اپل برنده جلسه پیش از محاکمه اصلی در پرونده کوالکوم - تکفارس 
اپل برنده جلسه پیش از محاکمه اصلی در پرونده کوالکوم - تکفارس 

اپل برنده جلسه پیش از محاکمه اصلی در پرونده کوالکوم

میر مهدی حامی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - 17:30
اپل برنده جلسه پیش از محاکمه اصلی در پرونده کوالکوم - تکفارس 

پرونده اپل و کوالکوم در مورد نقض حق ثبت اختراع در جلسه پیش از محاکمه اصلی دادگاه بررسی شد. هدف از جلسه پیش از محاکمه اصلی این است که شواهد و مدارکی که می‌توان و یا نمی‌توان به عنوان سند از آن‌ها استفاده کرد را مشخص کنند که عملکرد فوق العاده ضعیف تیم حقوقی کوالکوم در این جلسه موجب برتری یافتن اپل در آن شد.

کوالکام تصمیم گرفت تا در مورد ادعاهای اپل مبنی بر اینکه این شرکت برخی از اختراعات موجود در این پرونده را نقض نکرده و برخی دیگر از آن‌ها نیز به طور کل نامعتبر هستند، بحث نکند. حتی خود قاضی نیز این اشتباهات کوالکوم را مشخص و به آن‌ها تذکر داد.

شرکت سازنده تراشه نظر خود را تغییر داد و برای ارائه شواهد مورد نیاز اقدام کرد، اما تیم حقوقی اپل ادعا کرد که دیگر خیلی دیر شده است، قاضی نیز نظر تیم حقوقی اپل را تاید کرد و اکنون کوالکام در معرض خطر جدی قرار دارد.

با این حال، قاضی به تمام شهادت‌های متخصصین حقوقی اپل چراغ سبز نشان نداد. در صورتی که اپل در مورد نقض “فناوری‌های ضروری” مورد نیاز گوشی‌های هوشمند مجرم شناخته شود، قوانین FRAND (معقول، منطقی و غیر تبعیض آمیز) اعمال شده و صاحب حق ثبت اختراع واجد شرایط دریافت جریمه می‌باشد.

به نظر شما کدام سمت این ماجرا در نهایت پیروز خواهد شد؟ نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.