اچ‌تی‌سی در حال کار کردن روی پرچمدار جدید خود با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ - تکفارس 
اچ‌تی‌سی در حال کار کردن روی پرچمدار جدید خود با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ - تکفارس 

اچ‌تی‌سی در حال کار کردن روی پرچمدار جدید خود با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵

سید محمد معلمی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - 09:00
اچ‌تی‌سی در حال کار کردن روی پرچمدار جدید خود با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ - تکفارس 

در سال ۲۰۱۱، شرکت اچ‌تی‌سی پس از عرضه دو گوشی Sensation و Sensation XL، انتظارات را از خود بالا برد ولی از آن زمان به بعد، درآمد این شرکت به صورت سالانه، ۶ ماهه، ۳ ماه یک بار و ماهانه با کاهش روبه‌رو بوده است و اخیراً نیز گزارش شده که در ماه آگوست، درآمد سال به سال این کمپانی تایوانی به اندازه ۵۳ درصد کاهش داشته است.

بر خلاف اینکه برخی فکر می‌کنند اچ‌تی‌سی از نظر درآمد ثبات ندارد، یکی از طراحان ارشد گوشی‌های این کمپانی یعنی Kevin Duo در پروفایل لینکدین خود گزارش داد که این شرکت همچنان در حال پیشرفت است.

پس از استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ در ابتدای سال جاری میلادی، به نظر می‌رسد این تولیدکننده تایوانی در حال کار کردن روی یک گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است بنابراین با توجه اینکه قرار است این پردازنده با فرآیند ۷ نانومتری تولید شود، باید انتظار عملکرد فوق‌العاده و پیشرفت‌های زیادی در محصول آتی اچ‌تی‌سی داشته باشیم. به علاوه، تصمیم این کمپانی برای استفاده از جدیدترین پردازنده موجود در بازار می‌تواند آن را در کنار اپل و هوآوی قرار دهد زیرا این دو شرکت به ترتیب از پردازنده‌های A12 و Kirin 980 که بسیار پیشرفته هستند بهره خواهند برد.

اچ‌تی‌سی در حال کار کردن روی پرچمدار جدید خود با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ - تکفارس 

ضمن اینکه به خاطر کمبود تعداد دستگاه‌های دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ در سال ۲۰۱۹، پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه مودم اسنپدراگون X24 عرضه خواهد شد که از اینترنت LTE 4G به خوبی پشتیبانی کرده و باعث کاهش قیمت تولید می‌شود ولی با این وجود، آنطور که Kevin Duo گزارش داده، اچ‌تی‌سی می‌خواهد از مودم پیشرفته‌تر X50 استفاده کند که هم از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند و هم برای تولیدکنندگان یک نقطه قوت به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که اگر اچ‌تی‌سی تصمیم قطعی خود مبنی بر استفاده از مودم X50 را گرفته باشد، پرچمدار آتی این کمپانی به راحتی از نسل بعدی اینترنت نیز به راحتی پشتیبانی خواهد کرد؛ چیزی که به احتمال زیاد در گلکسی اس ۱۰ وجود نخواهد داشت.

به هر حال، مطلبی که به نظر قطعی می‌رسد این می‌باشد که اچ‌تی‌سی قصد ندارد به این زودی‌ها بازار گوشی‌های هوشمند را ترک کند به همین دلیل باید حداقل انتظار معرفی چندین پرچمدار دیگر را نیز بکشیم و با توجه به کاهش ادامه‌دار درآمد این شرکت از بازار گوشی‌های میان‌رده و معمولی، شاید کمپانی تایوانی، تمرکز خود را فقط و فقط روی تولید پرچمدار بگذارد زیرا چنین اتفاقی مطمئناً می‌تواند افزایش درآمد این شرکت را تضمین کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.