دومین دادگاه اینترنتی در چین افتتاح شد - تکفارس 
دومین دادگاه اینترنتی در چین افتتاح شد - تکفارس 

دومین دادگاه اینترنتی در چین افتتاح شد

سید محمد معلمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - 19:00
دومین دادگاه اینترنتی در چین افتتاح شد - تکفارس 

با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر اینترنت، چین تصمیم گرفته تا برای حل کردن اختلافات اینترنتی، دادگاه اینترنتی دیگری را راه‌اندازی کند. بنابراین اگر کسی در این کشور به صورت آنلاین با شخص دیگری درگیر شد، چین می‌تواند به راحتی قضاوت کند.

به گزارش تکفارس و به نقل از آژانس خبری دولتی چین یعنی Xinhua، روز یک‌شنبه دومین دادگاه اینترنتی به طور رسمی در شهر بیجینگ راه‌اندازی شد. این دادگاه ناظر بر روابط اینترنتی، اختلافات شخصی و قراردادهای تجاری آنلاین است.

آن دسته از اختلافاتی که به خریدهای آنلاین، قراردادهای تجاری و خدماتی، حق نشر و دامنه‌ها مربوط می‌شوند، در این دادگاه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

An Fengda، نائب رئیس دادگاه عالی مردمی بیجینگ، به Xinhua می‌گوید: به خاطر افزایش بیشمار امور مربوط به اینترنت، در هشت ماهه اول سال جاری میلادی در چین، دادگاه‌های شهر بیجینگ بیش از ۳۷ هزار اختلاف اینترنتی به ثبت رسانده‌اند که این آمار نسبت به اعداد و ارقام سال گذشته در مدت مشابه حدود ۲۴٫۴ درصد افزایش یافته است.

Zhang Wen، رئیس این دادگاه اینترنتی می‌گوید: دادگاه اینترنتی جدید بیجینگ به صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود و در آن ۳۸ قاضی بسیار باتجربه و خبره که حداقل ۱۰ سال سابقه فعالیت‌های قضایی دارند، مشغول به کار هستند.

این دادگاه در پارک علمی Zhongguancun Fengtai واقع شده که امکان دسترسی به جزئیات جلسات آن از طریق یک پلتفرم دیجیتالی آنلاین فراهم شده است. این پلتفرم اطلاعات مربوط به هر پرونده را نشان می‌دهد و درصد پیشرفت هر پروژه و تصمیمات قاضی‌ها را نیز مشخص خواهد کرد.

سال گذشته، اولین دادگاه اینترنتی چین در شهر Hanfzhou واقع در شرق این کشور افتتاح شد. لازم به ذکر است که به گفته خبرگزاری‌های مختلف، سومین دادگاه اینترنتی چین نیز در جنوب این کشور یعنی در شهر گوانگژو افتتاح خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید