در صورت استفاده از ویندوز ۷ از سال ۲۰۲۰ به بعد باید هزینه آن را بپردازید - تکفارس 
در صورت استفاده از ویندوز ۷ از سال ۲۰۲۰ به بعد باید هزینه آن را بپردازید - تکفارس 

در صورت استفاده از ویندوز ۷ از سال ۲۰۲۰ به بعد باید هزینه آن را بپردازید

سید محمد معلمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - 19:00
در صورت استفاده از ویندوز ۷ از سال ۲۰۲۰ به بعد باید هزینه آن را بپردازید - تکفارس 

مایکروسافت دیگر از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ از ویندوز ۷ پشتیبانی نخواهد کرد ولی برای اینکه کاربران این سیستم عامل بتوانند همچنان بروزرسانی‌های امنیتی آن را دریافت کنند، شرکت مالک ویندوز قصد دارد با هزینه‌های ماهانه امکان استفاده از این پلتفرم را فراهم کند.

Jared Spataro، نائب رئیس بخش بازاریابی ویندوز روز پنج‌شنبه گزارش داد که مایکروسافت تصمیم گرفته تا بروزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۷ را برای این سیستم عامل عرضه کند زیرا افرادی که از این نسخه ویندوز بهره می‌برند هنوز هم تعدادشان زیاد است.

گفتنی است اگرچه ویندوز ۱۰، سیستم عامل بیش از ۷۰۰ میلیون رایانه دنیاست، ولی ۱۸۴ میلیون کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ همچنان از ویندوز ۷ به عنوان سیستم عامل خود استفاده می‌کنند.

Jared Spataro می‌گوید: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردیم، پشتیبانی از ویندوز ۷ در تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید و اگرچه بسیاری از افراد از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و آن را مدام با بروزرسانی‌های جدیدش همراه می‌سازند ولی هستند کسانی که نظرشان نسبت به جدید نسخه ویندوز منفی است و به ورژن‌های قدیمی‌تر آن علاقه دارند.

او یادآور شد که سرویس بروزرسانی تمدید شده ویندوز ۷ برای نسخه‌های Enterprise و Professionals از طریق Volume Licensing عرضه خواهد شد.

این اقدام مایکروسافت، ما را یاد کاری که چهار سال پیش با ویندوز ایکس کرد انداخت. این کمپانی تقریباً همین برنامه را نیز برای یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های ویندوز اجرا نمود.

بروزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۷ پولی هستند

اگرچه تمدید عرضه بروزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۷ باعث می‌شود تا وفاداران به این سیستم عامل همچنان از آن استفاده کرده و سراغ ویندوز ۱۰ نروند ولی باید بگوییم که دریافت این بروزرسانی‌ها هزینه‌هایی برای کاربران در پی خواهد داشت که می‌توان از آن فقط برای یک رایانه استفاده نمود. ضمن اینکه قیمت این بسته‌های امنیتی نیز هر سال افزایش خواهد داشت. این یعنی کسانی که از ویندوز هوم استفاده می‌کنند، قابل به دریافت این بروزرسانی‌ها نخواهند بود.

به علاوه، آن دسته از مشتریانی که مشترک بیمه نرم‌افزاری مایکروسافت هستند، می‌توانند علاوه بر دریافت تخفیف هنگام بروزرسانی، هزینه کمتری نیز برای مجموعه‌های ویندوز ۱۰ Education و Enterprise بپردازند.

لازم به ذکر است که خدمات Office 365 ProPlus هم بروزرسانی‌های مربوط به بسته‌های امنیتی ویندوز ۷ را تا سال ۲۰۲۳ دریافت خواهند کرد.

پیش از این مایکروسافت گزارش داده بود که سیستم عامل رایانه‌های دارای Office 365 ProPlus در سال ۲۰۲۰ منقضی خواهند شد. حالا که صحبت از Office 365 ProPlus شد، مایکروسافت اعلام کرده که به زودی سرویس مخصوص دسکتاپ Assure را عرضه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانیم به مشکلات همگام‌سازی ویندوز ۱۰ و Office 365 ProPlus پی ببریم.

همزمان با این خبر، مایکروسافت فاش کرد که Office 365 ProPlus را برای ویندوز ۸٫۱ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ نیز عرضه خواهد کرد این سرویس به ترتیب تا سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ برای این دو سیستم عامل در دسترس خواهد بود.

اخبار جدیدتر در مورد بسته‌های امنیتی ویندوز ۷ و بروزرسانی‌های آن به صورت تدریجی تا پایان ماه جاری میلادی منتشر خواهند شد.

Jared Spataro می‌گوید: مایکروسافت در کنفرانس Ignite که قرار است در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۸ سپتامبر برگزار شود، از تغییرات در سیاست‌های پشتیبانی خود صحبت خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید