آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 
آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 

آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب

سید محمد معلمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - 22:00
آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 

دانلود ویدئو از یوتیوب از آن چیزی که فکرش را می‌کنید آسان‌تر است و هیچ فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید چه نوع ویدئویی را ذخیره کنید؛ موزیک ویدیو یا کلیپ‌های تهیه شده توسط ناسا. اگر شما هم می‌خواهید روش آسانی برای دانلود ویدئو از یوتیوب را بیاموزید، با تکفارس همراه باشید.

نکته: به طور کلی اشتراک‌گذاری ویدیوهای یوتیوب یک کار کاملاً قانونی است ولی برای دانلود آنها جهت استفاده شخصی همیشه اجازه داده نشده است. در واقع، دانلود ویدیو از یوتیوب نقض قوانین و شرایط استفاده از این پلتفرم فیلم می‌باشد مگر اینکه خودِ یوتیوب دانلود یک ویدیو را مجاز برای کرده باشد.

مرحله اول:

ابتدا به سایت رسمی سازنده نرم‌افزار ۴K Video Downloader رفته گزینه Get 4K Video Downloader را بزنید تا این برنامه دانلود شود. پس از دانلود این اپلیکیشن، آن را نصب کنید.

آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 

نکته: اگر صفحه‌ی نمایش ۴K ندارید، مسئله‌ی مهمی نیست زیرا این نرم‌افزار در نمایشگرهای دیگر نیز کار می‌کند بنابراین از دانلود ۴K Video Downloader منصرف نشوید.

این نرم‌افزار یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های دانلود است. نسخه رایگان آن به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوها را به صورت تکی تکی و با کیفیت مد نظر تا کیفیت ۴K دانلود نمایید. برنامه مذکور، از ویدیوهای سه بعدی و ۳۶۰ درجه نیز پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه با استفاده از ۴K Video Downloader می‌توانید زیرنویس‌ها را هم دانلود کرده و حتی با لینک‌های embed نیز کار کنید.

لازم به ذکر است که نسخه پولی این نرم‌افزار حدود ۲۰ دلار هزینه روی دست متقاضی می‌گذارد ولی برای دانلود ویدیوهای یوتیوب، ورژن رایگان آن کفایت می‌کند.

مرحله دوم:

این گام، آسان‌ترین مرحله برای دانلود یک ویدئو از یوتیوب است. فقط کافی است ویدئوی مدنظر خود را باز کرده و URL آن را از قسمت وارد کردن آدرس در بالای پنجره مرورگر کپی کنید. پس از اینکه URL را کپی کردید، می‌توانید تب دارای ویدئو را ببندید.

آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 

مرحله سوم:

نرم‌افزار ۴K Video Downloader را اجرا کرده و URL کپی شده را پیست کنید. البته برای این کار، دکمه Paste Link نیز در قسمت گوشه بالا سمت چپ تعبیه شده است.

آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 

مرحله چهارم: پس از اینکه نرم‌افزار، ویدئوی مورد نظر شما را شناسایی کرد، چندین گزینه مربوط به کیفیت، فرمت و تبدیل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب - تکفارس 

نکته: ویدئویی که نرم‌افزار دانلود می‌کند، مبتنی بر آدرس آی‌پی شما خواهد بود و نه URL که وارد می‌کنید بنابراین اشخاصی که از VPN استفاده می‌کنند باید برای دانلود نسخه سالم، کشور خود را تغییر دهند.

حالا روی دکمه دانلود کلیک کنید. پس از انجام این کار، نواری مشاهده خواهید کرد که جزئیات دانلود مانند سایز ویدیو، سرعت اینترنت و زمان تقریبی پایان فرآیند را به شما نشان خواهد داد. شما می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید، فرآیند دانلود را متوقف یا لغو کنید.

اگر ویدوو را متوقف کردید، می‌توانید به ۴K Video Downloader دستور دهید تا ویدئوها را به صورت خودکار، یا با یک کلیک و با استفاده از گزینه‌های Subscriptions یا Smart Mode کلیپ مورد نظر را بارگذاری نماید.

از جمله آلترناتیوهای فوق‌العاده برای ۴K Video Downloader، یکی از ابزارهای دانلود آنلاین است. البته با وجود این سایت‌ها اگرچه دیگر نیازی به دانلود نرم‌افزار نیست، ولی آنها برای اینکه درآمد داشته باشند، تبلیغات پاپ‌آپ می‌گیرند که همین اقدام باعث می‌شود استفاده از این سایت‌ها کمی دشوار باشد بنابراین پیشنهاد تکفارس، دانلود ۴K Video Downloader و به کارگیری روش توضیح داده شده است.

ضمن اینکه نرم‌افزارهای دیگری نیز برای دانلود ویدیوهای یوتیوب وجود دارند که VLC یکی از آن‌هاست ولی نمی‌توان آن را ابزار قدرتمندی دانست زیرا نمی‌توانید ویدئو را به فرمت دلخواه خود تبدیل و یا با رزولوشن مد نظر دانلود نمایید.

شما از چه روش‌هایی برای دانلود ویدیو از یوتیوب استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.