۱۵ بخش عالی گوگل که باید یکبار امتحان کنید . - تکفارس 
۱۵ بخش عالی گوگل که باید یکبار امتحان کنید . - تکفارس 

۱۵ بخش عالی گوگل که باید یکبار امتحان کنید .

حسین چوبین
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - 08:30
۱۵ بخش عالی گوگل که باید یکبار امتحان کنید . - تکفارس 

گوگل همچنان به ساخت و معرفی بخش های کاربردی جدید و زیادی  مشغول است که زندگی کردن در جهان امروز بدون استفاده از آن ها خیلی سخت می شود .

خیلی از چیز هایی که ما در زمان آنلاین بودن از آن ها استفاده می کنیم و یا آن ها را مدیریت می کنیم با استفاده از گوگل است . در اینجا ۱۵ بخش جالب از گوگل که باید حتما یکبار از آن استفاده کنیم آورده شده است .

۱- Google Maps :

گوگل مپ یکی از بهترین بخش هایی است که گوگل طراحی کرده .

مدت زمان زیادی است که گوکل مپ وجود دارد و در بخش های زیادی نقش داشته اما امروزه بخشی از زندگی ما شده است و بیش از پیش در زندگی ما نقش دارد امروزه ما از گوگل مپ در موبایل ، دستگاه های هوشمند و حتی در ماشین هایمان استفاده می کنیم .

اوبر و شرکت های خدماتی حمل و نقل همگی باید از گوگل متشکر باشند که انقدر کار آن ها را آسان کرده است .پیش از این شما باید آدرس خود را روی یک کاغذ یادداشت کرده و در راه برای پیدا کردن آن آدرس دردسر های زیادی را پشت سر بگذارید ؛ اما اکنون با استفاده از موبایل و یا سیستم نویگیشن خودرو می توانید به راحتی و در کمترین زمان به مقصد خود برسید .

۲-Google NEWS :

این بخش در سال ۲۰۰۲ فعال شد و اکنون منبع معتبری نه تنها برای کاربران خود بلکه برای تمامی کسانی که پیگیر اخبار هستند ، می باشد .

گوگل نیوز توسط شخص کنترل نمی شود بلکه توسط یک الگوریتم کنترل می شود که بررسی می کند کدام سایت ها اعتبار بیشتری دارند و نظر مخاطبان در مورد این سایت ها چطور است .

اگر شما مشتاق پیگیری اخبار و اطلاعات روزانه هستیدمی توانید به راحتی با استفاده از گوگل نیوز هر خبری را که می خواهید بدست آورید .

۳-Google Playstore :

این سیستم یک پلتفرم قوی برای همه کسانی است که از آن استفاده می کنند ، این پلتفرم به تمامی کسانی که توسعه دهنده اند ، برنامه نویس اند و کسانی که استارت آپ دارند کمک می کند .

گوگل پلی زمینه مناسبی ، برای کسانی که در حوزه اپلیکیشن فعال اند فراهم کرده است .

۴-Google Chat :

این بخش از گوگل قبل از آنکه برنامه هایی مانند whats app بیایند به شدت پرکاربرد بود ؛ بسیاری از تماس های تصویری که امروزه امکان پذیر است همگی بوسیله این بخش از گوگل انجام می پذیرد .

۵-Google Alerts :

این بخش برای بسیاری از مردم به خصوص کارفرمایان ، وبلاگ نویسان ، سلبرتی ها و سیاستمداران کارآمد است . کاربران بسته به اطلاعاتی که نیاز دارند روزانه پیام هایی دریافت می کنند که مرتبط با نیازشان است .

۶-Blogger :

یکی از بزرگترین پلتفرم های وبلاگ نویسی در جهان است و یکی از رقیب های مهم وردپرس می باشد . وبلاگ نویسی با این پلتفرم بسیار راحت تر از وبلاگ نویسی با سایر پلتفرم هاست .

۷-Picasa :

گوگل خیلی امیدوار است که روزی Picasa برای اشتراک گذاری تصویر به طور همگانی استفاده شود ، اما با توجه به اینستاگرام این رویا تقریبا متوقف شده است .

۸-Ad Sense :

این بخش از گوگل یک امتیاز طلایی برای ناشران و وبلاگ نویسان است ؛ کسانی که می خواهند از وبلاگ یا وبسایت خود کسب درآمد داشته باشند .

۹-Ad Words :

این سیستم مثل پول نقد برای گوگل است . گوگل با استفاده از Ad Words قادر به جمع آوری سرمایه است . Ad Words سیستم تبلیغات شرکت است و با استفاده از آن گوگل درآمد جذب می کند ؛ در واقع رابطی بین ارائه دهنده و تبلیغ کننده است .

۱۰-Google Reader :

این سیستم شبیه RSS است و به شما اجازه می دهد که آخرین پست ها و اطلاعات را در مرورگر ها بخوانید .

۱۱- Google Analytics :

یک سیستم بین Ad Sense و Ad Words است . این سیستم به وبلاگ نویسان ، ناشران و تبلیغ کنندگان پیشنهاد هایی جهت راهنمایی می دهد ؛ بنابراین اگر شغلی اینترنتی راه اندازی کردید ، هر جا که هستید به این اقدام هوشمندانه گوگل نیازمند خواهید شد .

۱۲-Google Search :

مطمئنن شما به دنبال این بخش می گشتید و حالا که این بخش را پیدا کردید سوال دارید که چرا در اول لیست قرار داده نشده ؟ در جواب باید گفت که موتور جست وجو گر گوگل به نوعی تکراری و قابل پیش بینی  است . بنابراین جذابیت آن نسبت به سایر موارد کمتر است .

این سرویس گوگل بسیار محبوب و سریع است پس اگر تا به حال از آن استفاده نکرده اید حتما آن را امتحان کنید .

۱۳-Webmaster Tools :

این یکی از ابزار های کارآمد برای کاربران SEO ، وبلاگ نویسان و وبسایت نویسان است و برای ارتقاء وبسایت بهترین وسیله است .

۱۴-Book Search :

یکی از بخش های خارق العاده گوگل است که می توانید به وسیله آن هر کتابی را در جهان پیدا کنید و آن را تهیه کنید . گوگل تلاش کرده که ادبیات و فرهنگ را پشتوانه خود قرار دهد .

۱۵-Google Trends :

این بخش از گوگل کمک می کند تا همیشه در بین سایر وبلاگ ها و وبسایت ها اولین باشید . شما می توانید با استفاده از گوگل ترندز کلمات کلیدی را جست وجو و براساس بیشترین لغات کاربردی مقاله یا نظر خود را در وبلاگ یا وبسایت خود قرار دهید .

مواردی که در بالا ذکر شدند همگی بخش هایی از گوگل هستند که ما هر روزه از آن استفاده می کنیم اگرچه گوگل توانایی کنترل بیشتر مطالبی که ما کلیک می کنیم را دارد ، اما واقعا استفاده از این ابزار ها بسیار کارآمد است و بدون شک بدون استفاده از آن ها کار های ما در بازه زمانی طولانی تری  انجام می شود .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید