پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 
پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 

پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم

علیرضا هاشمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - 18:08
پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 

دیگر چیزی به رویداد ۱۲ سپتامبر اپل باقی نمانده است و طبق سنت هر ساله، انتظار می‌رود تا اپل از نسخه‌ی جدید مهم‌ترین محصول خود یعنی آیفون رونمایی کند. فرم اصلی آیفون ایکس در نسخه جدید نیز حفظ شده است و طراحی آن همانند نسخه سال گذشته خواهد بود. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

البته باید بدانید که اپل تنها خود را به آیفون محدود نمی‌کند و اکوسیستم و سرویس‌هایی که در گوشه و کناره‌های آیفون قرار گرفته‌اند، در سطح و اندازه‌های خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند. بنابراین قرار است اخبار بسیاری در رابطه با Apple Watch و  AirPod شاهد باشیم و حتی شاید پد شارژر AirPower از غیبت طولانی خود بیرون آید. علاوه بر تمامی این موارد، به نظر می‌رسد که نسخه‌ی جدید سیستم عامل اپل که در اوایل سال در مراسم WWDC معرفی شد، پس از تست شدن نسخه‌ی بتای آن در تابستان، به صورت نسخه نهایی آماده عرضه شود.

۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) قرار است به روز هیجان انگیزی تبدیل شود اما قبل از رسیدن به آن روز بهتر است نگاهی به موارد مورد انتظار در این مراسم بیاندازیم:

آیفون‌های جدید

همانند گذشته، کانون توجهات در رویداد امسال نیز آیفون خواهد بود. انتظار می‌رود تا اپل سه مدل از آن‌ها را معرفی کند: اولین مدل آیفون XS است که یک نسخه‌ی به‌روز شده از آیفون X سال گذشته محسوب می‌شود و از صفحه‌ی نمایش ۵٫۸ اینچی بی‌حاشیه به همراه Notch معروف بهره خواهد برد و همانند تمامی مدل‌هایی که پسوند S داشته‌اند، از نظر سخت افزار داخلی قدرت بالاتری ارائه می‌کند.

پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 

البته همراه با آیفون XS، انتظار می‌رود اپل یک مدل بزرگ ۶٫۵ اینچی از سری پلاس که معمولا دارای باتری‌های حجیم‌ و صفحه نمایش‌های بزرگ هستند را معرفی کند. هر چند گفته می‌شود که نام آیفون بزرگ جدید از  XS Plus به XS Max تغییر پیدا کرده است.

به نظر نمی‌رسد در آیفون‌های جدید بازنگری‌های کلی نسبت به آیفون X صورت گیرد بنابراین همانند آن، هر دو آیفون جدید از صفحه‌ی نمایشی با پنل OLED، فریم‌های فلزی ضد زنگ و قطعه Notch بالای صفحه‌ی نمایش که میزبان Face ID است، بهره خواهند برد. بیشترین تغییرات در درون گوشی‌ها و در قالب RAM بیشتر و پردازنده A12 اتفاق افتاده است ( البته طبق گزارشات، رنگ طلایی جدید به رنگ‌های فعلی مشکی و سفید اضافه خواهد شد). این احتمال وجود دارد که اپل ویژگی جدید و منحصر به فردی برای مدل های XS در نظر گرفته باشد و با توجه به رویه‌ای که گوشی‌های سری S داشته‌‌اند و قابلیت‌هایی همچون Touch ID، Siri و ۳D Touch که در مدل‌های این سری معرفی شدند، این انتظارات کاملا به جا هستند.

جالب توجه‌ترین مدل در آیفون‌های امسال اپل مربوط به نسخه‌ی ارزان قیمت ۶٫۱ اینچی می‌شود که از صفحه‌ی نمایش بی‌حاشیه با پنل LCD بهره می‌برد و ویژگی‌هایی همچون Face ID را با قیمت کمتری نسبت به Iphone X و iPhone XS ارائه می‌دهد و قرار است به عنوان مدل جدید آیفون جایگزین مدل‌های iPhone 8 و iPhone 8 Plus شود. در حال حاظر آیفون ۶٫۱ اینچی با نام  iPhone 9 شناخته می‌شود زیرا نامی که اپل برای آن در نظر گرفته، کماکان فاش نشده است. هر چند برخی از ویژگی‌های پرمیوم iPhone XS و iPhone X همانند صفحه‌ی نمایش OLED، فریم فلزی ضد زنگ و سیستم ۳D Touch در این مدل حضور نخواهند داشت (این ویژگی به همراه آیفون ۶S معرفی شد اما از آن زمان تاکنون کمتر در معرض دید قرار گرفته است).

در حالی که عرضه‌ی یک آیفون ارزان قیمت توسط اپل که برخی از ویژگی‌های آیفون X را در خود گنجانده است باعث جلب توجه بسیاری از طرفدارن شده اما این موضوع نیز بدین معنا است دوره‌ای که آیفون‌های اپل از اسکنر اثر انگشت Touch ID استفاده‌ می‌‌کردند به پایان رسیده و آیفون‌های جدید از صفحه نمایش‌های بزرگ به همراه اسکنر تشخیص چهره Face ID استفاده خواهند کرد.

سری چهارم Apple Watch

در حالی که قصه‌ی آیفون‌های امسال اپل بیشتر به یک به‌روزرسانی شبیه است اما موضوع در رابطه با Apple Watch کاملا فرق می‌کند و به نظر می‌رسد ساعت اپل برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۵ که مدل اصلی آن معرفی شد، قرار است از از طراحی و ظاهر جدیدی بهره ببرد.

پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس  پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 

تصاویر فاش شده از سری چهارم Apple Watch نشان می‌دهد که اپل صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تری را برای ساعت خود طراحی کرده، حاشیه‌های اطراف را تا حد ممکن کم نگه داشته و به نزدیکی لبه‌های فریم رسانده است. هر چند این نسخه اندازه‌ی باریک‌تری نسبت به نسخه‌ی قبلی دارد ( با این حال بند‌های آن همچنان با نسخه‌ی قبلی سازگار هستند و تغییر چندانی را شامل نشده‌اند).

به نظر می‌رسد اپل بیشترین بهره را از صفحه‌ی نمایش بزرگ ساعت برده است و مطابق تصاویری که اخیرا فاش شده‌اند، بخش اصلی ساعت شامل بیشترین تغییرات بوده و ویژگی‌های بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. همانند سری سوم سال گذشته، انتظار می‌رود سری چهارم ساعت‌های اپل به اتصالات LTE مجهز باشد، هر چند دقت آن برای نمایش وضعیت داده‌ها بیشتر شده است.

ساعت هوشمند جدید اپل قطعاً با سیستم عامل WatchOS 5 ( که در اوایل امسال در رویداد WWDC معرفی شد) عرضه خواهد شد که ویژگی‌هایی همچون سیستم تشخیص اتوماتیک تمرین، حالت رادیویی و حالت نوتیفیکشن بهتر به آن افزوده شده است.

AirPower، AirDrops  و لوازم جانبی دیگر

به نظر می‌رسد رویداد امسال آیفون به صورت تمام و کمال برگزار خواهد شد زیرا اپل پد شارژ AirPower خود را پیش‌تر معرفی کرده است و طبق گفته‌های مدیران اپل این شارژر می‌تواند سه دستگاه را به صورت بی‌سیم شارژ کند بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای شارژ کردن آیفون، اپل واج و  Airpod خواهد بود. البته اپل هیچ اطلاعاتی جدیدی در رابطه با این دستگاه منتشر نکرده بنابراین در این مراسم قرار است اخبار تازه‌ای مربوط به قیمت گذاری و تاریخ عرضه‌ی آن را دریافت کنیم.

پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 

همچنین شایعه شده است که اپل نسخه‌ی جدیدی از هدفون‌های بی‌سیم AirPod خود را امسال عرضه خواهد کرد و شامل یک تراشه‌ی بی‌سیم جدید، پشتیبانی از فعال‌سازی هندزفری سیری و یک کیس برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم خواهد بود ( برای سازگاری بیشتر با پد AirPod). همچنین در اوایل سال جاری گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد  اپل در حال کردن بر روی یک هدفون حذف کننده‌ی نویز با نام تجاری جدید است و از برند Beats جدا خواهد بود. البته ممکن است معرفی آن تا سال بعد به تاخیر بی‌انجامد.

در رابطه با موارد جزئی، انتظار می‌رود اپل بالاخره شارژر ۵ واتی USB را که در تمامی آیفون‌هایش حضور دارد را جایگزین شارژر قدرتمند ۱۹ واتی USB-C کند و سرعت شارژ شدن آیفون‌های جدید را بهبود ببخشد.

IOS 12، MacOS Mojave و دیگر به‌روزسان‌های نرم‌ افزاری

بخش‌های اصلی این رویداد بیشتر در رابطه با محصولات سخت افزاری و پیشرفت‌های آن‌ها خواهد بود. با این احتمال دارد اپل تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی برخی از سیستم عامل‌هایش همچون IOS 12، Watch OS 5، TV OS و شاید macOS را نیز اعلام کند ( اگر چه ممکن است اپل نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود برای کامپیوترهای شخصی را در رویداد سخت افزاری Mac که اخیرا شایعه شده است، معرفی کند).

پنج موردی که از رویداد آینده‌ی اپل انتظار داریم - تکفارس 

البته ما انتظار نداریم با مدت زمان کمی که از رویداد WWDC گذشته است اپل تغییرات بسیاری در نرم‌ افزار خود ایجاد کند. اپل تمام تابستان را سعی کرده تا ضعف‌های موجود را رفع کند و به همراه توسعه دهندگان و نسخه‌های بتا، کارکرد آن را بهبود ببخشد. بنابراین این بخش را زمانی می‌توان بررسی کرد که به‌روزرسان‌های جدید منتشر شده باشند.

ios 12 همانند آیفون‌های جدید امسال، پیشرفت قابل توجه‌ای را در زمینه‌ی قابلیت‌های جدید نخواهد داشت و عمده‌ی تمرکز آن بر‌روی عملکرد روان‌تر و بهینه‌سازی خواهد بود، به ویژه برای آیفون‌ها و آیپدها قدیمی‌تر تا هماهنگی بهتری با سخت افزار خود داشته باشند. البته برخی ویژگی‌های جدید همانند زمان صفحه‌ی نمایش برای پیگیری زمانی که شما با گوشی صرف کرده‌اید، صفحه‌ی اعلانات بهتر و  قابلیت جدیدی به نام Memoji برای شخصی سازی ایموجی‌ها اضافه خواهد شد. اپل همچنین فریم ورک واقعیت مجازی ARKit را به ARKit 2 به‌روز کرده است که این قابلیت را دارد تا تجربه‌ی واقعیت مجازی را به اشتراک بگذارد.

یک مورد دیگر…

سوپرایز‌های لحظه‌ی آخری در مراسم‌ها یکی از سنت‌های همیشگی اپل محسوب می‌شود. این بدین معنی است که اتفاقات غیر منتظره‌ی بسیاری امکان دارد در رویداد آینده پیش بیاید.

ممکن است iPad Pro با صفحه‌ی نمایش بی‌حاشیه در مراسم حضور پیدا کند یا اینکه MacBook Air و Mac Mini پس از غیبت طولانی به صحنه‌ی رقابت بازگردند. شاید هم تیزری از سرویس استریم اختصاصی اپل که مدت‌ها در حال ساخت آن است برای حضار پخش شود. برای تمامی این اتفاقات باید تا زمان حضور تیم کوک بر روی صحنه صبر کنیم.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با رویداد

آینده اپل چیست؟ به نظر شما اپل چه سوپرایز‌هایی را برای طرفداران در نظر گرفته است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید