شارژرهای ۴۰ واتی و ۱۵ واتی هواوی گواهی FCC را دریافت کردند - تکفارس 
شارژرهای ۴۰ واتی و ۱۵ واتی هواوی گواهی FCC را دریافت کردند - تکفارس 

شارژرهای ۴۰ واتی و ۱۵ واتی هواوی گواهی FCC را دریافت کردند

علیرضا هاشمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 18:30
شارژرهای ۴۰ واتی و ۱۵ واتی هواوی گواهی FCC را دریافت کردند - تکفارس 

برای مدت طولانی‌ شایعه شده که شرکت هواوی در حال توسعه راهکارهای فرایند fast-charging ( شارژ سریع) است و قصد دارد محصولات مربوط به این حوزه را همزمان با گوشی‌های Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی کند. به لطف برخی از مدارکی که FCC اخیرا آن‌ها را منتشر کرده، شارژ‌های هواوی اولین تاییدیه مثبت را دریافت کرده‌اند. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

برای شروع بهتر است درباره شارژر سیمی هواوی صحبت کنیم، کمپانی چینی این نوع شارژرهایش را SuperCharge نامیده است و قدرت بسیار مناسبی، معادل ۲۲٫۵ وات را ارائه می‌دهد و معمولا برای پرچمداران این شرکت در نظر گرفته می‌شود و هم اکنون در جعبه گوشی‌های P20 و P20 Pro به عنوان شارژر اصلی قرار گرفته است. البته هواوی با معرفی کردن شارژرهای جدید خود، یک گام یا حتی شاید یک جهش رو به جلو بر می‌دارد. خروجی شارژر جدید معادل ۴۰ وات است که نسبت به نسل قبلی از نظر قدرت تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است و این مسئله به طور قابل توجه‌ای زمان شارژ شدن گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهد.

از سویی دیگر، هواوی در حال دور شدن از شیوه‌های سنتی است و قصد دارد شارژر سریع وایرلس خود را توسعه دهد. پیش‌تر نیز این شرکت در این مسیر قرار گرفته بود اما به دلایلی گسترش این تکنولوژی را برای گوشی‌های هوشمند خود به تعویق می‌انداخت. هم اکنون به نظر می‌رسد که دو گوشی Mate 20 Pro و Mate 20 به طور کامل از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند و شارژر ۱۵ واتی وایرلس جدید که از شماره مدل Cp60 استفاده می‌کند، قرار است سازگاری این گوشی‌ها را با تکنولوژی شارژ وایرلس نشان دهد. حداکثر توان خروجی این شارژر با استانداردهای در حال حاضر Qi مطابقت دارد.

علاوه بر این شارژر بی‌سیم جدید که این گواهی را دریافت کرده، چند هفته پیش اطلاعاتی جداگانه از یک شارژر دیگر با شماره مدل LZ80  فاش شد. همانند مدل Cp60، این شارژر نیز ار استاندارد Qi charging پشتیبانی می‌کند. هر چند حداکثر توان خروجی در لیست منتشر شده، ۲۰ وات ذکر شده بود و در صورت صحت این موضوع، می‌توان استاندارد جدیدی را برای این بخش از صنعت تکنولوژی متصور شد. با این حال، این شارژر برای ارائه توان واقعی خروجی خود نیاز به تراشه‌های سفارشی هواوی دارد تا بتواند با گوشی Mate 20 سازگار شود.

در نهایت، به نظر می‌رسد هواوی بسیار علاقمند است تا بتواند استاندارد جدیدی را برای پروسه شارژ شدن گوشی‌های هوشمند تعیین کند، حتی اگر این راهکارها تنها به گوشی‌های پرچمدار ختم شود. با این حال در این لحظه هیچ چیزی قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ یا یکی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند تصمیم دارند با ارائه محصولی بهتر در این حوزه با هواوی رقابت کنند یا خیر.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید