دو ویژگی جدید در توییتر - تکفارس 
دو ویژگی جدید در توییتر - تکفارس 

دو ویژگی جدید در توییتر

سید محمد معلمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - 18:30
دو ویژگی جدید در توییتر - تکفارس 

شبکه اجتماعی توییتر که یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان در دنیا به حساب می‌آید، قصد دارد برای جذب کاربران بیشتر ویژگی‌هایی از جمله پیام‌های ادامه‌دار و نشانگر آنلاین بودن افراد را اضافه کند.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر در صفحه رسمی خود روز جمعه اعلام کرد که این سایت به زودی بروزرسانی‌های مهمی دریافت خواهد کرد. پیش از این و طی قابلیتی جدید، توییتر کاربرانی را که لایق آنفالو شدن بودند را به افراد نشان می‌داد و حالا قرار است شاهد ویژگی‌های جدیدتری در این شبکه اجتماعی باشیم.

توییتر لیستی از افراد که لایق آنفالو هستند را پیشنهاد می‌دهد

دورسی می‌گوید: ویژگی‌های جدید توییتر عبارتند از نشانگر آنلاین بودن افراد و امکان پاسخ دادن به صورت ادامه‌دار.

ویژگی جدید برای شفافیت بیشتر

از میان قابلیت‌های جدیدی که در ابتدای هفته جاری آزمایش شد، امکان پاسخ دادن به صورت ادامه‌دار به پیام‌ها از همه مشهودتر بود. در این ویژگی، کاربران در یک قسمت رنگی و تعبیه شده قادرند تا به توییتی که توسط شخص دیگری گذاشته شده، ریپلای کنند.

در حال حاضر، کسانی که حساب کاربری توییتر دارند می‌توانند همه پاسخ‌های داده شده به یک توییت را مشاهده کرده و به صورت یکی‌یکی به آنها پاسخ دهند.

به غیر از ویژگی دادن پاسخ به صورت ادامه‌دار به یک توییت، این شبکه اجتماعی‌ می‌خواهد نشانگر آنلاین بودن افراد را هم اضافه کند تا برای کاربران دیگر سؤال پیش نیاید که چه کسی هم‌اکنون در دسترس است. این نشانگر به شکل یک دایره سبز رنگ در کنار تصاویر افراد خواهد بود؛ یعنی چیزی تقریباً شبیه نقطه سبز رنگ موجود در فیسبوک.

دو ویژگی جدید در توییتر - تکفارس 

سارا حیدر، مدیر تولید توییتر اعلام کرد که نشانگر آنلاین بودن افراد بیان کننده این مطلب است که یک نفر هم‌اکنون در دسترس بوده و آماده شروع مکالمه است.

حیدر اضافه می‌کند که هدف از افزودن چنین ویژگی‌هایی این است تا توییتر حالت مکالمه‌ای به خود بگیرد و کاربر بیشتری جذب کند.

سارا حیدر می‌گوید: خدمت کاربران توییتر عرض کنم که ما در حال افزودن چندین ویژگی جدید هستیم تا این شبکه اجتماعی را به سمت مکالمه‌ای شدن پیش ببریم. این امکانات عبارتند از پاسخ دادن به توییت‌ها به صورت ادامه‌دار و نشانگر آنلاین بودن کاربران. ضمن اینکه ما همچنان با آغوش باز منتظر ایده‌های جدید شما هستیم.

نگرانی برخی کاربران از نشانگر آنلاین بودن افراد در توییتر

به نظر می‌رسد همه کاربران توییتر از اضافه شدن نشانگر آنلاین بودن در کنار تصاویر پروفایل رضایت کامل ندارند. افراد ناراضی از اینکه دیگران می‌توانند ببینند آنها آنلاین هستند، ابراز نگرانی می‌کنند.

یکی از کاربران توییتر می‌گوید: اگر این شبکه اجتماعی قرار است ویژگی جدیدی را اضافه کند، باید آن را به صورت اختیاری در دسترس افراد قرار دهد. البته من قابلیت پاسخ دادن ادامه‌دار به توییت‌ها را یک ویژگی کاربردی و خوب می‌دانم و فکر می‌کنم این قابلیت می‌تواند یک گام رو به جلو برای این شبکه اجتماعی باشد.

ماه گذشته، توییتر تغییرات بسیار مهمی در زمینه رابط کاربری اپلیکیشن ایجاد نمود. ضمن اینکه این شبکه اجتماعی با حذف حساب‌های کاربری که توسط رباتها و کاربران ناشناخته اداره می‌شدند نیز اقدام به منظور پاک‌سازی حافظه کرد.

همچنین در اخبار مشابه آمده بود که توییتر حدود چند هفته پیش، گزینه ارسال درخواست را برای دریافت پیام‌های دایرکت فعال کرد. این شبکه اجتماعی البته عنوان کرد که این ویژگی می‌تواند به گونه‌ای فعال شود که کاربران تنها پیام‌های مربوط به خودشان را مشاهده نمایند.

به نظر شما، آیا توییتر با چنین اقداماتی می‌تواند گوی سبقت را از دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس و فیسبوک و . . . بگیرد یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.