اپل عجله‌ای برای تولید گوشی ۵G ندارد - تکفارس 
اپل عجله‌ای برای تولید گوشی ۵G ندارد - تکفارس 

اپل عجله‌ای برای تولید گوشی ۵G ندارد

سید محمد معلمی
۴ شهریور ۱۳۹۷ - 21:30
اپل عجله‌ای برای تولید گوشی ۵G ندارد - تکفارس 

در حالی که اپل به تولید گوشی‌های پیشرفته و منطبق با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا علاقه‌مند است ولی گویا این کمپانی قصد دارد برای عرضه گوشی‌های ۵G زمان را مدیریت کرده و بی‌گدار به آب نزند.

به گزارش خبرگزاری‌های مختلف، اپل برای دریافت مجوز و تأییدیه‌های مربوط به گوشی‌های ۵G باید حداقل ۲۱ دلار هزینه بپردازد در حالی که برای گوشی‌های ۴G این رقم کمتر از بوده و تنها ۹/۶۰ دلار می‌باشد.

شاید اپل فکر می‌کند که پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت مجوز مربوط به گوشی‌های ۵G ضروری نیست و در شرایطی که فروش گوشی‌های این شرکت چندان وضع خوبی ندارند، ممکن است اپل بر این باور باشد که عدم پرداخت هزینه دریافت مجوز سبب می‌شود تا کمی از زیر فشارها خارج شود.

هزینه مربوط به تکنولوژی ۵G، به حساب شرکت‌هایی ریخته می‌شود که برای این نسل از اینترنت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کمپانی‌هایی مانند کووالکوم، نوکیا، اریکسون و هوآوی تا کنون میلیاردها دلار هزینه برای پیشرفت نسل جدید اینترنت خرج کرده‌اند که تنها و شاید بهترین راه برای بازگرداندن پولها، دریافت هزینه از شرکت‌هایی است که می‌خواهند از این فناوری استفاده نمایند.

۲۱ دلار برای هر گوشی دارای تکنولوژی ۵G

نوکیا معمولاً برای اعطای مجوز ۵G به گوشی، حدوداً ۳/۴۸ دلار هزینه دریافت می‌کند در حالی که اریکسون با توجه به دستگاه، از شرکت متقاضی پولی میان ۲/۵۰ تا ۵ دلار می‌گیرد.

پیش از این کووالکوم تصمیم‌گیری کرده بود تا ۲/۲۷۵ درصد قیمت یک گوشی ۵G یک حالت و ۳/۲۵ درصد قیمت گوشی ۵G چند حالت را دریافت کند ولی برای اینکه مشتریان بیشتری جذب نماید، به طور کلی برای اعطای مجوز تکنولوژی ۵G به گوشی، از هر دستگاه هر شرکتی که متقاضی است، ۱۳ دلار دریافت خواهد کرد.

مجموع قیمت مجوز اینترنت ۵G که توسط سه شرکت نوکیا، کووالکوم و اریکسون جمع‌آوری می‌شود حدود ۲۱/۴۸ دلار می‌باشد در حالی که هوآوی هنوز مبلغی را تعیین نکرده است. البته در ماه ژوئن، نماینده این شرکت، اریک ژو اعلام کرد که هوآوی می‌خواهد منطق، اعتدال و نبود تبعیض را اصول تعیین قیمت اعطای مجوز اینترنت ۵G به گوشی‌ها بداند.

ژو همچنین دیگر شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت نسل ۵ را ترغیب کرد تا نرخ‌های شفاف و عادلانه‌ای را برای مجوزهای خود در نظر بگیرند که حتی از مجوزهای مربوط به اینترنت ۴G نیز کمتر باشند. البته ژو عنوان کرده که هوآوی دیگر کمپانی‌ها را برای انجام چنین کاری مجبور نمی‌کند.

گوشی ۵G اپل تا سال ۲۰۲۰ معرفی نخواهد شد

به نقل از منابع خبری بخش صنعت شرکت اپل و به گزارش تکفارس، این کمپانی احتمالاً تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ از اولین گوشی ۵G خود رونمایی نخواهد کرد زیرا احتمال دارد تا آن زمان، محصولات سازگار با اینترنت نسل ۵ اپل با مودم‌های مخصوص این شرکت سازگاری داشته باشند.

این اقدام اپل یعنی گوشی‌های اندرویدی اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از اینترنت ۵G بهره می‌برند. گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که می‌گویند گوشی موتورولا زد ۳ بلافاصله پس از عرضه اولین سیگنال ۵G توسط Verizon از این نسل اینترنت پشتیبانی می‌کند.

در اوایل سال آتی میلادی، آمریکایی‌ها می‌توانند با عرضه گوشی ۵G توسط ال‌جی با همکاری Sprint، از اینترنت نسل ۵ در گوشی‌ها لذت ببرند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط T-Mobile، سرعت اینترنت ۵G حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد بیشتر از اینترنت LTE 4G خواهد بود.

همچنین، سرعت دانلود در اینترنت نسل ۵ حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر سیستم‌های ۴G است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.