نحوه عملکرد دو سیم کارت در آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 
نحوه عملکرد دو سیم کارت در آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 

نحوه عملکرد دو سیم کارت در آیفون Xs و Xs Max

میر مهدی حامی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 17:00
نحوه عملکرد دو سیم کارت در آیفون Xs و Xs Max - تکفارس 

برای اولین بار، اپل آیفونی را با قابلیت دو سیم کارته معرفی کرده است. آیفون‌های جدید Xs و Xs Max این قابلیت را دارا می‌باشند، اما این امکان در بسیاری از مکان‌ها لزوما چیزی که شما انتظار دارید نخواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

اپل این آیفون‌ها را به طور معمول و تنها با یک درگاه کارت حافظه فیزیکی روانه بازار می‌کند و وجود سیم کارت دوم تنها با eSIM امکان پذیر است. بنابراین اگر حداقل یکی از اپراتورهای مورد نظر شما از استاندارد eSIM پشتیبانی می‌کند، می توانید از عملکرد دو سیم کارت این دستگاه‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت، شما شانس استفاده از دو سیم کارت را از دست خواهید داد.

خبر خوب این است که اپراتورهای بیشتر و بیشتری در حال شروع به ارائه سیم کارت‌های eSIM هستند. اما خبر بد این است که در حال حاضر لیست اپراتورهای ارائه دهنده چنین ویژگی بسیار کوتاه است: فقط ۱۴ شبکه در ۱۰ کشور از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، همراه با GigSky و Truphone که ارائه دهندگان این سرویس به صورت جهانی هستند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از سیم کارت‌های دو اپراتور مختلف، باید آیفون نسخه آنلاک را تهیه کرده باشید. اگر یک اپراتور مبتنی بر CDMA (دسترسی چندگانه با تقسیم کد) مانند Verizon یا Sprint در ایالات متحده اولین سیم کارت شما را ارائه کرده باشند، سپس سیم کارت دوم شما از CDMA پشتیبانی نخواهد کرد.

برای استفاده از eSIM شما برنامه سیم کارت خود را با یک کد QR ارائه شده توسط شرکت مخابراتی خود فعال خواهید کرد. شما می‌توانید بیش از یک eSIM را در دستگاه خود ذخیره کنید، اما تنها می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

حال اگر شما یک آیفون Xs Max را در چین، هنگ کنگ یا ماکائو خریداری کنید، هیچ یک از موارد فوق برای شما اعمال نخواهد شد. چراکه در این مکان‌ها اپل یک نسخه ویژه از بزرگترین گوشی خود را ارائه می‌دهد که دارای تنظیم عادی درگاه دو سیم کارت می‌باشد. همانطور که می‌توانید در تصویر فوق مشاهده کنید، این دو سیم کارت اساسا بر روی هم در درگاه سیم کارت سوار خواهند شد.

هر دو سیستم از حالت آماده به کار دوگانه استفاده می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد تا در بستر هر دو خط خود تماس و پیامک دریافت کنند. توجه داشته باشید که اگر در حال برقراری تماس با یکی از سیم کارت‌ها باشید، تماس‌های دریافتی سیم کارت دیگر به صندوق پست صوتی ارسال خواهد شد. همچنین، اگر شما یکی از خط‌های خود را برای تماس صوتی به صورت پیش فرض انتخاب کرده باشید، دیتای موبایل آن خط تا زمان تایید به عنوان سیم کارت دیتا، فعال نخواهد شد.

همانند راه حل‌های موجود برای گوشی‌های دو سیم کارت در بازار، اپل نیز به شما امکان می‌دهد تا هر سیم کارت را برچسب گذاری کنید و همچنین یک خط پیش فرض را انتخاب کنید. خط ثانویه را می‌توان  فقط برای دیتا استفاده کرد که می‌تواند گزینه‌ای مناسب در هنگام مسافرت و انتخاب سیم کارت محلی به شمار رود.

برقراری تماس برای هریک از مخاطبین با خطی که دفعه قبلی از آن برای تماس با آن شماره استفاده شده است، انجام می‌شود و اگر تا کنون تماسی انجام نداده باشید سیم کارت پیش فرض برای این کار استفاده خواهد شد. با این حال اگر بخواهید می‌توانید مشخص کنید که هرکدام از سیم کارت‌ها برای مخاطب خاصی استفاده شود.

نظر شما در مورد عرضه آیفون‌های دو سیم کارت چیست؟ نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید