار، دانشگاه و یا مترو افرادی آشنا را ملاقات می‌کنیم اما هرچه تلاش می‌کنیم، نمی‌توانیم آن‌ها را به یاد آوریم. در این مورد تکنولوژی واقعیت افزوده به کمک ما آمده است. با تکفارس همراه باشید.

به تازگی پروژه‌ای استارت‌آپ جدیدی با عنوان سوشیال ری‌کال (SocialRecall) توسط بری سندرو، کارشناس علوم اعصاب دانشگاه هاروارد، راه اندازی شده است. سوشیال ری‌کال در حال ساخت برنامه‌ای است که با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، مردم را در موقعیت‌های اجتماعی یاری ‌نماید و هویت افراد حقیقی را به آن‌ها یادآوری کند.

سندرو در این ‌باره گفت:

این برنامه دیوار میان مردم را از بین می‌برد و به آن‌ها امکان تعامل بدون نیاز به معرفی‌های عادی و روزانه را می‌دهد.

با این برنامه دیگر نیازی نیست از مخاطبین خود سوال‌های هویتی بپرسید، شما در اولین نگاه آن‌ها را خواهید شناخت. اگر محله‌ی معروف در کمدی قدیمی Cheers به‌خاطر بیاوردید -که همه‌ی افراد محله نام شخصیت اصلی داستان را می‌دانستند – این پروژه نیز دقیقا همان اتمسفر را برای شما ایجاد خواهد کرد.

نرم‌افزار تشخیص چهره‌ای که کمک می‌کند مخاطبان خود را به‌ یاد آورید - تکفارس 

همچنین این برنامه به مسئولان مناسب‌های خاص امکان می‌دهد تا رویدادهایی ترتیب دهند که تمام شرکت‌کنندگان باید با در رسانه‌های اجتماعی ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. بدیت ترتیب، برنامه میتواند با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره و دوربین‌ گوشی‌های هوشمند کاربران، چهره‌ی شرکت‌کنندگان را در خلال رویداد با عکس پروفایل تطابق دهد.

سندرو اضافه کرد:

دوربین‌ها به هیچ عنوان عکس نمیگیرند، صرفا چهره‌ها را شناسایی کرده و در بانک اطلاعاتی به دنبال تطابق می‌گردند. سپس اطلاعات شخص را در کنار نام شرکت در صفحه‌ی نمایش نشان می‌دهند.

البته این ایده ممکن است عجیب به نظر می‌رسد. یک رویداد را تصور کنید که تمام افراد با یک گوشی در دست خود در اطراف راه می‌روند تا دوربین گوشی آن‌ها را شناسایی کند. در این باره سندرو به تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد:

زمانی که عنک‌های هوشمند مجهز به واقعیت افزوده به تولید گسترده برسند، برنامه‌ی تشخیص چهره بسیار کارآمدتر خواهد شد و میتواند مناسب افرادی باشد که خجالتی هستند و یا در موقعیت‌های اجتماعی احساس ناراحتی می‌کنند.

درحالی که همیشه مشکلات امنیتی مربوط به حریم شخصی کاربران در ابزارهای مربوط به تشخیص چهره وجود دارد، به‌نظر می‌رسد تیم محققان راه‌حلی برای این‌گونه مسائل یافته است. اجازه‌ی استفاده از هویت هر شخص در بانک اطلاعاتی، کاملا تحت کنترل خودش است و برنامه فقط در حین رویداد توانایی شناسایی آن‌ها را دارد و کاربران می‌توانند بعد از اتمام مراسم، هویت خود را از سیستم پاک کنند.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این برنامه‌ی تشخیص هویت چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید