ویژگی Super Selfie در دوربین جلو گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال - تکفارس 
ویژگی Super Selfie در دوربین جلو گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال - تکفارس 

ویژگی Super Selfie در دوربین جلو گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال

سید محمد معلمی
۴ شهریور ۱۳۹۷ - 20:00
ویژگی Super Selfie در دوربین جلو گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال - تکفارس 

یکی از نقاط قوت گوشی‌های گوگل پیکسل، دوربین آنها می‌باشد زیرا توانسته‌اند رکوردهای زیادی را شکسته و به نام خود ثبت کنند. امروز نیز خبر رسید که این کمپانی قصد دارد در دوربین جلو پرچمدار آتی خود یعنی پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال بروزرسانی‌هایی به وجود آورده و پیشرفت‌هایی صورت دهد.

گفته می‌شود دوربین ثانویه گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال دارای دو لنز خواهد بود که یکی از آنها لنز عکاسی زاویه گسترده می‌باشد.

جدیدترین ویژگی موجود در دوربین جلو دو محصول آتی گوگل، Super Selfie نام دارد که با استفاده از آن می‌توان تصاویر بوکه مصنوعی را در حالت پرتره گرفت.

به نقل از یکی از منابع خبری و به گزارش تکفارس، گوگل از اینکه می‌بیند کاربران حالت پرتره گوشی‌هایش را دوست دارند و از آن استقبال کرده‌اند، خوشحال است. به همین دلیل می‌خواهد از دو لنز برای دوربین سلفی گوشی‌های پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال بهره ببرد تا علاوه بر افزودن کیفیت تصاویر سلفی و پرتره، دقت فناوری‌های مربوط به تشخیص چهره را نیز افزایش دهد.

دوربین جلو دوگانه

دوربین جلو دوگانه در گوشی‌های پیکسل ۳ و ۳ ایکس ال سبب خواهد شد تا اطلاعات عمیق‌تری از سوژه مورد نظر در تصویر به ثبت برسد. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن هستند که گوگل می‌خواهد از نوعی سیستم تشخیص چهره جدید در محصولاتش برای زیاد کردن اقدامات امنیتی استفاده کند.

البته هر چه رندر و تصویر از دو گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال منتشر شده، به غیر گزینه Trusted Face، آپشن دیگری را به عنوان تکنولوژی تشخیص چهره نشان نداده است.

به علاوه، پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال احتمالاً دارای یک تراشه Visual Core خواهند بود که وظیفه افزایش کارایی دستگاه را بر عهده دارد.

از سویی دیگر، یک منبع خبری گزارش می‌دهد که این تراشه عملکردی فراتر از گرفتن تصاویر HDR+ خواهد داشت ولی هنوز این کارکرد برای علاقه‌مندان مشخص نشده است.

دوربین عقب فوق‌العاده

بد نیست بدانید که علی رغم وجود تنها یک لنز در نسخه‌های قبلی گوشی‌های پیکسل مانند پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال، کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین آنها بسیار بالاست.

لازم به ذکر است که اگرچه در اکثر گوشی‌های شرکت‌های تولیدکننده معمولاً دوربین سلفی نسبت به دوربین عقب ضعیف‌تر است ولی گوگل سعی کرده تا این سنت را تا حدودی بشکند و در این زمینه نیز اقداماتی انجام داده است.

یکی از استراتژی‌های گوگل این است که همان یک لنز موجود به عنوان دوربین عقب را آنقدر قدرتمند می‌کند که دیگر نیازی به لنز ثانویه نخواهد بود. حتی سایت‌های نقد و بررسی گوشی بر این باورند که لنز ۱۲/۲ مگاپیکسلی در گوشی‌های پیکسل، چنان تصاویری می‌گیرد که کیفیت آنها در شرایطی که نور کافی وجود ندارد نیز بسیار بالاست.

با این وجود، دو گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال اولین دستگاه‌هایی نخواهند بود که در دوربین جلو خود از لنز زاویه گسترده استفاده کرده‌اند زیرا در سایر گوشی‌های شرکت‌های تولیدکننده مانند ال‌جی، اوپو، لنوو و ویوو نیز چنین شرایطی کاملاً به چشم آمده است ولی طرفداران پروپاقرص گوگل همچنان اصرار دارند تا از محصولات این کمپانی برای گرفتن تصاویر سلفی گروهی بهره ببرند.

یک منبع خبری روسی می‌گوید: دوربین ارتقایافته در دوربین جلو پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال به افراد اجازه خواهد داد تا بتوانند ویژگی روتوش کردن صورت را فعال یا غیرفعال نمایند. ضمن اینکه در کنار گزینه زوم کردن، احتمالاً آپشن‌های soft و natural نیز در نرم‌افزار دوربین این دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

اگرچه بسیاری از طرفداران گوگل از عرضه دوربین جلو دوگانه در پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال خوشحال هستند ولی خودِ این کمپانی خودش را مجاب نمی‌داند تا در محصولات آتی نیز این نوع ماژول دوربین جلو را در اختیار افراد قرار دهد بلکه سعی خواهد کرد تا نوعی سنسور به کار ببرد تا بتواند به وسیله آن لنز اصلی را در گرفتن تصاویر بهتر و باکیفیت‌تر کمک کند و نسبت به نمونه‌های قبلی تفاوت ایجاد نماید.

نمونه‌های قبلی گوشی‌های پیکسل توانسته‌اند رکوردهای DxOMark را بشکنند. رکوردهای DxOMark به امتیازات دریافت شده برای کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های حرفه‌ای مربوط می‌شوند.

در پایان اشاره کنیم که انتظار می‌رود از پیکسل ۳ و پیکسل ایکس ال، در ماه اکتبر رونمایی شود.

اگر شما از دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل هستید و یا تجربه کار کردن با آنها را دارید، در مورد کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین جلو و یا دوربین عقب آنها، نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید