Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 
Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

Xperia XZ3 معرفی شد

سید محمد معلمی
۸ شهریور ۱۳۹۷ - 17:19
Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

چند ماه پیش که سونی از پرچمدار خود یعنی اکسپریا ایکس زد ۲ رونمایی کرد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این کمپانی از پرچمدار بعدی خود به این زودی‌ها رونمایی کند ولی این اتفاق افتاد تا طرفداران سونی بتوانند گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ را با صفحه نمایش ۶ اینچی، منحنی اولد و HDR مشاهده کنند.

Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

استراتژی سونی برای معرفی گوشی جدید معمولاً این‌گونه است که کمی ذهن هوادارانش را درگیر و سپس از دستگاه جدید خود رونمایی می‌کند که این اتفاق برای اکسپریا ایکس زد ۳ نیز رخ داد. با تکفارس همراه باشید تا با پرچمدار جدید سونی که کمتر از سه ساعت پیش منتظر شد، آشنا شوید.

چه شما دوست داشته باشید که سونی از صفحه نمایش اولد در محصول جدیدش بهره ببرد چه نداشته باشید، این کمپانی کار خود را کرده است و اعلام کرده که پنل به کار رفته در اکسپریا ایکس زد ۳ را نیز بسیار مورد تمجید قرار داده و همین سبب شده تا با توجه به نمایشگر ۶ اینچی، نسبت بدنه به تصویر ۱۸ به ۹ شود بنابراین رزولوشن آن نیز QHD+ خواهد بود و در آن تکنولوژی‌هایی نظیر TRILUMINOS و X-REALITY به چشم می‌خورد.

این نمایشگر منحنی جدید باعث شده تا بتوانیم ظاهری جدید در گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ را شاهد باشیم. بدنه این دستگاه فوق‌العاده ۹/۹*۷۳*۱۵۳ میلی‌متر و وزن آن نیز ۱۹۳ گرم است. ضمن اینکه فناوری IP65/68 نیز در آن به کار رفته است تا از این گوشی در مقابل خاک و آب محافظت نماید.

اکثر مواد سازنده قاب بیرونی پرچمدار جدید سونی نسبت به مدل قبلی تفاوتی نداشته‌اند مگر اینکه می‌توانید وجود گوریلا گلس ۵ را در دو طرف بدنه آلومینیومی شاهد باشید.

نسبت به اکسپریا ایکس زد ۲، گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ کمی باریکتر است که البته به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق لبه‌های شیب‌دار موجود در آن باشد.

Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

به علاوه، بد نیست بدانید که مشخصات فنی داخلی اکسپریا ایکس زد ۳ نسبت به پرچمدار سابق زیاد تفاوتی نکرده است و این یعنی پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل ارتقا با کارت حافظه در آن به چشم می‌خورد.

دوربین اصلی هم نسبت به مدل قبلی زیاد فرق نکرده زیرا یک لنز ۱۹ مگاپیکسلی با روزنه دید ۲/۰ و دریچه لنز ۲۵ میلی‌متری (۱ تا ۲/۳ اینچی) در آن مشاهده می‌شود. این دوربین به فناوری ۱٫۲۲µm Motion Eye مجهز است و در آن PDAF، لیزر AF و حسگر انباشته شده نیز وجود دارد بر این اساس امکان گرفتن تصاویر و ضبط فیلم اسلوموشن با رزولوشن ۱۰۸۰p و با نرخ فریم ۹۶۰ بر ثانیه فراهم شده است. ضمن اینکه کیفیت ضبط فیلم و گرفتن تصاویر در حالت معمولی نیز ۴K و از نوع HDR خواهد بود. البته یک نوآوری نیز در دوربین عقب پرچمدار سونی به چشم می‌خورد که آن هم به الگوریتم فرآیند تکرار BIONZ مربوط می‌شود.

Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

اما در جلو، شاهد حضور دوربین ثانویه پیشرفته‌تر هستیم یعنی یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با روزنه دید ۱/۹ وجود دارد.

باتری این دستگاه نسبت به نمونه قبلی هم خانواده‌اش، کمی بهبود یافته و ظرفیت آن به ۳۳۰۰ میلی‌آمپر رسیده است که تکنولوژی‌هایی مانند Power Delivery و Qnovo نیز آن را کامل می‌کنند.

البته نباید از وجود امکاناتی مانند NFC، بلوتوث ۵/۰، باند دوگانه Wi-Fi ac و اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی غافل شویم.

Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

یک ویژگی بارز و تقریباً جدید در اکسپریا ایکس زد ۳، فناوری Side Sense می‌باشد که احتمالاً همانطور که از اسمش پیداست، می‌تواند ضربات وارد آمده به کناره‌های صفحه نمایش منحنی برآمده را تشخیص دهد. این تکنولوژی سبب می‌شود تا بتوان با آن از میانبرها استفاده کرد. برای مثال، می‌توانید مشخص کنید که نوعی کنترل لمسی، کار دکمه بازگشت را انجام دهد یا با نوعی حرکت دیگر، دوربین اجرا شود. یک منوی مربوط به این ویژگی با نام Side Sense نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است. در این منو، لیستی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها و میانبرهای تنظیمات به چشم می‌خورد که البته دارنده دستگاه نیز آپشن‌های مخصوص به خود را نیز در اختیار دارد.

Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

در مورد بخش نرم‌افزار اکسپریا ایکس زد ۳ باید بگوییم که سیستم عامل آن اندروید ۹/۰ و رابط کاربری آن نیز لانچر اکسپریا می‌باشد. برخی ویژگی‌های جدید نیز مانند کنترل حسی اجرا کردن دوربین، هوش مصنوعی و منوی Side Sense نیز در پرچمدار جدید سونی وجود دارد.

Xperia XZ3 معرفی شد - تکفارس 

انتظار می‌رود که اکسپریا ایکس زد ۳ تا آخر ماه سپتامبر وارد بازار شود ولی نکته جالب این است که گوشی‌های اکسپریا ایکس زد ۲، اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت و اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم نیز همچنان به همراه اکسپریا ایکس زد ۳ تولید و فروخته خواهند شد.

نظر شما در رابطه با پرچمدار جدید سونی چیست؟ از آن جایی که اکسپریا ایکس زد ۳ شبیه پرچمدار سابق سونی است، اگر تا به حال با گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ کار کرده‌اید، نظر خود را درباره آن با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.