غیرفعال شدن یکی از قابلیت‌های کاربردی مک در نسخه Mojave - تکفارس 
غیرفعال شدن یکی از قابلیت‌های کاربردی مک در نسخه Mojave - تکفارس 

غیرفعال شدن یکی از قابلیت‌های کاربردی مک در نسخه Mojave

سید محمد معلمی
۱ شهریور ۱۳۹۷ - 19:30
غیرفعال شدن یکی از قابلیت‌های کاربردی مک در نسخه Mojave - تکفارس 

گفته می‌شود که در نسخه آتی سیستم عامل مک، دیگر گزینه‌ای به نام Back to My Mac وجود نخواهد داشت. کاربران با این گزینه می‌توانستند از راه دور با دیگر رایانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

این قابلیت ابتدا در سال ۲۰۰۷ و همراه با نسخه X Leopard سیستم عامل مک عرضه شد و در نهایت به MobileMe و سپس به آی‌کلود نیز منتقل گردید. در همه این مدت Back to My Mac وجود داشت.

با استفاده از این ویژگی، کاربران خواهند توانست تا به دیگر فایل‌ها و رایانه‌ها به صورت غیرمستقیم دسترسی داشته باشند. به خصوص برای کسانی که هم لپ‌تاپ و هم رایانه داشتند، Back to My Mac بسیار کارآمد بود زیرا امکان اشتراک‌گذاری صفحه نمایش رایانه‌های مختلف با آن فراهم می‌شد بنابراین با به کارگیری Back to My Mac، کاربران می‌توانستند چندین دستگاه دارای سیستم عامل مک را به یکدیگر متصل کرده و از طریق سیستم‌های مختلف، به محتویات آنها دسترسی داشته باشند.

پایان عمر قابلیت Back to My Mac

اپل به صورت رسمی گزارش داد که به زودی این قابلیت را ملغی خواهد کرد بنابراین از طریق یک سند آموزشی به کاربرانش هشدار داد تا تغییرات جدید را ملاحظه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

این کمپانی همچنین به کاربرانش آموزش داد که چگونه درایو آی‌کلود، گزینه Remote Desktop اپل و اشتراک‌گذاری نمایشگر را انتقال دهند.

در سندی که اپل به کاربران ارائه داده، آمده است که: گزینه Back to My Mac دیگر در نسخه Mojave سیستم عامل مک در دسترس نخواهد بود. شما از هم اکنون می‌توانید با آلترناتیوهای موجود برای دسترسی به فایل‌ها، اشتراک‌گذاری نمایشگر و کنترل از راه دور رایانه آشنا شوید.

جایگزین‌های گزینه Back to My Mac

بر خلاف اینکه عمر Back to My Mac دیگر به پایان خود رسیده است، ولی اپل گزینه‌های دیگری را معرفی کرده که دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که Back to My Mac انجام می‌داد.

برای از راه دور کنترل کردن و اشتراک‌گذاری نمایشگر، کاربران می‌توانند از درایو آی‌کلود استفاده کنند. آن دسته از افرادی که می‌خواهند چندین دستگاه را مدیریت نمایند، می‌توانند از گزینه Apple Remote Desktop بهره ببرند.

متأسفانه گزینه Apple Remote Desktop پولی است و می‌توان آن را با قیمت ۸۰ دلار از اپ‌استور خریداری کرد هرچند از ماه فوریه سال ۲۰۱۷ این اپلیکیشن هنوز آپدیت نشده است. اما اگر کسانی هستند که گزینه‌های دیگری ترجیح می‌دهند، نرم‌افزارهای مشابه نیز وجود دارند.

در قسمتی دیگر از سند ارسال شده توسط اپل آمده: اگر شما به یک سیستم عامل مک دیگر نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از گزینه Apple Remote Desktop نرم‌افزارها را اجرا کرده و فایلهای موجود در دیگر رایانه خود را مدیریت نمایید بنابراین امکان باز کردن اپلیکیشن سیستم عامل مک دیگر نیز فراهم شده است.

بد نیست اشاره کنیم که گزینه Back to My Mac از اولین نسخه بتا سیستم عامل Mojave مک نیز حذف شده بود و در ورژن‌های بعدی نیز در دسترس نبود. همین سبب گردید تا مردم به این نتیجه برسند که دیگر این گزینه به پایان عمر خود رسیده است.

به غیر از کار افتادن قابلیت Back to My Mac، سیستم عامل جدید مک نیز دیگر از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد و اپل به زودی تنها نرم‌افزارهای ۶۴ بیتی را در نسخه آتی مک اجرا خواهد نمود.

در پایان اعلام می‌کنیم که نسخه جدید سیستم عامل مک اواخر پاییز سال جاری برای دستگاه‌هایی که قابلیت اجرای آن را دارند، به صورت بروزرسان رایگان عرضه خواهد شد.

اگر شما هم از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید، برای اینکه بتوانید چند رایانه را به یکدیگر متصل نمایید، از چه نرم‌افزارهایی بهره می‌برید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید