پیشی گرفتن هوآوی از اپل در فروش گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال - تکفارس 
پیشی گرفتن هوآوی از اپل در فروش گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال - تکفارس 

پیشی گرفتن هوآوی از اپل در فروش گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال

میر مهدی حامی
۷ شهریور ۱۳۹۷ - 09:00
پیشی گرفتن هوآوی از اپل در فروش گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال - تکفارس 

یک ماه پیش IDC گزارش داد که هوآوی توانسته در میزان فروش گوشی‌های هوشمند گوی سبقت را از اپل گرفته و به مقام دوم در این زمینه دست یابد. امروز Gartner نیز بیانیه مشابهی را اعلام کرد، اما این بار میزان فروش نیز اندازه گیری شده است.

هوآوی فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سه ماه دوم سال جاری ۳۸٫۶ درصد افزایش داد. نیروی محرک اصلی این رشد، برند زیر مجموعه این شرکت یعنی هانر بود که در ۷۰ بازار موجود است.

میزان فروش اپل نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و تفاوت کمتر از ۱٪ است. موج علاقه به آیفون ایکس سریعتر از مدل‌های پیشین آیفون محو شد و میزان ارتقاء ناچیز آیفون ۸ نسبت به نسل قبلی نیز خود باعث کاهش رشد فروش شد.

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به مشتریان نهایی توسط فروشندگان در سه ماه دوم ۲۰۱۸ (هزاران واحد):

فروشندهتعداد واحد فروخته شده در سه ماه دوم ۲۰۱۸سهم از بازار در سه ماه دوم ۲۰۱۸ (%)تعداد واحد فروخته شده در سه ماه دوم ۲۰۱۷سهم از بازار در سه ماه دوم ۲۰۱۷ (%)
سامسونگ۷۲,۳۳۶٫۴۱۹٫۳۸۲,۸۵۵٫۳۲۲٫۶
هوآوی۴۹,۸۴۶٫۵۱۳٫۳۳۵,۹۶۴٫۳۹٫۸
اپل۴۴,۷۱۵٫۱۱۱٫۹۴۴,۳۱۴٫۸۱۲٫۱
شیائومی۳۲,۸۲۵٫۵۸٫۸۲۱,۱۷۸٫۵۵٫۸
اوپو۲۸,۵۱۱٫۱۷٫۶۲۶,۰۹۲٫۵۷٫۱
شرکت‌های دیگر۱۴۶,۰۹۶٫۱۳۹٫۰۱۵۶,۱۹۰٫۸۴۲٫۶
جمع۳۷۴,۳۳۰٫۶۱۰۰۳۶۶,۵۹۶٫۱۱۰۰

در همین حال فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ۱۲٫۶ درصد کاهش یافته است، اما این شرکت هنوز هم با حاشیه امن در رتبه اول قرار گرفته است. تقاضا برای پرچمداران سری گلکسی کم شده است که باعث صدمه دیدن سامسونگ در زمینه فروش شد، اما انتظار می‌رود که گلکسی نوت ۹ روند رشد را احیا کند.

شیائومی نیز با وجود افزایش فروش ۵۵ درصدی از اوپو عبور کرده است. که گارتنر دلیل این امر را ترکیب استراتژی‌های فروش آنلاین و خرده فروشی شیائومی می‌داند.

در زمینه سیستم عامل‌ها نیز چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. سهم بازار iOS آینه میزان فروش اپل است و هرچه که باقی مانده باشد به اندروید مربوط می‌شود.

سیستم عاملتعداد واحد در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸سهم از بازار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸تعداد واحد در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷سهم از بازار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷
اندروید۳۲۹,۵۰۳٫۴۸۸۳۲۱,۸۴۸٫۲۸۷٫۸
iOS۴۴,۷۱۵٫۱۱۱٫۹۴۴,۳۱۴٫۸۱۲٫۱
سیستم عامل‌های دیگر۱۱۲٫۱۰۴۳۳٫۱۰٫۱
جمع۳۷۴,۳۳۰٫۶۱۰۰۳۶۶,۵۹۶٫۱۱۰۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید