ارزان‌ترین آیفون‌ها در آمریکا عرضه خواهند شد - تکفارس 
ارزان‌ترین آیفون‌ها در آمریکا عرضه خواهند شد - تکفارس 

ارزان‌ترین آیفون‌ها در آمریکا عرضه خواهند شد

وحید درگایی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 16:00
ارزان‌ترین آیفون‌ها در آمریکا عرضه خواهند شد - تکفارس 

آیفون های حدید از راه رسیده‌اند و چیزی که راجع به آن ها واضح است، داشتن بالاترین قیمت در میان تمام آیفون هایی است که تاکنون توسط اپل معرفی شده‌اند.

ولی بگذارید به قیمت این گوشی‌های هوشمند در اقصا نقاط جهان نگاهی بیندازیم.

بنظر می رسد که اپل، برای ایالات متحده آمریکا بهترین قیمت ها را درنظر گرفته باشد. به طور مثال، کسانی که قصد دارند نسخه پایه iPhone XR را در اروپا خریداری کنند، مبلغی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار آمریکا باید بپردازند ولی این دستگاه در آمریکا فقط با قیمت ۷۵۰ دلار عرضه شده است و در ابتدا بنظر می رسد که اپل، جانبداری خاصی در این زمینه نسبت به کشور خود داشته است.

تفاوت قیمت ها را در تصویر زیر مشاهده کنید تا بعد از آن دلیل این شکاف عظیم قیمتی را برایتان توضیح دهیم.

ارزان‌ترین آیفون‌ها در آمریکا عرضه خواهند شد - تکفارس 

در تصویر زیر نیز قیمت های اروپایی آیفون ها را مشاهده می کنید و بازه مشخص شده بخاطر این مساله است که در همه کشور ها، قیمت ها دقیقا مساوی نیست و نهایتا ۵۰ یورو تفاوت خواهند داشت.

ارزان‌ترین آیفون‌ها در آمریکا عرضه خواهند شد - تکفارس 

ولی دلیل اینکه کشور های اروپایی باید چنین هزینه‌ای را برای آیفون یپردازند چیست؟ چرا خریداران آمریکایی با پرداخت هزینه کمتر می توانند آیفون مورد علاقه خود را خریداری کنند؟

دلیل این مساله ( اگر تا‌کنون نتوانستید آن‌را حدس بزنید) مالیات است. قیمت های لیست شده در این خبر و سایت فروش اپل، در اروپا به همراه مالیات هستند و به طور مثال، در مالت ۱۸ درصد، در آلمان ۱۹ درصد و در کشور های شمال اروپا ۲۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده اند، یعنی قیمت واقعی پرداختی برای خرید آیفون در آلمان چیزی در حدود ۶۹۰ دلار است و فقط این مقدار به حساب اپل سرازیر می شود و بقیه هزینه پرداختی از سمت خریدار، مالیات این دستگاه است.

شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که چرا این مساله در آمریکا به این شکل آزاردهنده نیست و قیمت ها همچنان پایین هستند؟ در جواب باید بگوییم که به علت تفاوت نرخ مالیات در ایالت های مختلف آمریکا، قیمت نشان داده شده در جداول فروش برای آمریکا، قیمت پایه است و در نهایت مالیات مورد نظر برای آن لحاظ شده و خریدار باید آن را بپردازد. البته ایالت دل آور در آمریکا، ایالتی بدون مالیات است و افرادی که در آن‌جا زندگی می کنند، می توانند با پرداخت همان ۷۵۰ دلار، صاحب iPhone XR شوند.

نظر شما راجع به این خبر چیست؟ نظر خود را با تک‌فارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید