الکسا از پاسخ دادن به سوالات سخت با یک جواب کودک‌دوستانه طفره می‌رود - تکفارس 
الکسا از پاسخ دادن به سوالات سخت با یک جواب کودک‌دوستانه طفره می‌رود - تکفارس 

الکسا از پاسخ دادن به سوالات سخت با یک جواب کودک‌دوستانه طفره می‌رود

پوریا اسدی
۳ شهریور ۱۳۹۷ - 14:00
الکسا از پاسخ دادن به سوالات سخت با یک جواب کودک‌دوستانه طفره می‌رود - تکفارس 

هرچند که الکسای آمازون ممکن است توسط هوش مصنوعی کنترل شود، اما این بدان معنی نیست که همیشه هوشمندانه عمل می‌کند. دستیار صوتی عادت دارد که گاهی اوقات اطلاعاتی را به کودکان بازگو کند که نیازی به آن ندارند. این مشکل به لطف یک بروزرسانی جدید که پاسخ‌های جدید و کودک‌دوستانه را در زمانی که دستگاه در حالت FreeTime است ارائه می‌کند، حل شده است .

هنگامی‌ که این حالت – که اجازه می‌دهد تا والدین یک نسخه مجازی و محدود از تجربه‌ی الکسا را برای کودکان تنظیم کنند- فعال است، الکسا برخی از پاسخ‌ها را برای ارائه جواب‌های مناسب‌تر تغییر خواهد داد. به عنوان مثال، این دستیار صوتی به کودکان می‌گوید که بابا نوئل واقعی بوده، اما اطلاعی از نام افراد جنایت‌کار ندارد.

طبق گزارش آسوشیتد‌پرس، آمازون با روانشناسان کودک همکاری نموده تا برخی از پاسخ‌های جدید را ایجاد کند و در همین زمان مطمئن شود که الکسا نه تنها در آنچه که می‌داند دقیق‌تر می‌شود، بلکه در نحوه ارائه اطلاعات هم بهتر خواهد بود. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد:

الکسا در نظر ندارد که جایگزین والدین شود. بنابراین برای ما مهم است که این پاسخ‌ها را با حس همدردی همراه کنیم و هنگامی‌که لازم باشد، کودک را برای دریافت پاسخ به یک بزرگسال قابل اعتماد هدایت کنیم.

چه چیزی در ویژگی جدید و مناسب کودکان الکسا وجود دارد؟ برای نمونه، دستیار صوتی وقتی که صحبت از سوالات سخت در مورد زندگی به میان می‌آید، کودکان را به سمت پدر و مادر آنها هدایت می‌شود. هنگامی‌که از الکسا پرسیده شود که «بچه‌ها از کجا می‌آیند؟» الکسا توضیح می‌دهد: «مردم مردم را می‌سازند، اما اینکه چگونه ساخته می‌شوند، یک سوال برای بزرگسالان است». اگر یک کودک بپرسد « وقتی انسان می‌میرد چه اتفاقی می‌افتد؟» این دستیار صوتی می‌گوید: “این یک سوال سخت برای پاسخ دادن است. اگر در مورد این موضوع سوالی دارید، باید از کسی در خانواده، معلم یا دوست‌تان که به او اطمینان دارید جواب را دریافت کنید.»

الکسا همچنین برنامه ریزی شده است تا کریسمس را برای هر نوجوانی که هنوز در انتظار یافتن هدایا بابانوئل درزیر درخت  کریسمس است (هرچند که در مورد سنت نیک نیز دروغ نمی‌گوید) خراب نکند. هنگامی‌که از آن پرسیده شود که آیا بابانوئل واقعی است ، الکسا به بچه‌ها می‌گوید: “فقط کافی است شیرینی‌هایی که برای او گذاشته‌اید را در صبح کریسمس بررسی کنید.”

در مورد موضوعات بزرگ‌سالانه، دستیار هوشمند خود را به گنگی خواهد زد. اگر یک کودک از الکسا در مورد ماریجوانا بپرسد، الکسا می‌گوید: “من نمی‌توانم به آن پاسخ دهم.”

بزرگسالانی که به دنبال استفاده از پاسخ‌های جدید و کودک‌دوستانه هستند می‌تواند این عمل را با فعال کردن FreeTime از طریق برنامه الکسا انجام دهند. این حالت در Echo، Echo Plus و Echo Dot در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید