۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 
۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم]

حسین چوبین
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - 18:00
۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

هر ساله پس از معرفی گوشی‌ها، نسخه‌های خاص و پرطرفدار آن‌ها در سال انتخاب شده و برخی گوشی‌های هوشمند به مانند اس ۸ با گوشی‌های سال آینده نیز رقابت می‌کنند. چند سالی است تمامی گوشی‌های برتر معرفی شده‌ی دنیا در یک لیست ۲۰ تایی جمع آوری شده و به عنوان ۲۰ گوشی برتر دنیا معرفی می‌شوند. حال در قسمت دوم این مقاله به معرفی ۱۰ گوشی هوشمند و برتر دیگر خواهیم پرداخت. با تک‌فارس همراه باشید.

در قسمت اول به بررسی بخش اول گوشی‌ها پرداختیم. گوشی‌هایی که در قسمت اول بررسی کردیم عبارتند از بلک‌بری کی ۲ (BlackBerry KEY2)، موتو زد تری موتورولا (Motorola Moto Z3)، موتورولا موتو جی ۶ پلاس (Moto G6Plus)، آیفون ۶اس.۶اس پلاس و SE، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، گلکسی اس۸ و اس ۸ پلاس، Rzaer phone، اچ تی سی یو ۱۲ پلاس، هوآوی میت ۱۰، ال جی جی۷ و Esseatial phone. حال در قسمت دوم قصد داریم به بررسی گوشی‌های هوشمند دیگری بپردازیم .

۹- آیفون ۸ (iphone 8) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

آیفون ۸ با شیشه‌ای نوین، قاب فلزی، دوربین بسیار‌قوی و بازدهی بالا به بازار آمد. اپل بالاخره تصمیم گرفت تا شارژر وایرلس و همچنین قابلیت شارژ سریع را به این نسخه اضافه کند؛ امکاناتی که مدت‌هاست برروی گوشی‌های اندروید مشاهده می‌کنیم اما در نسخه‌های قبلی آیفون خبری از این امکانات نبود. قیمت این موبایل ۷۰۰ دلار است.

۸- گوگل پیکسل ۲ (Google Pixel 2) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

قطعاً می‌توان گفت این گوشی، زیباترین گوشی اندروید نیست اما می‌توان گفت ایمن‌ترین گوشی اندرویدی است. باتوجه به آخرین نسخه‌ی ارائه شده می‌توان گفت این گوشی بهترین و بیشترین میزان امنیت را در میان گوشی‌های اندرویدی دارد و همین عامل موفقیت آن نسبت به دو نسخه‌ی قبلی است. این نسخه از اندروید بازدهی بالایی داشته و همین بازدهی بالا عاملی شده است تا برنامه نویسان به این نسخه روی آورده و از آن استفاده کنند. یکی دیگر از نکات مثبت سیستم عامل اندروید این گوشی این است که شما می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان آخرین به‌روز‌رسان نرم‌افزار‌های نصب شده در گوشی خود را داشته باشید که در سایر گوشی‌های اندروید این موضوع بسیار کمرنگ و بی‌اهمیت است .

به غیر از سیستم عامل، این گوشی نقاط قوت دیگری هم دارد مثل دوربین آن که از کیفیت بالایی برخوردار است. بازدهی مناسب و باتری با طول عمر بسیار بالا؛ همچنین این گوشی ضدآب نیز هست. این‌ها همگی به معنی هوشمند بودن این گوشی است و همین باعث افزایش جذابیت این گوشی نسبت به انواع مدل گلکسی می‌شود. قیمت این گوشی هوشمند ۶۵۰ دلار است.

۷-گلکسی اس ۹ (Galaxy S9) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

یک گوشی هوشمند با تمام ویژگی‌هایی که از آن انتظار می‌رود. این گوشی تمام امکاناتی که یک گوشی اسپورت می‌تواند داشته باشد را داراست. کیفیت تصویر عالی، یکی از بهترین دوربین‌هایی که در گوشی‌های هوشمند تا به حال قرار داذه شده، طراحی جسورانه و جذاب، شارژ بی‌سیم (Wireless)، ضدآب بودن و خیلی امکانات دیگر که هر کسی را قانع می‌کند تا گلکسی اس ۹ را خریداری کند.

در اینجا سوالی پیش می‌آید که یک گوشی با این همه کیفیت و امکانات، چرا به عنوان گوشی برتر و یا اول معرفی نشده است که در پاسخ باید گفت گوشی S9 Plus، خواهر بزرگتر این گوشی با دو دوربین در جایگاه دوم قرار گرفته است. قیمت این وشی هوشمند ۶۲۰ دلار است .

۶- آیفون ایکس (iphone X) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

این گوشی‌ کامل‌ترین و بهترین طراحی را نسبت به سایر گوشی‌ها در امسال داشته‌ است اما تنها مشکلی که می‌توان به آن اشاره کرد قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن است. این گوشی دارای اسکنر تشخیص چهره است . اسکنر تشخیص چهره برای برخی مدل‌ها به خوبی کار می‌کند اما در اکثر گوشی‌هایی که قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار دارند، عملکرد خوبی ندارد. این گوشی کیفیت ساخت بالایی داشته و در اجرای سیستم عامل ios نیز مشکلی ندارد و می‌تواند به راحتی عمل کند. طراحی، دوربین و صفحه‌ی نمایش این گوشی همگی با کیفیت و عالی هستند. قیمت این گوشی هوشمند هم ۱۰۰۰ دلار است .

۵- گوگل پیکسل ۲ ایکس ال (Google pixel 2 XL) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

به این مدل امکاناتی اضافه شده و همین موضوع باعث تفاوت فراوان این مدل نسبت به مدل گوگل پیکسل ۲ شده است. این تغییرات شامل صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر و طراحی تازه‌تر نسبت به نسخه‌ی قبلی است. گوگل پیکسل ۲ ایکس ال هم یک گوشی اندروید ایده‌آل نیست. حاشیه‌های اطراف صفحه‌ی نمایش هم نسبت به مدل سال قبل بسیار کمتر شده است. کاربران این گوشی گزارش‌هایی از مشکلاتی در این گوشی داده‌اند. بیشتر این گزارشات اشاره به مشکل صفحه‌ی نمایش داشته است. رنگ‌های صفحه‌ی نمایش این گوشی خیلی واضح نیستند. در واقع می‌توان گفت که این رنگ‌ها کدر هستند. با توجه به این موضوع قرار گرفتن این گوشی هوشمند در جایگاه پنجم کمی تعجب آور است. اما گوگل برای حل این مشکل یک به‌روزرسانی ارائه کرده و توانسته است این مشکل را حل کند. قیمت این گوشی ۸۵۰ دلار است.

۴- آیفون ۸ پلاس (iphone 8 plus) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

در ابتدا باید گفت این مدل، آیفون ایکس ۸۰۰ دلاری است. اگر انتخاب شما آیفون ۸ پلاس باشد اسکن تشخیص چهره، طراحی جدید و همچنین صفحه‌ی نمایش OLED و زیبای آیفون ایکس را از دست داده‌اید. اما این موارد هیچکدام قیمت بالای آیفون ایکس را توجیه نمی‌کند. بسیاری از گوشی‌های اندروید چند سال است با یک چهارم قیمت این گوشی دارای صفحه‌ی نمایش OLED هستند.

آیفون ۸ پلاس دارای حسگر اثرانگشت است در صورتی که آیفون ایکس اسکن تشخیص چهره داشته و این امکان جدید آیفون باعث برتری آن نسبت به آیفون ۸ پلاس شده است. بدون اسکن تشخیص چهره شما از ایموجی‌های جدیدی هم که به آیفون ایکس اضافه شده است، نمی‌توانید استفاده کنید اما ایموجی واقعا دلیلی منطقی برای خرید آیفون ایکس نیست. قیمت این گوشی هوشمند ۸۰۰ دلار است .

۳- گلکسی نوت ۹ (Galaxy Note 9) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

نوت ۹؛ یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی که تا به حال سامسونگ تولید کرده است. این گوشی دارای صفحه‌ی نمایش ۶٫۴ اینچی است که کیفیت بسیار بالایی به لطف تکنولوژی خارق‌العاده سامسونگ دارد. قلم این گوشی کیفیت بالایی دارد و می‌توانید هرآنچه که لازم دارید را یادداشت یا طراحی و آن را در گوشی خود ذخیره کنید تا در صورت نیاز از آن‌ها در رایانه‌ خود استفاده کنید. قیمت بالای این گوشی خریداران آن را محدود می‌کند اما اگر از جمله افرادی هستید که قصد خرید یک گوشی ۱۰۰۰ دلاری را دارید، این گوشی نسبت سایر گوشی‌های ۱۰۰۰ دلاری از کیفیت بالاتری برخوردار است و ارزش پرداخت این مبلغ را دارد. قیمت این گوشی  ۱۰۰۰ دلار است .

۲- گلکسی اس ۹ پلاس (Galaxy S9 Plus) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

این مدل فقط نسخه‌ای بزرگ‌تر از گلکسی اس ۹ و البته دارای دو لنز دوربین است. مدل پلاس مقدار RAM بیشتری نسبت به مدل معمولی دارد که باعث می‌شود سرعت و بازدهی گوشی بالاتر برود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود این گوشی را انتخاب کنیم، قیمت مناسب آن است. اگر شما به دنبال خرید یک گوشی خوب، با کیفیت و همچنین با امکانات بالا هستید، بهترین گزینه و کامل‌ترین گزینه برای انتخاب اس ۹ پلاس است. قیمت این گوشی هوشمند ۷۴۰ دلار است .

۱-وان پلاس ۶ (۶ One Plus) :

۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا [ قسمت دوم] - تکفارس 

این گوشی قابلیت شارژ بی‌سیم (wireless) را ندارد، ضد آب هم نیست و دوربین آن نیز به اندازه دوربین اس ۹ و سایر رقیبان کیفیت بالایی ندارد اما به دلیل قیمت بسیار مناسب، این  گوشی در حال حاضر بهترین انتخاب است. این گوشی را به تمام کسانی که به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستند پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی سریع‌ترین سیستم عامل اندروید را دارد، طراحی آن نیز بسیار جالب و جذاب است و همچنین سریع‌ترین نوع شارژ را در میان گوشی‌های هوشمند دارد .

این نسخه از اندروید توسط شرکت اکسیژن طراحی شده است که معمولا اندروید‌های طراحی شده توسط این شرکت بهتر از سایر اندروید‌ها کار می‌کنند. نسخه‌های مشابه این اندروید بر‌روی گوشی‌های HTC و LG نیز وجود دارد . تنها نکته‌ی منفی که می‌توان در این گوشی هوشمند مشاهده کرد این است که روی شبکه‌های Sprint و Verizon کار نمی‌کند. قیمت این گوشی هوشمند نیز بین ۵۳۰ تا ۵۷۰ دلار است .

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.