مهارت منحصربفرد الکسا برای روشن کردن ایکس باکس از طریق فرمان صوتی - تکفارس 
مهارت منحصربفرد الکسا برای روشن کردن ایکس باکس از طریق فرمان صوتی - تکفارس 

مهارت منحصربفرد الکسا برای روشن کردن ایکس باکس از طریق فرمان صوتی

پوریا اسدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - 16:30
مهارت منحصربفرد الکسا برای روشن کردن ایکس باکس از طریق فرمان صوتی - تکفارس 

صاحبان الکسا با مهارت‌هایی که برای انجام هر کار از تنظیم یک تایمر گرفته تا برنامه‌‌ریزی برای یک روز، آشنا هستند، اما کورتانای مایکروسافت هم قادر به انجام کارهای مشابه است. در حال حاضر این دو سرویس از طریق Xbox One به یکدیگر پیوند می‌خورند. همانند کینکت، این مهارت‌های جدید اجازه می‌دهد تا کاربران با Xbox One به طور مستقیم و با صدای خود ارتباط برقرار کنند.

این قابلیت شامل توانایی راه‌اندازی بازی‌ها، تنظیم سطح صدا، پخش برنامه‌های میکسر، نمایش عکس‌ها و سایر موارد است. مهارت‌های بیشتر در طول زمان اضافه می‌شود، اما توانایی‌های اولیه به شرح زیر است:

  • روشن یا خاموش کردن کنسول
  • راه اندازی بازی‌ها و برنامه‌ها
  • شروع و توقف برنامه‌های پخش میکسر
  • کنترل رسانه و صدا
  • دسترسی سریع به سیستم
  • ضبط کردن تصاویر و کلیپ‌ها

برای  استفاده از این مهارت‌ها تنها کافی است که بگویید: “Alexa, start Halo” یا Cortana”, open Netflix”. اگر کنسول خاموش باشد، دادن یک دستور به الکسا برای شروع یک بازی خاص، کنسول را روشن می‌کند، به حساب بازیکن وارد می‌شود و بازی را راه اندازی می‌کند.

برای فعال کردن سازگاری بامهارت‌های الکسا، کاربران باید با حساب آمازون خود وارد سیستم شوند و سپس آن را به حساب مایکروسافت خود پیوند دهند.

برای فعال کردن سازگاری با مهارت‌های کورتانا، کاربران باید به حساب Xbox One که می‌خواهند کنترل کنند، وارد شوند و سپس به حساب مایکروسافت خود وارد شده و مهارت را در رایانه‌ای با ویندوز ۱۰ پیوند دهند.

این ویژگی‌ها هنوز هم در نسخه‌ی آزمایشی به سر می‌برند، بنابراین چند اشکال شناخته شده وجود دارد که نیاز به کار دارد. دستورالعمل برای روشن کردن کنسول ممکن است هر بار کار نکند. اگر می‌خواهید یک بازی خاص را شروع کنید، باید بگویید: « Alexa, start game on Xbox». تمام دستوراتی که پس از این به کار گرفته می‌شود می‌توانند به « Alexa, start game»  کوتاه شوند. چندین کنسول‌های پشتیبانی می‌شوند، اما کاربران گزارش‌هایی از پاسخ‌های متناقض را منتشر کرده‌اند.

این مهارت‌ها در حال حاضر فقط برای ایکس باکس‌‌های موجود  در ایالات متحده در دسترس هستند، اما مایکروسافت قصد دارد این قابلیت را برای همه‌ی افراد صاحب کنسول، گسترش دهد. در حال حاضر، اینسایدرهای ایکس باکس در حلقه‌های آلفا و بتا می‌توانند این ویژگی را امتحان کنند. این خبری خوب برای بسیاری از صاحبان Xbox One است که  برای از دست دادن کینکت و دستورات صوتی آن سوگواری می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید