گلکسی بوک ۲ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ یک گام دیگر به عرضه نزدیک شد - تکفارس 
گلکسی بوک ۲ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ یک گام دیگر به عرضه نزدیک شد - تکفارس 

گلکسی بوک ۲ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ یک گام دیگر به عرضه نزدیک شد

سید محمد معلمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 19:30
گلکسی بوک ۲ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ یک گام دیگر به عرضه نزدیک شد - تکفارس 

اگر در بازار به دنبال یک تبلت با صفحه نمایش بسیار بزرگ هستید که بتوانید صفحه کلید آن را جدا کنید و قلم استایلوس آن نیز نوعی وسیله خاص باشد، یا باید برای خرید آیپد پرو اپل که از روز جمعه این هفته عرضه می‌شود صبر کنید یا باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید تا گلکسی بوک ۲ که سیستم عامل آن ویندوز ۱۰ می‌باشد و کیبورد آن جدا می‌شود را خریداری نمایید.

متأسفانه هنوز نمی‌توانیم تاریخ قطعی برای عرضه این لپ‌تاپ ۲ در ۱ اعلام کنیم ولی باید بگوییم که با زمان رخ دادن این اتفاق فاصله چندانی نداریم. البته شماره مدل SM-W737 این دستگاه نشان می‌دهد که گلکسی بوک ۲ همه مجوزهای لازم از روسیه تا کره جنوبی و ایالات متحده را دریافت کرده است.

آخرین تأییدیه‌های مربوط به این دستگاه از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) صادر شده است ولی باز هم جزئیات این محصول سامسونگ آن‌قدر ناشناخته هستند که شاید بتوانیم آن را ادامه‌دهنده راه گلکسی بوک ۱۲ اینچی (با شماره مدل SM-W720) که سال گذشته معرفی شد بدانیم.

همه آنچه که می‌دانیم این است که گلکسی بوک ۲ از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac و اتصال دو بانده پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه شیوه اتصال LTE نیز در آن به صورت اختیاری قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که بر اساس گفته آخرین رگولاتوری تأییدکننده پیش از عرضه یعنی Wi-Fi Alliance، این لپ‌تاپ ۲ در ۱ دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ حالت S می‌باشد.

البته ممکن است نگرانی‌هایی وجود داشته باشد که سیستم امنیتی مایکروسافت و حالت S ویندوز ۱۰ برای کاربران مشکل ایجاد نمایند ولی خوشبختانه امکان غیرفعالسازی آنها به وجود آمده است. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که در صورت برگزیدن شیوه آزادانه ویندوز ۱۰، دیگر نمی‌توانید آن را دوباره به حالت S بازگردانید.

امیدواریم گلکسی بوک ۲ که صفحه نمایش ۱۲ اینچی دارد، نسبت به مدل قبلی خود ارزانتر باشد بنابراین اگر این قضیه درست بود، باید محصول سامسونگ را پیشرو آیپد پرو اپل و سرفیس پرو مایکروسافت بدانیم.

در پایان اشاره کنیم که هنوز صحبتی در مورد عرضه و یا تولید نسخه بهبود یافته گلکسی بوک کوچک‌تر یعنی ۱۰٫۸ اینچی به میان نیامده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید