هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید - تکفارس 
هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید - تکفارس 

هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید

حسین چوبین
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - 16:00
هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید - تکفارس 

گارمین یک مچ‌بند سلامتی جدید به نام Vivosmart 4 را معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه Vivosmart 4 با Fitbit charge3 بپردازیم. مدل جدید این مچ‌بند قیمتی معادل ۱۲۹٫۹۹ دلار دارد و این قیمت که به نسبت برای یک مچ‌بند سلامتی بالاست نشان دهنده این موضوع است که حتما ویژگی متمایز کننده و خاصی دارد که قیمت آن را افزایش داده است. برای جزئیات بیشتر با تک‌فارس همراه باشید.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم قیمت بالای این مچ‌بند نشان دهنده وجود یک قابلیت خاص و جدید در آن است؛ قابلیت خاص و جدیدی که به این مچ‌بند اضافه شده قابلیت تخمین میزان اکسیژن خون است. این مچ‌بند در حال حاضر قابل خرید می‌باشد اما به گفته‌ی شرکت سازنده از اواسط ماه سپتامبر به مشتریان تحویل داده می‌شود. در مجموع اگر قصد دارید مچ‌بندی هوشمند با قیمت حدودا ۱۳۰ دلار بخرید، Vivosmart 4 بهترین گزینه برای انتخاب است.

هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید - تکفارس 

[highlight] در این بخش قصد داریم به برخی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید پاسخ دهیم [/highlight]

۱-Vivosmart 4 فقط یک مچ‌بند سلامتی است یا اینکه می‌توان از آن به عنوان ساعت هوشمند نیز استفاده کرد؟

Vivosmart 4 در دسته‌ی مچ‌بند سلامتی، دسته بندی شده اما الزاما برای تناسب اندام و یا ورزش کردن استفاده نمی‌شود بلکه به عنوان یک ساعت هوشمند نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید با استفاده از این مچ‌بند هشدار های گوشی‌ خود را ببینید، آب و هوا را بررسی کنید، پخش موسیقی خود را کنترل کنید، مکان موبایل خود را بیابید و همچنین پاسخ پیام‌های دریافتی خود را با استفاده از پیام‌هایی که قبلا پیش‌نویس کرده‌اید بدهید اما لازم است اشاره کنیم که این قابلیت فقط برای گوشی‌های اندروید قابل استفاده است.

۲- قابلیت Pluse OX چیست؟

یکی از امکانات مهم و یا شاخص این مچ‌بند Pluse OX است. این بخش باعث می‌شود شما دید دقیق‌تر و بهتری نسبت به فعالیت های روزانه و زمان استراحتتان و همچنین عملکرد بدنتان داشته باشید؛ و بر همین اساس میزان اکسیژن خون را تخمین زده و آماری به شما می‌دهد که در چه زمان‌هایی اکسیژن خون شما کم و یا در چه زمان هایی میزان اکسیژن خون شما زیاد بوده است.

۳- آیا Vivo smart 4 میزان ضربان قلب را به شما نشان می‌دهد؟

بله این مچ‌بند ضربان قلب شما را نشان می‌دهد و با توجه به میزان خطرناک بودن ضربان قلب درصدی به صورت پیش فرض بدن شما ایجاد کرده است و در صورت افزایش خطرناک ضربان قلب شروع به هشدار دادن می‌کند.

هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید - تکفارس 

۴- از این مچ‌بند در چه ورزش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

این مچ‌بند به گونه‌ای طراحی شده که بازدهی مناسبی در تمام ورزش‌های عادی و غیر عادی دارد؛ اما در حالت معمول می‌توان از این مچ‌بند در پیاده‌روی، شنا و دوچرخه سواری استفاده کرد. همچنین این دستگاه اطلاعات مربوط به فعالیت ورزشی شما را به گوشی هوشمندتان ارسال می‌کند.

۵- آیا این مچ‌بند قدم شمار دارد؟

البته این مچ‌بند نه تنها دارای گام شمار است بلکه کمک می‌کند به وسیله‌ی برنامه‌ای، روزانه ۱۰۰۰۰ قدم جابه‌جا شوید و در ضمن محاسبه قدم‌هایتان تعداد طبقاتی را که بالا و پایین رفته و همچنین میزان کالری که سوزانده‌اید و زمان فعالیت شما در طی یک روز را محاسبه کرده و به شما نمایش می‌دهد. همچنین زمانی که در روز کم کاری کرده و یا بیش از اندازه استراحت می‌کنید، این مچ‌بند به شما هشدار داده و یادآوری می‌کند تا فعالیت خود را آغاز کنید.

۶-اندازه این مچ‌بند چقدر است؟

این مچ‌بند در دو مدل کوچک و متوسط موجود است که اندازه‌ی مچ‌بند کوچک بین ۴٫۸ تا ۷٫۴ اینچ و مچ‌بند متوسط بین ۵٫۸ تا ۸٫۴ اینچ است. وزن مدل کوچک ۲۰٫۴ گرم و وزن مدل بزرگتر یا متوسط ۲۱٫۵ گرم است. اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش هم ۰٫۷۴ اینچ می‌باشد که در هر دو مدل کوچک و متوسط به یک اندازه است.

۷- این مچ‌بند دارای چه رنگ‌هایی است؟

این مچ‌بند دارای رنگ‌های خاکستری، مشکی، آبی روشن و بنفش و قاب دور صفحه‌ی نمایش هم طلایی، نقره‌ای، مشکی و نقره‌ای کدر است که با توجه به رنگ و مدل‌های مختلف با یکدیگر ست شده و می‌توانید تصویر آن را در قسمت پایین مشاهده کنید.

هرآنچه که لازم است در مورد مچ‌بند Garmin Vivosmart 4 بدانید - تکفارس 

۸- چه زمانی این مدل موجود است؟

شما همین حالا نیز می‌توانید این مچ‌بند را از آمازون و یا گارمین سفارش دهید اما این کالا بین سه تا پنج هفته بعد از سپتامبر یا اکتبر به دست شما می‌رسد.

۹-قیمت این مچ‌بند چقدر است؟

قیمت این مچ‌بند همانطور که در بالا گفتیم ۱۲۹٫۹۹ دلار است؛ قیمت این مدل نسبت به مدل قبلی ۱۰ دلار افزایش داشته که دلیل این افزایش قیمت، امکانات جدید اضافه شده به این مچ‌بند است.

۱۰- باتری این مچ‌بند چقدر می‌تواند کار کند؟

باتری این مچ‌بند به گفته‌ی شرکت سازنده می‌تواند با هربار شارژ تا یک هفته فعال باشد. اما شاید به دلیل فعال بودن حالت Pluse OX در هنگام خواب مدت زمان فعالیت باتری کاهش یابد.

۱۱- این مچ‌بند ضدآب است؟

البته شما می‌توانید از این مچ‌بند در هنگام شنا و یا حتی در هنگام حمام رفتن هم استفاده کنید بدون آنکه این مچ‌بند آسیبی ببیند. البته به نظر نمی‌رسد در آب‌هایی که فشار و عمق زیاد دارند مثل دریا‌ها به خوبی کار کند.

۱۲- آیا این مچ‌بند GPS دارد؟

متاسفانه این مچ‌بند GPS ندارد اما اگر آن را به گوشی هوشمند خود متصل کنید می‌توانید از قابلیت GPS هم استفاده کنید.

۱۳- امکان نمایش نمودار نشان دهنده سلامتی چه مزیتی برای من دارد؟

در این بخش از مچ‌بند به شما یک صفحه از انرژی مصرفیتان نشان داده می‌شود و در آن بخش میزان فعالیت، خواب و استرس را نمایش داده و تمامی این اطلاعات‌ را علاوه بر میزان و کیفیت خواب به گوشی شما ارسال می‌کند.

[highlight] مقایسه کوتاه Vivo smart 4 با Fitbit charge3 : [/highlight]

Fitbit یکی از برندهای بزرگ سازنده گجت‌های پوشیدنی است. گارمین برای رقابت با برند‌های بزرگی مثل Fitbit در چند سال اخیر تلاش زیادی کرده است. اگرچه مدل جدید گارمین Vivo Smart 4 فراتر از انتظار و بسیار غیر معمول ظاهر شد اما این مچ‌بند برای کسانی که قرار است ورزش‌های حرفه‌ای انجام دهند، کارآیی زیادی ندارد. این مچ‌بند می‌تواند توسط آمارهایی که از استراحت کردن، خوابیدن، میزان استرس شما و همچنین میزان ورزشی که انجام داده‌اید به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند اما انتخاب خوبی برای کسانی که قصد انجام ورزش حرفه‌ای دارند نیست.

مچ‌بند Fitbit charge 3 هفته‌ی گذشته معرفی شد؛ این دو مچ‌بند تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما قیمت آن‌ها به یکدیگر نزدیک است بنابراین انتخاب با شماست و با توجه به کاری که قصد انجام دادن آن را دارید تصمیم خواهید گرفت که کدام مدل را انتخاب کنید

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید