ابراز ناامیدی مؤسس شرکت Oculus از محصول جدید Magic Leap - تکفارس 
ابراز ناامیدی مؤسس شرکت Oculus از محصول جدید Magic Leap - تکفارس 

ابراز ناامیدی مؤسس شرکت Oculus از محصول جدید Magic Leap

سید محمد معلمی
۸ شهریور ۱۳۹۷ - 15:30
ابراز ناامیدی مؤسس شرکت Oculus از محصول جدید Magic Leap - تکفارس 

گویا مؤسس شرکت تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی Oculus، از محصول جدید Magic Leap یعنی هدست Magic Leap One رضایت ندارد و نسبت به فروش آن در بازار بدبین است. ضمن اینکه با توجه به قیمت ۲۲۹۵ دلاری، او چنین رقمی را بسیار بالا می‌داند.

Luckey در یک مصاحبه که در وبلاگش نیز آن را منتشر کرد، گفت: محصول جدید شرکت Magic Leap از نظر کلاسیک یک تراژدی در دنیای فناوری واقعیت افزوده به حساب می‌آید.

Luckey ادامه می‌دهد: بدترین نکته در مورد هدست Magic Leap One، قیمت تمام شده و در نتیجه قیمت فروش بسیار بالای آن می‌باشد زیرا با توجه به ظاهر نه چندان زیبای آن، به نظر می‌رسد Magic Leap One به خوبی طراحی نشده است.

به خاطر قیمت بالا، Luckey عنوان کرد که هدست واقعیت افزوده Magic Leap One اصلاً ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد زیرا به خاطر جهش یک‌باره قیمت نسبت به محصول قبلی، تقریباً کسی نمی‌تواند آن را خریداری کرده و در مسیر درست از آن بهره ببرد.

Luckey تأکید کرد که بر خلاف محصول قبلی کمپانی Magic Leap ، هدست واقعیت افزوده Magic Leap One تمام انتظارات افراد را برآورده نکرده است زیرا نتوانسته در زمینه AR و سرمایه‌گذاری در این بخش از تکنولوژی موفق ظاهر شود.

مؤسس Oculus به هزینه ۲ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران این کمپانی اشاره کرد زیرا آنها به اعتبار اینکه این شرکت در زمینه هدست‌ها قرار است انقلابی ایجاد کند، پول خود را اهدا کرده‌اند.

این سخنان Luckey را باید جدی گرفت زیرا او پیش از فروش Oculus به فیسبوک آن هم با هزینه ۲ میلیارد دلاری، یکی از اولین توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی در Magic Leap بود.

انتقاد تند Luckey از تراشه‌های Photonoc Lightfield

در ابتدای مصاحبه‌ای که Luckey انجام داد، او با سخنان امیدوارکننده‌ای نطق خود را آغاز کرد و با اعطای نمره +A به تراشه Photonoc Lightfield، آن را مورد تمجید قرار داد زیرا توانسته بود به خاطر طراحی فوق‌العاده، وزن کمی داشته باشد تا سبب نشود گردن و سر کاربر از پوشیدن آن احساس خستگی کند. او همچنین قدرت کابل این محصول را نیز ستود.

اما همه سخنان منفی از زمانی آغاز شد که Luckey این تراشه را به صورت غیرمستقیم قدیمی خواند. او بیان کرد که این تراشه همان قطعه‌ای است که مایکروسافت در هدست HoloLens خود به مدت حداقل سه سال مورد استفاده قرار داده است.

او می‌گوید: نکته امیدوارکننده‌ای در مورد تجربه LuminOS هدست Majic Leap وجود ندارد زیرا این پلتفرم تقریباً نسخه‌ای شخصی‌سازی شده از اندروید است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را یک سیستم عامل جدا و مستقل دانست. این گفته‌های Luckey در تناقض با سخنان کمپانی Oculus است.

Luckey می‌گوید: هدست Majic Leap یکی از بدترین قسمت‌های رابط کاربری مربوط به واقعیت مجازی می‌باشد و من امیدوارم که توسعه‌دهندگان به زودی و با سرعت هر چه بیشتر، پلتفرم اختصاصی خود را طراحی کنند.

پاسخ مدیرعامل Majic Leap به Luckey

در واکنش به گفته‌های Luckey و بر اساس اطلاعاتی که خودِ او در وبلاگش شخصی‌اش منتشر کرد، مدیرعامل Majic Leap یعنی آقای رونی آبوویتز در چند توییت پشت سر هم و درست مانند سریال‌های انیمیشن تلویزیون به Luckey پاسخ داد. آبوویتز، Luckey را به یک شخصیت کارتونی تشبیه کرده و او را شخصی عصبانی و بد مزاج نامیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید