دسترسی به اینترنت پرسرعت | دغدغه نیمی از روستائیان آمریکایی - تکفارس 
دسترسی به اینترنت پرسرعت | دغدغه نیمی از روستائیان آمریکایی - تکفارس 

دسترسی به اینترنت پرسرعت | دغدغه نیمی از روستائیان آمریکایی

سید محمد معلمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - 17:00
دسترسی به اینترنت پرسرعت | دغدغه نیمی از روستائیان آمریکایی - تکفارس 

برای مردم روستایی در ایالات متحده، دسترسی به اینترنت پرسرعت -هنوز هم یکی از چالش‌های مهم به حساب می‌آید.

حدود ۵۸ درصد روستائیان آمریکایی مدعی هستند که دسترسی به اینترنت پرسرعت برای آنها امکان‌پذیر نیست. از این تعداد، ۲۴ درصد این مشکل را معضلی جدی و ۳۴ درصد آن را معضلی نه چندان مهم تلقی کرده‌اند.

مشکل عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی مختلف آمریکا در میان خانواده‌های با درآمدهای مختلف مشاهده می‌شود. یک نفر از هر پنج روستایی که درآمد سالانه او کمتر از ۳۰ هزار دلار است و تقریباً ۲۳ درصد آنها که درآمد سالانه‌شان ۷۵ هزار دلار و یا بیشتر است، می‌گویند اتصال به اینترنت پرسرعت بسیار سخت است.

دلیل این اتفاق این است که ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری کمتر هستند. در ماه ژانویه، دونالد ترامپ تصمیم گرفت اینترنت پرسرعت را در بسیاری از مناطق روستایی ایالات متحده گسترش دهد ولی این تصمیم او به صورت جدی پیگیری نشد و بودجه زیادی نیز به آن اختصاص نیافت.

در ماه نوامبر سال گذشته، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) سعی کرد برنامه قطع یارانه Tribal Lifeline را اجرا کند. این تصمیم باعث می‌شد تا خدمات مخابراتی به جمعیت‌های قبیله‌ای و روستایی اختصاص نیابد اما در دادگاهی که ماه گذشته برگزار گردید، تصمیم گرفته شد تا اقدام کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) متوقف شود.

قانون‌گذاران در ماه آوریل، از مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، درخواست کردند تا اینترنت ارزان قیمت و پرسرعت را به مناطق روستایی بیاورد که او قول داد چنین کاری انجام شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید